Hei, Jeg har ikke fløyet SAA på flere 10 år. Hva tenker dere om at piloten ikke har papirene i orden? https://wp.me/p8b8oi-4d2
Sertifikater eller ikke .... Det var en fornøyelse å fly med SAA ... behagelige seter, fantastisk betjening og ikke minst en service som vi «SAS-passasjerer» bare kan drømme om. Flyr mer enn gjerne med dem igjen!
Så om pilotene har falske papirer, så er det greit bare servicen er bra? I dette tilfellet så hadde han sertifikat, men ikke det sertifikatet selskapet krevde for å få jobb. Det forfalsket han. Sertifikatet hans ga han rettighet til å fly som styrmann, men ikke som kaptein. Akademisk siden han nå er uten jobb.
Det var definitivt ikke ironi! Jeg mener selvfølgelig at ethvert flyselskap skal ha piloter med orden i papirene. Siden dette er en godt kjent episode i SAA regner jeg med at det har vært en solid gjennomgang av pilotenes papirer og kvalifikasjoner. Innlegget var derimot en sterk hyllest til servicen, flyene og personalet på de to flygningen jeg hadde 19. og 20.02 med South African Airways. Det var en sann fornøyelse å reise med dem. Jeg gjør det gjerne igjen! Og ikke minst, SAS har mye å lære!