SAS 70 years - Friends & family - VIP fares in SAS GO & SAS PLUS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RVC, 26. sept 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Obs! FF står ikke for Full Flex, det står for Friends and Family og er endel av koden på alle reiser booket på vip-tilbudet. AFF på innenlands- og europabilletter er fleksible og kansellerbare, men er ikke full flex. Det vil si at mellomlegg opp til laveste ledige billettklasse må betales :)
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man booke multi-segment med Friends & Family på samme PNR? Har en dag med møter i både København, Oslo og Stockholm og kunne tenke meg å booke CPH-ARN-OSL-ARN-CPH på ett og samme PNR (i tilfelle forsinkelser etc.). Får vel ikke gjort dette med Widerøe (hvis bookingfunksjon jeg uansett synes er vanskelig og uoversiktlig) så lenge det er F & F, så spørsmålet er om det overhodet er mulig?
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre ikke, man er begrenset til hvilke alternativ SAS viser. Håper at EB 3.0 kommer med multi-city, er jo helt utrolig at de ikke tilbyr det.
     
  4. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Er vi helt sikre på at VIP PLUS ikke er endret fra sist F&F-salg? Jeg har selv avbestilt flere VIP PLUS-billetter, men kan ikke huske jeg har lest denne teksten før: "Refundering: Billett og innenlands/internasjonalt tillegg er ikke refunderbare."
    Hvor finner man den detaljerte beskrivelsen av prisreglene?
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Trykk på detaljerte prisregler....men obs obs : det er forskjell på europa og Usa/asia
     
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Oslo - Miami gir for EBG 16800.- poeng pluss poeng fra Amex transaksjonen. Koster ca 5k i pluss!
     
    Robamu liker dette
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg røyk på en slik tur i Januar :D:D
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er misunnelig på dere som bor i Oslo... eller i nærheten av en såkalt "storflyplass".
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Joda den er bra den, men skulle gjerne funnet noe jeg kunne avslutte på skift fri fredagen, slik at jeg ikke får stygge blikk fra familien. GDN har grise billig(200kr pluss 3000HH poeng) hilton hotel og jeg mangler et opphold for å beholde gullkorter.

    Har billetter med poden i februar på poeng (24 000eb poeng i pluss og 650kr) til ORD. Tenkte jeg skulle avbestille min billett og bestille ny i pluss til 5200kr, differansen blir 4600kr for 24 000 pluss 14 380 poeng, og siden de siste går mot status så tror jeg dette kan være et lurt valg.
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg jobber fortsatt med den bryllupsreisen jeg bestilte dit i Mars, som jeg måtte avbestille.. haha
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår ikke brudens problem, det er et ypperlig ferie destinasjon og kan lett kombineres med Cruise. Har en kollega som hadde bryllupsreisen sin her. Et par dager i MIA og en uke på Cruise og så noen dager til i MIA før returen.
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Røk på en tur til MIA selv i mars, rett over 5000 fra Trondheim er fine saker. Skumle disse salgene.
     
    RoadKing liker dette
  13. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Perfekt som pitstop før man reiser videre til en av de karibiske øyene. Nå er jo Cuba åpnet for salg fra USA. Flott destinasjon om man vil oppleve noe annerledes.
     
    Fredrik81 liker dette
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Cruise testet vi i fjor, hun falt ikke 100% for konseptet.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo noen insekter som flyr rundt der nede med det såkalte zikaviruset.. Det kan jo være en grunn. Dog trenger vel ikke kvinner en logisk grunn, som vi menn forstår, for å si nei til noe? :p
     
    Baldrick, Insomnia4u, elgaaen and 2 others like this.
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bedre å bo i en småby, ref. SSB :)
     
    Ursa liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel enklest å booke retur fra annen by cph-arn/OSL-CPH og arn-osl separat.
    Ikke optimalt men...
     
    Scandipendler liker dette
  18. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk pris på 5800 fra Eve i Plus
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt det jeg ville, nei, men med litt luft på siste ARN-opphold, så kunne det gå.

    Hvorfor SAS i hin Tiid avskaffet multi-city-funksjonen må gudene vite. Kanskje for å gjøre mileage runs vanskeligere?
     
  20. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i at salget denne gang er svakere mtp pris. Husker enda at vi fant Evenes-Miami Hong Kong i fjor på høst-f&f til 3400 economy tur/retur. Sinnsykt opplegg. Men logisk nok har vel SAS solgt ut de billigste billettene i år under 70-årssalget og bonusreise-salget som var i forkant av friends & family denne gang.
     

Del denne siden