@HenrikE-G Vil det si at de tok kontakt med forhandler, og sneket deg forran i køen? Isåfall så skal jeg ringe inn og reservere meg mye snacks.
De ordnet meg i alle fall disse klokkene. Dette var fra første halvdel av 2000-tallet og utover. Hvordan de ordnet meg "foran" i køen vet jeg ikke, men de har/hadde gode kontakter. Det er helt klart.
Ringte denne tjenesten nå. Ønsker å spise på en fullbooket restaurant her på Bali i kveld. De åpner dørene 18.30 så får se om amex klarer skaffe oss et bord i løpet av kvelden. Oppdatering kommer Edit: De ringte aldri tilbake. Nå er det en time til restauranten stenger kjøkkenet så regner det løpet som kjørt..
Har du forsøkt å bruke dem til å kjøpe brukte klokker også? Hadde vært enormt behagelig å få noen til å spore opp en skikkelig pen Kermit uten å legge ned noe innsats selv.
Hodinkee gir en fin oversikt over forhandlere med brukte klokker. Benyttet med hell i utlandet. Sjekk innom der før du drar på tur neste gang @Henrik
Jeg må si at jeg ikke har merket noe stort av spesielle tilganger etc. enn så lenge når det gjelder restauranter, både for affinion (SAS amex) og quintessentially (centurion line). Jeg har brukt begge en del ganger for restaurantbestillinger i utlandet, langt i forveien, uten problemer og noen få ad hoc bestillinger hvor jeg ikke ville recherchere selv. Amex platinum/amex centurion i USA (og kanskje england?) holder av bord ved flere restauranter via "fine dining program", det samme gjelder konsertbilletter, men dette gjelder ikke for andre kort. Det som er behagelig med concierge er å fikse ting on the fly når en ikke har tid å sette seg ned selv for å google/booke. Har også brukt dem å bestille ting når det er telefonkø etc. Centurion line platinum conciergen skal være døgnåpen, men egentlig blir man satt over til quintessentially i england etter norsk stengetid og dem aksepterer ikke samtalen. Jeg har prøvd dette flere ganger om natten, når jeg virkelig trengte å fikse noe raskt, og enten står man fast i en kø med musikk, eller det legges bare på fra andre siden. Jeg har hatt noe email kontakt med dem om natten. I summen er dette ingen grunn å ha et slikt kort for meg. Man kan fikse nesten alt selv via internet innen kort tid. Hvis man har en sekretær, så faller nytten egentlig helt bort..
All kudos til Amex Concierge service. Brukte de for første gang på fredag. Det skal være en Aha konsert i Trondheim til neste år og billettene ble revet bort i august. Tenkte jeg kunne forsøke Concierge servicen. Jammen får de skaffet meg 2 billetter og ringer opp på lørdagen for å fortelle det Knall bra!
Noen som har erfaring med Amex concierge og kampbilletter i London? Dersom Amex concierge får tak i billetter, da blir vel Amex kortet mitt belastet? Skal ha 4 billetter til en kamp i oktober og firmaet vi normalt kjøper billetter fra, tar ikke Amex. Hadde vært kjekt å få belastet Amex med nye 8.000 for å komme nærmere CT-opptjeningen.
De belaster bare amex om selger tar amex. Har selv kjøpte noe via concierge, og betalt med MC.. fordi selger ikke tar Amex.. C
Prøvde tjenesten i forhold til å få oppgradering på fly (som jeg har lest at andre har klart). Tydeligvis ikke mye hjel å der nei: Vi takker for din forespørsel angående din flyreise med KLM fra Oslo via Amsterdam videre til Chicago den 25/10. Concierge Service har ingen fordeler hos ulike flyselskap. Det vi kan undersøke, er hva det vil koste med oppgradering. Vi skal undersøke dette og kommer tilbake til deg med informasjon. Med vennlig hilsen American Express Bemerk at Concierge Service kun er en formidlertjeneste av din forespørsel om bestilling. Når du bekrefter en reservasjon aksepterer du samtidig de gjeldende regler og vilkår hos den aktuelle leverandøren. Bemerk også at angreretten normalt ikke gjelder ved kjøp/bestilling av billetter, leiebil, reiser, innkvartering og blomster.
Vi kjøpte billetter til en utsolgt Chelsea-kamp i London og fikk bedre pris for lounge, middag, svært gode seter enn tilsvarende "annenhåndsoperatører" kunne levere.
Min einaste erfaring med Concierge-tjenesten (prøvde mest på moro) var å få booka bord på Sirocco i Bangkok ein laurdagskveld (same kveld). Eit par timar seinare tikka det inn SMS med reservasjonsnummer Verdien av tjenesten? Tilnærma null.
Verdien av tjenesten avhenger stort av hva du bruker den til. Å booke bord på restaurant f.eks. som har ledig kapasitet kan man like gjerne gjøre selv, men jeg har flere ganger opplevd at restauranter har vært fullt for meg når jeg har booket, men concierge har ordnet bord. Jeg har også div. eksempler med klokker og billetter som de har skaffet meg, men som jeg ikke hadde vært i nærheten å fikse selv. Dette handler om kontaktnettet deres. Derfor mener jeg tjenesten har stor verdi om man trenger hjelp til ting utenfor "boksen". En "simpel" booking på en restaurant i f.eks. Bangkok som uansett hadde ledig bord, er ikke det som bestemmer om tjenesten er av verdi eller ikke.
Restaurant-bookingen var på ein restaurant det var fullt, ellers hadde eg sjølvsagt booka sjølv. Når eg seier at verdien er tilnærma null, så snakkar eg sjølvsagt for min eigen del.