SAS Amex Concierge erfaringer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chrisbu, 20. aug 2017.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @HenrikE-G Vil det si at de tok kontakt med forhandler, og sneket deg forran i køen? Isåfall så skal jeg ringe inn og reservere meg mye snacks.
     
  2. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    De ordnet meg i alle fall disse klokkene. Dette var fra første halvdel av 2000-tallet og utover. Hvordan de ordnet meg "foran" i køen vet jeg ikke, men de har/hadde gode kontakter. Det er helt klart.
     
  3. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte denne tjenesten nå. Ønsker å spise på en fullbooket restaurant her på Bali i kveld. De åpner dørene 18.30 så får se om amex klarer skaffe oss et bord i løpet av kvelden. Oppdatering kommer:)

    Edit:
    De ringte aldri tilbake. Nå er det en time til restauranten stenger kjøkkenet så regner det løpet som kjørt..
     
    Last edited: 23. aug 2017
    wilco liker dette
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt å bruke dem til å kjøpe brukte klokker også? Hadde vært enormt behagelig å få noen til å spore opp en skikkelig pen Kermit uten å legge ned noe innsats selv.
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Hodinkee gir en fin oversikt over forhandlere med brukte klokker. Benyttet med hell i utlandet. Sjekk innom der før du drar på tur neste gang @Henrik
     
    Henrik liker dette
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ingenting om klokker og ble litt nysgjerrig på hva slags klokke dette var...
    Screenshot_20170824-101552.png
     
  7. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    prøv søkeord "rolex kermit"
     
    DanH liker dette
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg må si at jeg ikke har merket noe stort av spesielle tilganger etc. enn så lenge når det gjelder restauranter, både for affinion (SAS amex) og quintessentially (centurion line). Jeg har brukt begge en del ganger for restaurantbestillinger i utlandet, langt i forveien, uten problemer og noen få ad hoc bestillinger hvor jeg ikke ville recherchere selv. Amex platinum/amex centurion i USA (og kanskje england?) holder av bord ved flere restauranter via "fine dining program", det samme gjelder konsertbilletter, men dette gjelder ikke for andre kort. Det som er behagelig med concierge er å fikse ting on the fly når en ikke har tid å sette seg ned selv for å google/booke. Har også brukt dem å bestille ting når det er telefonkø etc.
    Centurion line platinum conciergen skal være døgnåpen, men egentlig blir man satt over til quintessentially i england etter norsk stengetid og dem aksepterer ikke samtalen. Jeg har prøvd dette flere ganger om natten, når jeg virkelig trengte å fikse noe raskt, og enten står man fast i en kø med musikk, eller det legges bare på fra andre siden. Jeg har hatt noe email kontakt med dem om natten.

    I summen er dette ingen grunn å ha et slikt kort for meg. Man kan fikse nesten alt selv via internet innen kort tid. Hvis man har en sekretær, så faller nytten egentlig helt bort..
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    All kudos til Amex Concierge service. Brukte de for første gang på fredag.
    Det skal være en Aha konsert i Trondheim til neste år og billettene ble revet bort i august. Tenkte jeg kunne forsøke Concierge servicen. Jammen får de skaffet meg 2 billetter og ringer opp på lørdagen for å fortelle det :) Knall bra!
     
    Nanping, Angie and RoadKing like this.
  10. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med Amex concierge og kampbilletter i London? Dersom Amex concierge får tak i billetter, da blir vel Amex kortet mitt belastet?

    Skal ha 4 billetter til en kamp i oktober og firmaet vi normalt kjøper billetter fra, tar ikke Amex. Hadde vært kjekt å få belastet Amex med nye 8.000 for å komme nærmere CT-opptjeningen.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Ring de på mandag, så sjekker de opp for deg å kommer tilbake. De belaster amex kortet ditt :)
     
    Angie liker dette
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    De belaster bare amex om selger tar amex. Har selv kjøpte noe via concierge, og betalt med MC.. fordi selger ikke tar Amex..

    C
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Ticketmaster tar jo ikke amex? Står at det er Affinion Norway som har belastet kortet.
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke vet jeg, sier bare at det ikke ALLTID er amex som kan belastes..
    :)


    C
     
  15. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde tjenesten i forhold til å få oppgradering på fly (som jeg har lest at andre har klart). Tydeligvis ikke mye hjel å der nei:

    Vi takker for din forespørsel angående din flyreise med KLM fra Oslo via Amsterdam videre til Chicago den 25/10.

    Concierge Service har ingen fordeler hos ulike flyselskap. Det vi kan undersøke, er hva det vil koste med oppgradering.

    Vi skal undersøke dette og kommer tilbake til deg med informasjon.

    Med vennlig hilsen
    American Express

    Bemerk at Concierge Service kun er en formidlertjeneste av din forespørsel om bestilling. Når du bekrefter en reservasjon aksepterer du samtidig de gjeldende regler og vilkår hos den aktuelle leverandøren. Bemerk også at angreretten normalt ikke gjelder ved kjøp/bestilling av billetter, leiebil, reiser, innkvartering og blomster.
     
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Slapp hjelp når jeg hadde behov for hjelp med leiebil i Miami.
    Fikk tilbud om hjelp med tog.....:(
     
  17. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Vi kjøpte billetter til en utsolgt Chelsea-kamp i London og fikk bedre pris for lounge, middag, svært gode seter enn tilsvarende "annenhåndsoperatører" kunne levere.
     
    Nanping and RoadKing like this.
  18. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Min einaste erfaring med Concierge-tjenesten (prøvde mest på moro) var å få booka bord på Sirocco i Bangkok ein laurdagskveld (same kveld). Eit par timar seinare tikka det inn SMS med reservasjonsnummer :)

    Verdien av tjenesten? Tilnærma null.
     
  19. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Verdien av tjenesten avhenger stort av hva du bruker den til. Å booke bord på restaurant f.eks. som har ledig kapasitet kan man like gjerne gjøre selv, men jeg har flere ganger opplevd at restauranter har vært fullt for meg når jeg har booket, men concierge har ordnet bord.

    Jeg har også div. eksempler med klokker og billetter som de har skaffet meg, men som jeg ikke hadde vært i nærheten å fikse selv. Dette handler om kontaktnettet deres.

    Derfor mener jeg tjenesten har stor verdi om man trenger hjelp til ting utenfor "boksen". En "simpel" booking på en restaurant i f.eks. Bangkok som uansett hadde ledig bord, er ikke det som bestemmer om tjenesten er av verdi eller ikke.
     
    NorskHamburger liker dette
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Restaurant-bookingen var på ein restaurant det var fullt, ellers hadde eg sjølvsagt booka sjølv.
    Når eg seier at verdien er tilnærma null, så snakkar eg sjølvsagt for min eigen del.
     
    NorskHamburger liker dette

Del denne siden