Sa(s)msung 7

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av CrotchRocket, 10. sept 2016.

1. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    1,592
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipt på IC flygninger. Hadde ikke klart meg uten telefonen. Har heldigvis ikke Samsung.

image.jpeg

Overreaksjon, eller helt OK? Hva mener du?

2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Her har mediene laget en merkelig vri på det som skjer. "SAS FORBYR BLABLABLA". For noe tull!!! Nok en gang skal vi fordummes av mediene, i stedet for å bli opplyst om det som faktisk skjer. Tenk om journalistene kunne brukt mer enn 5 minutter på en sak, a gitt.

SAS, Norwegian, United m.flere følger regelverket til FAA og EASA. De har begge gått ut med *sterk anbefaling om* å ikke ha samsung s7 note i innsjekket baggasje, og ha telefonen avskrudd - for guds skyld ikke på ladding - i kabinen.

Jeg synes det er kjempeflott hvis alle flyselskap følger disse anbefalingene fra luftfartsmyndighetene i europa og amerika - for brann ombord er noe av det verste som kan skje ombord i et fly. Man skal aldri kalle sikkerhetstiltak for overdrivelse. Da har vi ikke lært en dritt av skjebnen til f.eks swissair flight 111.

https://www.faa.gov/news/updates/?newsId=86424
    https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/news/passenger-information-samsung-galaxy-note-7

"
    Following the official communication from Samsung on issues with the Samsung Galaxy Note 7, the European Aviation Safety Agency advises passengers and crew members to keep these devices turned off and do not charge them while on board of the aircraft and do not put them inside the checked baggage. Passengers are also reminded of the need to inform the cabin crew when a device is damaged, hot, produces smoke, is lost, or falls into the seat structure.

The Agency also recommends operators to ensure that this information is conveyed to the passengers and crew."

3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    1,616
    Bonuspoeng:
    93
    Ein kompis av meg sprengde eit bilbatteri ein gong i vår pure ungdom. No var rett nok det ein del kilo tyngre enn eit mobilbatteri, men ein skal ha respekt for saker som kan gå i lufta.

Kapteinen kom med påminnelse om dette før avgang i dag. Eg synest det er heilt greit sjølv om det er liten sjans for at noko går gale. Folk kan kjøpe HTC og la Samsung holde seg til å bygge fjernsyn. Det virkar som om firmaet er omtrent like gode til å lage mobiltelefonar som bærbare datamaskiner.

Edit: Mulig innlegget mitt her vart aldri så lite farga av at eg knota med laptop-en, ein Samsung Book 9 (som er liten, nett og lett nok til å slepe med seg på tur).

Last edited: 10. sept 2016
  4. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93
    Men SAS forbyr jo bruk av telefonen. Synes ikke VG sin overskrift var så ille hvert fall. Ser heller det positive i at media slår det litt høyt opp med tanke på hvor skummelt dette kan være.

5. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Og Norwegian. Og andre flyselskaper rundt om i verden. FAA/EASA kan ikke "FORBY" telefonen så vidt jeg har forstått, da det er opp til hvert enkelt flyselskap. Men om man gidder å lese hva FAA/EASA har anbefalt, så forstår man også hvorfor selskapene gjør som de gjør. I stedet for å få det til å høres ut som at SAS har fått en wild-and-crazy-idea, kunne jo heller avisene laget en overskrift om at luftfartsmyndighetene har sendt ut anbefalinger til flyselskap i Amerika og Europa, som flyselskapene har valgt å følge. Men det genererer jo mer klikk-horeri når man lager krigsoverskrifter. Særlig i Norge hvor alt av FORBUD stikker strikkepinner inn i sentralnervesystemet på folk.

Hele Samsung-akja har visstnok gått ned (iflg WSJ) pga FAA's anbefalinger. http://www.wsj.com/articles/samsung-shares-unloaded-in-galaxy-note-7-fire-sale-1473428218

6. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93
    Her overreagerer du @Ida At man velger ut SAS er sikkert litt tilfeldig. Henger sikkert sammen med at de har en advarsel som kommer opp i app og på nettsted. Her er for øvrig saken til e24.
    At man ikke lager en overskrift ALA europeiske og amerikanske luftfartsmyndigheter advarer mot bruk av Samsung mobil da denne kan eksplodere er kanskje ikke så rart?
    Man lå ha folk inn på saken først, sånn er det blitt i dag

Attached Files:

7. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du jeg overreagerer med? At jeg synes aviser generelt sett skulle vært mer avbalanserte? Kan du spesifisere nøyaktig hva jeg overreagerer på? #krenkefjes

NRK er det eneste mediet som har en fornuftig dekning av saken:
    Screen Shot 2016-09-10 at 16.46.44.png

8. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93
    #snakkomåblikrenka. Useriøst

9. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93
    Klikkhoreri med krigstyper faller i kategorien overreagere. Tut tut

10. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93
    Overskriften til E24 er jo edruelig og spot on den. Men det unnlater du jo å kommentere.

11. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Du har åpenbart aldri hørt på Raae og Osnes på P3, anbefales. For nord-norsk humor, selvironi, og for mer info om klikkhoreri ;)

12. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Forøvrig har denne kun vært solgt i Asia, og bare i noen få dager. Storm i et vannglass.

Del denne siden