Jeg fikk det i hvert fall pga ødelagt IFE og det selv om vi fikk iPad utlevert når den vanlige gikk i stå. Bra service av SAS! Men kan dessverre ikke si annet enn at skuffelsen var der siden det var vår første businesstur med nye SAS, og LAN-flyet var... tja, gammelt og slitent rett og slett. Vi fikk ordentlig fly hjem da!! mvh John
Jeg var selv med på siste klubbreise i denne maskinen og selv om jeg nok hadde blitt noget skuffet om jeg fikk den på langdistanse viss jeg trodde jeg skulle reise i Biz i ny kabin, så er det i alle fall ingen tvil om at dette er det beste intra-Europeiske flyet SAS har. Men jeg venter fremdeles i spenning på å få se det intra-Norden eller enda bedre, innenriks!
Jeg leste i et av "naboforumene" at SAS var riktig så raus med kompensasjon til flere forumbrukere etter en nylig tur med LN-RKP: - En forumbruker fikk tilbake 40 000 poeng som var benytter for upgrade fra Go til Business. Vedkommende hadde hatt problemer med både IFE og setet. - En annen forumbruker, som hadde fått CU fra Plus til Business, fikk 30 000 poeng i kompensasjon for lignende problemer.
Jeg vil også ha 30K poeng når jeg får gratisoppgradering! Lol he he det var vel spesielt da, men høres jo ganske vilt ut
Jeg som kjøpte billett EWR-CPH i fjor for å få ny kabin, endte på LN-RKP. Jeg betalte oppgradering med poeng for en kompis også. Setet fungerte ikke, hver gang jeg skulle endre setet måtte en FA hjelpe meg.. Klagde, og fikk 3000 poeng.. nå føler jeg meg grundige lurt!!
Jeg forventer jo gjennomgående samme kvalitet i hele flyopplevelsen som i den mye kabinen. Kan være lurt å bite seg merke i alt som er under par for å sende en evnt "klage" Men nå skal ikke jeg forberede en klage før turen har begynt da. Jeg er optimistisk og naiv og tror at turen blir like bra!!
[QUOTE=" Jeg er optimistisk og naiv og tror at turen blir like bra!![/QUOTE] Og det blir den med riktig innstilling! Er jo tross alt små variasjoner, så det blir bra! Mvh John
Da har jeg fått testet den innleide a340 med 2-2-2 konfig i buisness. Her er dommen: God plass Små sliten kabin. Setene leverer ikke.. Samme gode service som alltid Satt på rad 10 i den lille kabinen med 12 seter. Kun 5 pax totalt her, så det var stille og fredelig. Den lille kabinen er rad 9 og 10 og den anbefales. Desverre var setene ikke så bra som forventet, og flere hakk bak standaren som setene i den nye kabinen har. Flere ganger iløpet av flighten til IAD, måtte vi bytte seter fordi setene låste seg i en stilling.. veldig frustrerende å måtte bytte seter for å spise middag, så låste de setene seg også. Dermed ble der en del setebytter på turen! Et annet minus er at det manglet wifi som jeg synes er veldig greit å ha på en LH. IFE var grei nok, men litt for langt frem til skjermen så det blir smått (snart i 30 årene så er vel synet mitt som begynner å svikte) Crewet var hyggelige og leverte god service med glimt i øyet. Noe sent å få forretten 90 min etter vi forlot gate i cph (jeg sparte meg i loungen til måltidene ombord), men ellers var det bra. De beklaget seg forresten veldig over kvaliteten på setene! (Som tydeligvis ikke var første gangen) Alt i alt en OK flight, men jeg foretrekker klart nykabinen i business hvis jeg fikk velge PS! Fikk akkurat upgrade på retur, til biz i nykabin
Hadde LN-RKP på ARN-ORD forrige uke. Ganske skuffende etter å ha brukt Plusgrade for å oppgradere Plus -> Business. Har sendt en liten klagemail og håper å få refundert noen av poengene jeg brukte...