SAS Amex Elite - Tjenester

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stigvis, 02. febr 2020.

Tags:
  1. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    På sammenligningssiden til AmEx påstås det at SAS Amex Elite tilbys noen ekstra tjenester:
    • Bordbestilling på utvalgte restauranter og nattklubber
    • Eksklusive arrangementer
    Disse punktene er forklart hhv:
    SAS Amex Elite gir deg prioritert tilgang til bord på håndplukkede restauranter rundt omkring i verden, og nattklubber både i Norge og utenlands. Du får også tilgang til vårt globale nettverk med mer enn 400 restauranter utenfor norden. Fortell at du vil betale med American Express når du bestiller bordet, så får du enten en forrett, en flaske vin eller 20 % rabatt på maten.

    og:
    SAS Amex Elite-medlemmer inviteres regelmessig til unike og eksklusive arrangementer innen musikk, mote og sport. Medlemmene våre har for eksempel fått prøvekjøre en Tesla og blitt invitert til private shoppingarrangementer, forhåndsvisning av filmer og inspirerende foredrag. Disse arrangementene er, med noen få unntak, gratis.

    Nå har jeg hatt dette kortet i rundt et år, men har i den perioden aldri funnet noe som helst som sier at dette stemmer.

    Har noen erfaringer med disse såkalte "tjenestene"? Aller helst burde det vært en liste over restauranter og hva man får ekstra
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Kun erfaring med elendig kundeservice, dessverre....:confused:
     
    Hanen, Shyneno and Xflipper like this.
  3. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Regner egentlig med at det bør være dette programmet: americanexpress[dot]com/uk/network/dining/ - men det er så godt som ingen referanser til det noe sted. Hadde håpt noen her hadde erfaringer som tilsa at dette er et reelt tilbud. Har aldri fått noen invitasjon til "unike og eksklusive arrangement" selv hvert fall

    Edit: Kunne ikke legge inn link
     
    Shyneno liker dette
  4. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke fått noe jeg heller - kanskje det kommer samtidig med god kundeservice? OK, rett skal være rett - jeg har ingen erfaringer med kundeservice så langt annet enn hva som skrives på Insideflyer
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,675
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er en greie som American Express har hatt på sine høyere kort i mange år. Da DnB hadde franchiset i Norge så var slike aktiviteter tilgjengelig hele året.
    Hvorfor dette ikke er kommet for Amex Elite, tja si det... Det *kan* være fordi det ikke er et ordentlig kredittkort, men det kan også være at TTSJLT med Amex sin egen etablering i Norge at de rett og slett ikke har kommet dit enda.
    Dønn ærlig? Spør du meg så er det en av to ting med AmEx Norge:
    Alt. 1: Inkompetent/fraværende ledelse i Norge
    Alt. 2.: Ledelsen i Norge er fullstendig marionetter og mangler ethvert virkemiddel/frihet til å faktisk ta tak.

    Det står fritt til den enkelte å vurdere hva som er mest sannsynlig.
     
    drsyk, Erlingni, EndreD and 4 others like this.
  6. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Det er vel ingen her som er i tvil om hvilket alternativ som gjelder, men spør du meg er det ikke kun ledelsen det gjelder. I løpet av en uke i min første måned med kortet fikk jeg stadige "declined", og i kontakt med kundeservice fikk jeg oppgitt at jeg hadde 3 vidt forskjellige grenser (mellom 25 000 og 75 000). Hun ene påstod attpåtil at jeg egentlig hadde 30 000, men at det selvsagt var mulig å bruke mer enn grensa.

    Jeg får ringe inn en dag og be om en utfyllende liste med restauranter. Hjelper ikke det har jeg god erfaring med å sitere lovverk til kredittkortselskap. Får jeg avslag i pris skal jeg melde fra.
     
    Flyingdutchman and markus like this.
  7. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdatering:

    Ringte inn og ba om en liste. Det var ikke mulig, for det fantes jo ikke, men om jeg bare fortalte hvor jeg skulle kunne hun sende meg noen forslag. For min del er det Trondheim og Oslo det går mest i, så jeg oppga hvert fall disse to, så får vi se hvor lang lista blir (om den i det hele tatt kommer frem, måtte oppgi epost via telefon)
     
    drsyk, Xflipper and markus like this.
  8. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Det kom jammen epost:

    Oslo

    FYR Bistronomi & Bar
    Här möter du bistro gastronomi med lokala säsongsbetonade smaker. Intim mysig restaurang med trevlig uteservering på sommaren.
    Adress: Underhaugsveien 28, 0354 Oslo

    Topphem
    Nordiska smaker i avslappnad trevlig atmosfär och goda drinkar.
    Adress: Henrik Ibsens gate 60C, 0255 Oslo

    Ling Ling Hakkasan
    Hit går du om du är sugen på goda drinkar och asian fusion i trendig miljö. Restaurangen har även en rooftop bar med utsikt över aker brygge marina.
    Adress: Stranden 30, 0250 Oslo

    Alex Sushi
    Japansk Sushi i världsklass. Harmonisk atmorsfär där man kan avnjuta maten vid deras sushi-bar eller boka bord ute i restaurangen.
    Adress: Cort Adelers gate 2, 0254 Oslo

    Theater Cafeen
    Erbjuder en livlig och mycket trevlig atmosfär med en bred middagsmeny. Denna restaurangen kan du ocskå besöka om du önskar att avnjuta afternoon tea.
    Adress: Stortingsgaten 24/26, 0117 Oslo

    Barer

    F6
    En bar som är känd för sitt breda utbud av goda drinkar.
    Adress: Frognerveien 6, 0257 Oslo

    Himkok
    En bar med enastående drinkar som har blivit utsedd til en av världens bästa barer. Drinkarna är baserade på norska smaker.
    Adress: Storgata 27, 0184 Oslo

    Blaa
    Trendig bar och nattklubb som erbjuder alla möjliga typer av live spelningar.
    Adress: Brenneriveien 9C, 0182 Oslo

    The Thief bar
    En bar som har prägel av en varm inredning och erbjuder drinkar utöver det vanliga.
    Adress: Landgangen 1, 0252 Oslo, Norway

    Trondheim

    Credo
    Flera gånger utsedd till en av Norges bästa restauranger, jämförs ofta med Maemo som är Oslos 3 stjärniga Michelin restaurang. Restaurangen använder de bästa råvarorna från Norge och inredningen präglas av modern/urban stil.
    Adress: Ladeveien 9, 7066 Trondheim

    Fagn Trondheim
    Restaurangen har en michelin stjärna och präglas av sin unika tasting meny som är sammansatt av unika smaker. På första våningen erbjuder restaurangen en avsmaknings meny, går man upp en trappa kan man avnjuta goda drinkar från deras bar.
    Adress: Ørjaveita 4, 7010 Trondheim

    To Rom og Kjøkken
    Restaurangen tillagar norsk mat och mat från medelhavet, erbjuder även många bra alternativ för vegetarianer. Inredningen är modern och präglas av ljusa färger.
    Adress: Carl Johans gt 5, 7010 Trondheim

    Dognvill
    Hamburagrestaurang där allt från inredningen till maten är mycket god och passar den som är sugen på en bättre greesy måltid.
    Adress: Munkegata 26, 7014 Trondheim

    Edit: Eposten kom fra [email protected]

    Håper de av dere som nå tester ut opplegget kan fylle på med info om hva man får - skal være alt mellom rabatt, vinflaske eller forrett/dessert
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Er relativt ofte på To Rom og Kjøkken samt Døgnvill.
    Men greia er da å vise fram kortet og spørre hva de gir ekstra eller hva?
    Før man kunne registrere kort på SAS visste de hos Døgnvill allerede ikke at de hadde Eurobonusopptjening, så jeg må si at jeg er litt tvilende at de vet noe om amex egentlig.
     
  10. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Om jeg har forstått rett må det opplyses om når det bookes bord. Noe à lá "Jeg ønsker å betale med AmEx"
     
    drsyk liker dette
  11. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Her åpner det seg en mulighet for sammenlikninger.
    Jeg har Amex Centurion og Amex Elite.
    To ulike bookinger med referanse til hvert av de ulike kortene og deretter sammenlikne kundebehandling og "perks"? LingLing here I come!
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vært fint med oppfølgning på den. Centurion :cool:
     
    Shyneno liker dette
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Den første posten i tråden minner om amex fine dining program som er (eller hvertfall var) tilgjengelig for platinum card holdere utenfor norden (usa/europa/asia). Hvis jeg husker riktig hadde DNB prøvd å "porte" dette via jade dining programm på det eldgamle SAS Amex platinum kortet. Aldri brukt dette.

    Etter det kom DNB sitt The platinum card, hvor man definitivt ikke var medlem i dette programmet (spurte om det for reiser til NYC og London), men Q concierge fikk faktisk booke flere restaurant/bars for meg som ellers var fullbooked. Fikk ingenting ekstra på disse stedene, men en gang i London så jeg at det var skrevet "VIP" i boka ved siden av navnet mitt - yay!...

    Jeg har ikke Elite kortet, men emailen til stigvis ble åpenbart sendt fra samme conciergen som "betjener" platinum kortet fra centurion line. Jeg må si meg positivt overrasket over at dem kom med en liste over restaurant fordi dem kunne hjelpe meg med absolutt ingenting når det gjaldt restaurantbestillinger i Norge. Jeg fikk faktisk en email der det sto svart på hvit at denne tjenesten bare hjelper med restaurantbestillinger i utlandet. Dem er med andre ord e l e n d i g.

    Jeg spiser hatten min hvis man får noe perks ved bordbestilling med dem i Norge men gjerne hold oss oppdatert. Arrangement forøvrig har (for platinum card) vært komplett fraværende.

    Når det gjelder hele concierge saken så er min opplevelse på generell basis at conciergen i hotellet i byen man drar til hadde de beste connections og muligheter (forbeholdt det var et topp hotell).
     
  14. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen fått prøvd ut dette? F.eks. @Pingus ?
     
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste grunnen til at jeg har det til September er LTG status, og når det kravet er innfridd så nedgraderer jeg det kortet.
     
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke forsøkt dette, og med dagens manglende restauranttilbud blir det ikke noe forsøk med det første dessverre....:(
     
    Shyneno and alexfins like this.
  17. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også lurt på dette da jeg skaffet meg Elite kort for ca ett år siden.. Kundservicen kunne fortelle meg den gang at restaurantprogrammet deres har aldri vært inkludert for det norske markedet. Det var et tilbud de hadde for deres svenske kunder, men aldri i Norge. Det at tilbudet var markedsført også på den norske hjemmesiden til Amex måtte i så fall bare være en feil iflg. kundeservice.

    Når det er sagt, så kan det ha endret seg fra den gang..
     
    alexfins liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Ojoj, nå kom det en ny Amex-app! Amex Experiences! Og jammen har de et bdsm-tilbud der jeg ikke har sett andre steder...
     

    Attached Files:

    DrJens, EndreD, Storbaba and 8 others like this.
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde forventet litt mer enn det som framstår nesten som en webside med info jeg allerede var klar over. Eller vent, jeg var ikke klar over at forsikringen først gjelder når 75% av reisen er betalt med amex, trodde det var 50%.

    Eneste "nye" er 15% rabatt hos Georg Jensen.

    Håper de kan by på litt mer...
     
  20. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    350kr kupong hos Wolt var en positiv overraskelse for min del. En gratis middag :D
     
    trygveat liker dette

Del denne siden