SAS 2-2-2 i BIZ?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Robamu, 07. des 2016.

Tags:
  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Gi gjerne en tilbakemelding på produktet og setevalg
     
  2. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk det i hvert fall pga ødelagt IFE og det selv om vi fikk iPad utlevert når den vanlige gikk i stå.
    Bra service av SAS! Men kan dessverre ikke si annet enn at skuffelsen var der siden det var vår første businesstur med nye SAS, og LAN-flyet var... tja, gammelt og slitent rett og slett. Vi fikk ordentlig fly hjem da!!

    mvh John
     
  3. Ingemar

    Ingemar EBG

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Will do!
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Host! Kremt! ^^
     
    corvette8 liker dette
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen liker mora, andre liker dattera...



    C
     
    Stuttfeiten, Petter B-C and Ursa like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var selv med på siste klubbreise i denne maskinen og selv om jeg nok hadde blitt noget skuffet om jeg fikk den på langdistanse viss jeg trodde jeg skulle reise i Biz i ny kabin, så er det i alle fall ingen tvil om at dette er det beste intra-Europeiske flyet SAS har. Men jeg venter fremdeles i spenning på å få se det intra-Norden eller enda bedre, innenriks! :)
     
    Stuttfeiten and haakonks like this.
  7. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leste i et av "naboforumene" at SAS var riktig så raus med kompensasjon til flere forumbrukere etter en nylig tur med LN-RKP:
    - En forumbruker fikk tilbake 40 000 poeng som var benytter for upgrade fra Go til Business. Vedkommende hadde hatt problemer med både IFE og setet.
    - En annen forumbruker, som hadde fått CU fra Plus til Business, fikk 30 000 poeng i kompensasjon for lignende problemer.
     
  8. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil også ha 30K poeng når jeg får gratisoppgradering! Lol he he det var vel spesielt da, men høres jo ganske vilt ut :)
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,520
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg som kjøpte billett EWR-CPH i fjor for å få ny kabin, endte på LN-RKP. Jeg betalte oppgradering med poeng for en kompis også. Setet fungerte ikke, hver gang jeg skulle endre setet måtte en FA hjelpe meg.. Klagde, og fikk 3000 poeng.. nå føler jeg meg grundige lurt!!
     
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forventer jo gjennomgående samme kvalitet i hele flyopplevelsen som i den mye kabinen. Kan være lurt å bite seg merke i alt som er under par for å sende en evnt "klage"
    Men nå skal ikke jeg forberede en klage før turen har begynt da. Jeg er optimistisk og naiv og tror at turen blir like bra!!
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    [QUOTE=" Jeg er optimistisk og naiv og tror at turen blir like bra!![/QUOTE]

    Og det blir den med riktig innstilling! Er jo tross alt små variasjoner, så det blir bra!
    Mvh John
     
  12. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_2895.JPG IMG_2898.JPG IMG_2907.JPG IMG_2912.JPG IMG_2923.JPG
    Da har jeg fått testet den innleide a340 med 2-2-2 konfig i buisness.
    Her er dommen:

    God plass
    Små sliten kabin.
    Setene leverer ikke..
    Samme gode service som alltid

    Satt på rad 10 i den lille kabinen med 12 seter.
    Kun 5 pax totalt her, så det var stille og fredelig.
    Den lille kabinen er rad 9 og 10 og den anbefales.
    Desverre var setene ikke så bra som forventet, og flere hakk bak standaren som setene i den nye kabinen har. Flere ganger iløpet av flighten til IAD, måtte vi bytte seter fordi setene låste seg i en stilling.. veldig frustrerende å måtte bytte seter for å spise middag, så låste de setene seg også. Dermed ble der en del setebytter på turen!
    Et annet minus er at det manglet wifi som jeg synes er veldig greit å ha på en LH.
    IFE var grei nok, men litt for langt frem til skjermen så det blir smått (snart i 30 årene så er vel synet mitt som begynner å svikte)
    Crewet var hyggelige og leverte god service med glimt i øyet. Noe sent å få forretten 90 min etter vi forlot gate i cph (jeg sparte meg i loungen til måltidene ombord), men ellers var det bra. De beklaget seg forresten veldig over kvaliteten på setene! (Som tydeligvis ikke var første gangen)

    Alt i alt en OK flight, men jeg foretrekker klart nykabinen i business hvis jeg fikk velge :)

    PS! Fikk akkurat upgrade på retur, til biz i nykabin
     
    KRS, mathiasfe, helged and 8 others like this.
  13. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde LN-RKP på ARN-ORD forrige uke.
    Ganske skuffende etter å ha brukt Plusgrade for å oppgradere Plus -> Business.

    Har sendt en liten klagemail og håper å få refundert noen av poengene jeg brukte...
     
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde blitt rimelig skuffet selv!!o_O:( Men har ikke SAS kjøpt denne maskinen nå?
     
  15. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk refundert poengene jeg brukte på Plusgrade for Plus->Business på LN-RKP :)
     

Del denne siden