Santiago januar 2017 i biz - gode tips?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Robert H, 01. febr 2016.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gode forumvenner :)

    Jeg vurderer en tur til Santiago i Chile i begynnelsen av januar neste år, og har veldig lyst til å gjennomføre en slik langtur i biz. Etter mange dagers nettsøk klarer jeg ikke å finne noe fornuftig under 40 000 (Air France / KLM) - og dessuten ser det ut til at mange flyr med 170 grader helning på setene (iallefall AF, KLM og Iberia).

    Har noen forslag til turen kan gjennomføres etter følgende ønsker:

    1) Flat bed
    2) Ankomst Santiago i Chile senest 3. januar 2017
    3) Hjemreise (avreise fra Chile) etter 7. januar (men ikke senere enn 9. januar)
    4) Helst OneWorld
    5) Gøy om det koster under 30 000, men ingen betingelse - arbeidsgiver dekker neppe mer 20 000, men noe betaler jeg gjerne selv for å slippe unna den store blyantspisserkonkurransen noen dager.

    Takker for alle råd og tips :)
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du venter til det nærmer seg så bør du klare å finne til rundt 25' hvert fall.
    British airways kan ta deg til buenos aires for rundt 20. Videre derfra er det mye muligheter
     
    Robert H liker dette
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    Her har du Santiago T/R for 22k fra Oslo på gitte datoer. Må via London og Madrid, men det gir jo bare flere poeng :)
    Ellers lar det seg sikkert gjøre å finne noe mer direkte, men da tror jeg du må mikse selskap/allianser
    test_ba.png
     
    Robert H liker dette
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,198
    Likes mottatt:
    8,292
    Bonuspoeng:
    183
    Et alternativ kan vel også være å fly BA/AA via London og Miami/Dallas Fort Worth, men da ender du jo opp med to halvlange strekninger. Et kjempekjapt søk for november/desember (AA lar deg ikke booke for januar 2017 enda) viser at de flyr med Dreamliner fra DFW og 777-200/300 fra MIA, og førstnevnte har jo ny Business-kabin med helt flate seter. Sistnevnte holder de vel på med cabin retrofit på, men den nye kabinen ser veldig bra ut.
     
    Robert H liker dette
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj - dette var fine forslag, @anders82 og @Henrik. Tusen takk :)

    Når det gjelder AA må jeg uansett vente med å bestille, skjønner jeg - men det kan kanskje lønne seg også om jeg velger BA/Iberia - eller hva tror dere?

    Ifølge SeatGuru er det to versjoner av Iberia-flighten t/r MAdrid-Santiago. Den ene med 170 graders helning på setene og setekonfigurasjon 2-2-2, mens den andre (visstnok mest vanlig) er flat bed og 1-2-1. Vet noen om det lar seg gjøre å finne ut hvilken versjon som flys den aktuelle dagen, eller er dette noe som faktisk er genuint tilfeldig (eller hemmelig)?

    AA har jeg egentlig aldri tenkt på, men etter å ha tatt en kikk på hjemmesiden merker jeg at dette har jeg lyst til å prøve... jøje meg så godt det er å drømme litt.

    Noen som har en formening om hva som er det beste produktet? Det hadde vært interessant å høre ulike synspunkter på dette - det er jo forskjellige oppfatninger om hva som betyr mest - for noen er setet viktigst, andre er opptatt av mat/vin/IFEF; mens avgang/ankomst og rutevalg kanskje er mest avgjørende for andre.

    For egen del er det ikke så nøye om jeg ender med to halvlange strekninger (i tillegg til OSL-LHR), eller en lang og en relativt kort. På mange måter synes jeg det kanskje er mest morsomt med to halvlange interkontinentale strekninger - jeg rekker da både å spise, drikke, se film og sove litt. Og så kan det hele gjentas en gang til på neste strekning. Slike preferanser understreker vel bare at jeg ennå ikke har kommet dithen at reisesuget er i nærheten av å dempes :)
     

Del denne siden