SAS Amex Concierge erfaringer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chrisbu, 20. aug 2017.

1. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Du skriver at restauranten var full og de skaffet deg bord. Da må vel concierge servicen ha en verdi. De skaffer deg et bord som du ikke hadde klart å skaffe selv. Hvorfor har ikke dette noen verdi for deg?

Maverick23 and RoadKing like this.
  2. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje han egentlig ikke var sulten?

3. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Fordi det er den einaste gongen på 5 år eg har hatt "behov" for dei, og eg gjorde det hovudsakleg for gøy. Skjønar ikkje heilt kvifor du ikkje godtar at _EG_ ser null verdi i denne tjenesten :)

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Den konteksten med eneste gang på 5 år var ikke vi andre klar over, når du legger det så heftig til grunn så forstår du sikkert hvorfor vi som ikke viste om det undret oss?

Selv har jeg også brukt AmEx Concierge tjenesten bare en gang på... 6 år tror jeg. Det var da fruen og jeg skulle feire nyttårsaften i Sydney og jeg tenkte at frua sikkert ville elske en romantisk middag den kvelden. Problemet var at dette fant jeg ut to uker før og jeg var da i New Zealand og hadde til dags dato ikke vært i Sydney, eller Australia for den saks skyld.

Da var det kjekt å sende en mail. Beskrive behovet, 36 timer senere var det i boks. Fruen var svært fornøyd med nyttårsaften det året.

Og jeg var svært fornøyd med Amex concierge, den ene gangen jeg har brukt dem, så langt.

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Ny Erfaring: Fant ut dagen vi reiste fra Punta Cana til New York at jammen er det thanksgiving når vi lander i New York. Prøvde å lete frem bord men sjekkpunkt over alt på restauranter som ble varmt anbefalt på nett som serverte god thanksgiving mat.
    Sendte de en mail før avgang, fikk epost svar tilbake relativt kjapt om at de hadde ordnet bord på Narcissa til kl 21 samme kveld. Hadde sjekket før jeg sendte epost om bord på faktisk nevnte restaurant med det var fullt.

Sto ei flaske vin dekket av amex når vi ankom.

Så igjen, knall service nok en gang :)

DanH, Petter B-C, Nanping and 3 others like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor fikk du vin av AmEx?

7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vell en Centurion fordel.
    Enten en gratis Vinflaske, gratis dessert eller lignende..(På utvalgte restauranter)
    så her tror jeg han var heldig, om det var SAS Amex Platinum han brukte...

C

RoadKing liker dette
  8. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Narcissa er oppført som en av restaurantene i Global Dining Collection for Platinum Card og Centurion Card (Black). Her får man en del ulike fordeler fra restaurant til restaurant. I samlingen finnes gjerne veldig high-end steder.

Amex har også et restaurantkonsept for alle andre kort, uavhengig av utsteder på ikke fullt så high-end restauranter. Uansett et fint tilbud hvor man får gratis forrett, gratis vinflaske eller 20% rabatt på regninga så lenge man booker på forhånd og betaler med valgfritt Amex-kort.

9. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Det er i slike situasjoner det er helt topp å ha tilgang til Concierge Service. De leverer noe du/dere sliter med å få tak i (ledig bord) og de sørger for at dere får enda mer enn forventet (flaske vin).

Vet at denne er postet i SAS AmEx Platinum Concierge-tråden, men kontaktet du SAS AmEx Platinum Concierge eller American Express Platinum Concierge (ekte platinum, Centurion Line)?

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte henvendelse til [email protected]
    Og det er vel da SAS AmEx Platinium Concierge. Mottok mail fra de tidligere når de ordnet billetter til konsert som var utsolgt, så brukte bare samme epost :) Så nei, ingen Centurion Line her nei. Godt mulig jeg var heldig eller at de var ekstra glade da det var Thanksgiving ;)

miura liker dette
  11. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Har benyttet meg av tjenesten to ganger de siste månedene:

1. Billetter til utsolgt konsert i Boston
    FAIL
    (Like greit - konserten ble avlyst :D)

2. Bord på "fullbooket" restaurant i NYC