Hvis du vil unngå leiebil, er downtown stedet. Det går taxi og buss, men har du trillekoffert kan du sogar gå fra flyplassen (ikke mange storbyflyplasser med interkontinental trafikk du kan gå til downtown fra!). Tar ca 20 min.
Det er hotell rett ved flyplassen og, men jeg ville heller dratt inn til sentrum.
Ad museum vil jeg anbefale Balboa Park. Du har dessuten et hangar skip museum liggende ved kai down town. Det går en sånn turisttrolley rundt om i sentrum som tar deg til alt dette.
Du kan ta person ferge over bukta til Coronado island, flott strand på utsiden.
Jeg vil også anbefale Point Loma, praktfull utsikt over byen og en histore om hvordan San Diego ble "settled".
Så kan du ta en tur til Old town, litt turistfelle, men ok.
IKKE dra til Tijuana (trikk til grensen og du kan gå over) med mindre det er for å få enda et stempel i passet. Vil du oppleve Mexico er det et bedre alternativ lengre øst, Tecate, men da må du ha bil.
Ellers kan du også ta tog oppover kysten, en personlig favoritt er Encinitas (ca halv time med tog, er vel 4 stopp fra Santa Fe Depot (San Diego jernbanestasjon)), anbefales sterkt.
Er du i San Diego en helg, er det mye liv og røre i Gaslamp quarter.
Så, du får med deg mye uten bil. Si ifra om du leier bil, for da har jeg et forslag eller to til.
Last edited: 21. nov 2016