Jeg har tidligere hatt en del og gjøre med Kinesiske myndigheter i forhold til godkjenning av prosjekter jeg har arbeidet med, og kan si så mye at et ja i Kina ikke nødvendigvis er så rett frem som det er her hjemme. Har opplevd at de har ombestemt seg selv etter å egentlig ha gitt "all clear", evt at noen kommer inn ovenifra og overstyrer. Det er fryktelig vanskelig å klage på noe da de stort sett alltid gjør som de selv vil, men med litt tålmodighet så har det pleid å ordne seg. Hong Kong er vel den delen av "Kina" som er mest "sivilisert" så jeg gjetter at hovedproblemet ikke ligger der. Uansett litt pinlig at SAS får denne episoden, men jeg har faktisk forståelse for at den kunne oppstå.
VG omtaler saken på svakt VG vis som vanlig: http://e24.no/privat/sas-ab/sas-i-papirtroebbel-maatte-stanse-billettsalget-til-hongkong/23390630 Finn fem feil
Vekker denne tråden til live igjen, da jeg har et spørsmål om denne ruten. Søker opp en tur til HKG i biz i september, og får OSL-ARN-HKG, men på returen får jeg opp HKG-PEK-CPH-OSL. Jeg regner med at det er fordi SAS ikke flyr HKG-ARN den dagen (onsdag). Derfor: Får man biz på CA HKG-PEK når man booker biz hos SAS? Og, jeg ser det er 737 som flys på HKG-PEK, er det noen som har erfaring med dette? Bør jeg ta dette som en artig opplevelse med noen nye linjer på flykartet, eller er CA dritt, transfer i PEK noe herk, og alt bare negativt ved å velge denne rutingen?
Jeg kikket på dette på et tidspunkt tidligere for å fly til CAN, da var det "F" på Kina-strekket, dog havnet vi til slutt på TK. Har flydd innenriks i Kina, ikke CA, men ZH og antar at det er samme opplegget. Jeg ble helt klart positivt overrasket og ville ikke hatt problem med å booke innenriks i Kina til senere, men ville nok forsikret meg om at det ble F(C) på inneriks
Takker. Bilder på nett viser at CA C domestic er litt samme greia som domestic F I USA, så det skal vi overleve. Heldigvis er det på vei hjem, så vi har SK biz etter den flighten. Håper jeg ser underveis i bookingen hvilken klasse jeg får på CA.
Neppe, men du kan jo avbestille innen 24 timer så da har du muligheten til å booke og så avbestille om det blir for ille..
Godt poeng. Nå ringte jeg SAS, og svensken kunne fortelle meg at jeg får C på Air China, så det skulle være greit.
Har også fløyet domestic F i Kina og det er helt ok. Som i USA. Morsomt at kineserne kopierer USA her.
Etterpå så jeg at det sto bookingklasse før jeg bestilte på SAS.no. Det står også bookingklasse C i bekreftelsen jeg fikk på mail. Så da får jeg testet et nytt flyselskap, og lagt til noen nye linjer på flykartet mitt.
Klarte skaffe meg tickets til Hong Kong i slutten av januar 2019. Ser dette er den tørreste måneden i Hong Kong med greie temperatur for en nordboer. Er januar ellers en grei måned i Hong Kong?
Booker du på SAS dot no mener jeg bestemt det står angitt klasse når du velger flight. Jeg søkte for reise hkg-osl og fikk opp alternative via PEK da stod det Z,Z,C som bookingklasser C var for HKG-PEK. Vi var I HKG rundt jul et år og det var OK temp, men ikke noe varmere enn det. Vært der i mars også en gang og da var man ivrig om en lå ved bassenget. Begynnelsen av januar er vel antageligvis ok. Jeg slo fra meg tur i vinterferien (feb) fordi jeg fryktet det ville være for kaldt.
Vil tro januar er bra i Hongkong. Var der selv i midten av februar i år. Hadde greit vær (overskyet/dis) og temperatur på 18-22 grader. Synes Hongkong er en ypperlig storby å være i vinterstid.
Absolutt. Første gang jeg var i Hongkong var i januar og det var helt suverent. November og mars er ikke så gale heller
Jeg og @Flybu var der i Januar 2016, og da var det den kaldeste helgen på 60 år, med 0 grader.. Så det KAN skje at det blir kaldt.. var også i Okinawa, som er noenlunde på samme breddegrad, for 1 måned siden, da var det 13 grader.. så varme er ikke en sure thing, men det kan fort være veldig greit også.. Bare så du ikke forventer badetemp.. C