Det er billettene tilgjengelig for salg. Synes kanskje ikke de var så heldige med rutetidene, sånn umiddelbart. Hadde vært kjekkere med senere avgang fra Stockholm for å få mer ut av jobbdagen, spesielt for oss med connections. SK963 ARN 15:00 HKG 07:20+1 10:20 SK964 HKG 09:05 ARN 14:35 11:30
@view - med tanke på hvem SK bryr seg om, er dette OK. Jeg ser også utfordringen din. Men hvem skal tilbringe flere dager i HK ? Det koster jo mer enn DXB, og er mer spennende. Returen kommer til å være "full" av bonus-seter i C-class. Hvem gidder å sove ekstra natt i HK for å ha dag-flight hjem til ARN?...
LH har avganger sent på kvelden. Bedre å bytte fly halv-veis i "ørska", enn å blåse en fridag i tidsforskjell......
Jada, returen tror jeg skal få utfordring med forretningsreisende, når f.eks. BA, LH, LX etc kan ta deg med på nattestid med landing neste morgen. Blir spennende å se på utviklingen.
Jeg glemte helt ut Finnair! De eier jo mye av norden-HKG med sine nydelige avgangsflygninger (natt begge veier). Vi får ikke håpe dette blir en spøkelsesrute slik som ARN-BKK… der var det så dårlig belegg i C at den andre mindre C-kabinen ofte ble stengt av og passasjerene flyttet til fremste kabin (mot sin vilje slik at crew kunne kose seg i egen avdeling).
Noen dollar i de rette lommene, så ordner det seg nok. Imidlertid bekymrer det litt at folk allerede bookes om .....
Er det ikke liott underlig at de stopper opp booking på dennne ruten dersom det er så enkelt at man bare venter p[ en ren formalitet - eller har man kanskje ikke lov til å ta imot bookinger på en rute der tillatelsen er i orden?
Dersom SAS ikke hadde alle formaliteter i orden, burde de ikke ha startet salget av billetter. Kommentarene rundt korrupsjon (noen dollars hit og dit), om det nå gjelder SAS eller Hong Kong, er meget skuffende da det kan synes som om du gir din oppfordring/tilslutning til dette. Har ingen tro på at hverken SAS eller Hong Kong er korrupte som du insinuerer. w
Kanskje ikke korrupte, men byråkratiet er av et annet kaliber enn man er vant med fra Norden (og det sier ikke så lite). SAS-Steward på Flyprat har følgende info på Flyprat som jeg regner med er nært offisiell.
Så problemt er overflyvningsrettigheter over Kina og ikke nødvendigvis landingstilaterlser i HK? Slik jeg kjenner Hong Kong er det langt fra så korrupt som enkelte her hevder. Det er ikke Thailand, Vietnam, Mainland Kina eller Indonesia det er snakk om...