SAS åpner ARN-HKG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 18. des 2014.

  1. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere hatt en del og gjøre med Kinesiske myndigheter i forhold til godkjenning av prosjekter jeg har arbeidet med, og kan si så mye at et ja i Kina ikke nødvendigvis er så rett frem som det er her hjemme. Har opplevd at de har ombestemt seg selv etter å egentlig ha gitt "all clear", evt at noen kommer inn ovenifra og overstyrer. Det er fryktelig vanskelig å klage på noe da de stort sett alltid gjør som de selv vil, men med litt tålmodighet så har det pleid å ordne seg. Hong Kong er vel den delen av "Kina" som er mest "sivilisert" så jeg gjetter at hovedproblemet ikke ligger der.

    Uansett litt pinlig at SAS får denne episoden, men jeg har faktisk forståelse for at den kunne oppstå.
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Er det noen som har lykkes i å booke Award-seats med EB til HKG?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Vekker denne tråden til live igjen, da jeg har et spørsmål om denne ruten.

    Søker opp en tur til HKG i biz i september, og får OSL-ARN-HKG, men på returen får jeg opp HKG-PEK-CPH-OSL. Jeg regner med at det er fordi SAS ikke flyr HKG-ARN den dagen (onsdag).

    Derfor: Får man biz på CA HKG-PEK når man booker biz hos SAS?
    Og, jeg ser det er 737 som flys på HKG-PEK, er det noen som har erfaring med dette?

    Bør jeg ta dette som en artig opplevelse med noen nye linjer på flykartet, eller er CA dritt, transfer i PEK noe herk, og alt bare negativt ved å velge denne rutingen?
     
    NoLimit liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kikket på dette på et tidspunkt tidligere for å fly til CAN, da var det "F" på Kina-strekket, dog havnet vi til slutt på TK.

    Har flydd innenriks i Kina, ikke CA, men ZH og antar at det er samme opplegget.
    Jeg ble helt klart positivt overrasket og ville ikke hatt problem med å booke innenriks i Kina til senere, men ville nok forsikret meg om at det ble F(C) på inneriks :)
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Takker.
    Bilder på nett viser at CA C domestic er litt samme greia som domestic F I USA, så det skal vi overleve.
    Heldigvis er det på vei hjem, så vi har SK biz etter den flighten.
    Håper jeg ser underveis i bookingen hvilken klasse jeg får på CA.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe, men du kan jo avbestille innen 24 timer så da har du muligheten til å booke og så avbestille om det blir for ille..
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng.
    Nå ringte jeg SAS, og svensken kunne fortelle meg at jeg får C på Air China, så det skulle være greit.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Har også fløyet domestic F i Kina og det er helt ok. Som i USA. Morsomt at kineserne kopierer USA her.
     
    holmen liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Etterpå så jeg at det sto bookingklasse før jeg bestilte på SAS.no. Det står også bookingklasse C i bekreftelsen jeg fikk på mail. Så da får jeg testet et nytt flyselskap, og lagt til noen nye linjer på flykartet mitt.
     
    Are liker dette
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Klarte skaffe meg tickets til Hong Kong i slutten av januar 2019. Ser dette er den tørreste måneden i Hong Kong med greie temperatur for en nordboer.

    Er januar ellers en grei måned i Hong Kong?
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Booker du på SAS dot no mener jeg bestemt det står angitt klasse når du velger flight. Jeg søkte for reise hkg-osl og fikk opp alternative via PEK da stod det Z,Z,C som bookingklasser C var for HKG-PEK.

    Vi var I HKG rundt jul et år og det var OK temp, men ikke noe varmere enn det. Vært der i mars også en gang og da var man ivrig om en lå ved bassenget. Begynnelsen av januar er vel antageligvis ok. Jeg slo fra meg tur i vinterferien (feb) fordi jeg fryktet det ville være for kaldt.
     
  13. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Vil tro januar er bra i Hongkong. Var der selv i midten av februar i år. Hadde greit vær (overskyet/dis) og temperatur på 18-22 grader. Synes Hongkong er en ypperlig storby å være i vinterstid.
     
    thecoldfish liker dette
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt. Første gang jeg var i Hongkong var i januar og det var helt suverent. November og mars er ikke så gale heller
     
    thecoldfish liker dette
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og @Flybu var der i Januar 2016, og da var det den kaldeste helgen på 60 år, med 0 grader.. Så det KAN skje at det blir kaldt.. var også i Okinawa, som er noenlunde på samme breddegrad, for 1 måned siden, da var det 13 grader.. så varme er ikke en sure thing, men det kan fort være veldig greit også..

    Bare så du ikke forventer badetemp.. :)

    C
     
    thecoldfish liker dette

Del denne siden