Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. SteemingHazard

    SteemingHazard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Lurte på om noen vet om man få poeng ved å bruke SAS TW for å fylle Revolut?
    og få man også poeng med å fylle SAS TW med SAS MC?
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,063
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bare svare ift SAS MC: Ja.
     
  3. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Du får 15/100 ved å bruke SAS MC til å fylle opp SAS TW. Du får også 15/100 ved å bruke SAS TW til å fylle opp Revolut. Men flere her inne har rapportert om at SAS TW har slått ned på slik bruk og blokkert kontoen til enkelte...
     
  4. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Man får poeng for påfylling av TW med Shell MC! =) (mulig det er gammelt nytt, men har selv ikke funnet poster som bekreftet dette 100%)
     
  5. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har prøvd å Spiffe pengene ut av TW og kan bekrefte at det fungerer uten sperring/stenging av konto?
     
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Spiff faller under samme MCC-bransjekoden som revolut/payr/vipps og lignende andre "kontantuttaktjenester". Om du prøver å utnytte systemet med å generere forbruk anbefaler jeg deg å droppe det. Det vil bare resultere i sperrede kontoer og trøbbel.

    Om du faktisk har tenkt å spare i Spiff kan du alltids prøve, men tipper TW blokkerer kontoen din relativt fort, da TW er ment til "daglig bruk samt kjøp i utenlandsk valuta, type ferier". Alt annet ser de selv på som misbruk og flere har rapportert at dette resulterer i blokkert konto. Lykke til :)
     
    Last edited: 06. mai 2019
    coconuts liker dette
  7. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar!
    Ønsker også svar fra noen som faktisk har prøvd..
    Har spart opp et større beløp som står i en annen bank med utrolig dårlig rente. Ønsker dermed å flytte sparepengene over til Bn Bank som gir bedre rente. Er dette å anse som "generering av forbruk" å gjøre dette via Spiff fremfor bankoverføring? Selv mener jeg at nei, for pengene skal stå inne på sparekontoen der, og ikke blir ført ut igjen for videre sirkulering. Utnytting av smutthullene i systemet er det nok. Men det er jo også regningbetaling med CC via Payr, overføring fra CC til Revolut for så å betale et annet CC kort med BIC/SWIFT, signering av div. kort for å få velkomstbonus og deretter avslutte konto osv. som mange av trådene her inne handler om...
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du får overført 1 gang før blir sperret, men om SAS TW blokkerer overføring av EB er en annen sak... SAS TW har sperret kontoene for slike overføringer tidligere(ja har erfaring), Payr, Vipps, Revolut, Curve, og sluttet å bruke kortet hos dem.

    Kortet er ment for transaksjoner og likeså med andre kort leverandører er dette også forventet
     
    coconuts liker dette
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Overføring mellom 2 kontoer i ditt navn faller inn under «generering» av forbruk, vil jeg nok si ja. Eneste grunnen til at du vurderer denne måten for overføring er å generere poeng, så det er et oppkonstruert tilfelle og ikke et reelt bruk...
     
    joskje liker dette
  10. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, er akkurat sånt svar jeg var ute etter - ja/nei ut ifra egne erfaringer og ikke antagelser =)
     
    drsyk liker dette
  11. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker ikke du Payr? Dersom du betaler regninger der med kredittkort for å få poeng, faller det også under "utnyttelse av systemet".
    Dersom du i tillegg betaler et kredittkort med et annet i Payr, faller det både under "utnyttelse av systemet" OG "generering av forbruk" (betale for samme forbruk 2 ganger = ikke reelt forbruk).

    Jeg stilte et enkelt ja/nei spørsmål. Kan ikke folk som selv i stor grad benytter seg av smutthull la vær å gi sine moralske råd til de som ikke ber om det!
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte Payr fram til Shell fjernet Trumf-muligheten for å betale reelle regninger til 3. part (husleie, strøm, mobil etc.).

    For å svare deg på ditt spørsmål: JA
     
  13. cp1983

    cp1983 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan og bekrefte, har prøvd spiff med TW og blitt blokkert. 5-6 mailer frem og tolbake og fikk åpnet kontoen igjen. Måtte love å ikke gjøre dette igjen.
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen i klubben. :)
     
  15. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,783
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i dag vite at det også er en grense på 5 pr. 24 timer (nettkjøp)
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan skiller ikano om det er nettkjøp eller vanlig kjøp,når kortet ligger i Curve?
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Curve videresender vel MCC?:)
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror alle kjøp med Curve regnes som nettkjøp. Curve sender en dynamisk MCC, men regnes fortsatt som Merchant, og da en online en. Jeg kan ta feil.
     
    KRS liker dette
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror alt via Curve regnes som "nettkjøp"
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom dette er tilfellet gir jo det litt muligheter med kort som gir ekstra bonus for nettkjøp, slik som Komplett (2%) og YX Visa (3%), som er de jeg kommer på i farten.
     
    Snacky liker dette

Del denne siden