SAS åpner direkterute fra Stavanger til Manchester

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 15. aug 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Der har jeg aldri vært. Har de bra utvalg på øl? Slår vel neppe Cardinal.
     
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det var litt ironisk:) Nei det er IKKE en bra plass:D

    Hold deg til Cardinal når det gjelder øl.

    Stavanger har jo en hel del bra restauranter. Renaa, Sabi Omakase og NB Sørensen for å nevne noen. Du finner også en drøss med naturopplevelser i en radius innen en time fra sentrum.

    God ferie :)
     
    RoadKing and Lnbre like this.
  3. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Men neppe mange som gidder å reise fra Manchester av den grunn ;)
     
    RoadKing and OttoL like this.
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,156
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om nye direkteruter er bra, så er jeg skeptisk til denne satsingen. Samme dager som Norwegian? Er det nok passasjerer til dette, eller vil det bare føre til at begge selskaper taper penger og begge ruter må legges ned?
    Tankene går til Houston-flighten som nok (sammen med finanskrise) medvirket til at LH, AF og BA la ned sine ruter fra SVG. De mistet altfor mange fullprisbetalende passasjerer til IAH-flighten.
    Men kanskje det er en bevisst strategi å «drepe» Norwegian sin rute?
     
  5. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Nå var det neppe IAH-flighten som medførte at de andre selskapene la ned sine ruter fra SVG (SAS la vel ned sin først om jeg husker rett), men en fullstendig krise i hele oljenæringen som medførte at alle oljerelaterte selskapene i regionen kuttet tusenvis av ansatte og skar sine reisebudsjetter til beinet. Hos oss hadde vi "alltid" reist flex hvis det var mest hensiktsmessig. Nesten over natten fikk vi omtrent ikke reise i det hele tatt og hvis vi måtte på en reise var det med aller billigste alternativ. Vi fikk ikke en gang ta taxi til flyplassen uten å kunne forklare hvorfor vi ikke tok buss. Nå er det heldigvis bedre tider igjen i oljå og økte reisebudsjetter, men likevel mer måtehold enn før krisen.
    Men tilbake til Manchester-ruten. Dette er nok en ren fritidsrute, mens de andre rutene du nevnte i hovedsak var rettet mot næringslivet. Om det er liv lag for både SK og Dy fra Sola til Manchester skal jeg ikke uttale meg om.
     
    RoadKing liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,156
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i det om at oljekrisen nok var hovedgrunnen, men jeg mener at de pengene de andre selskapene mistet på Houston, fremdeles hadde nok økonomisk impact til å være en faktor. Antar da ca 50% fyllingsgrad=20 seter (som jeg mener å huske de hadde på slutten), ganget med en snittpris på 30k. Det er 600k i tap for de andre selskapene, hver dag. Nå var det nok ikke hver dag tallene så slik ut, men ment som et eksempel.
    Hvis da feks SAS «stjeler» 30 pax fra NAX på hver avgang til MAN, men allikevel ikke klarer å tjene penger, så går det vel åt skogen for begge...?
     
  7. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Det er så mange som reiser på fotballtur at det er nok ingen problem. Folk som skal se både Manchester United / City, Leeds, Liverpool og Everton blandt annet flyr til Manchester. Det er alltid fullt, og spesielt når United og Liverpool har hjemmekamper samme helg blir prisene kunstig høye. Går nok helt fint med flere avganger
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2019-9-2_17-11-45.png
    Selv flyplassen i Manchester forstår at man ikke flyr til Sola for å besøke Stavanger
     
    Kristian and Avixlo like this.

Del denne siden