SAS AMEX med chip

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Ruby, 07. aug 2014.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt STORE problemet med mitt nye AMEX Platinum i Thailand og Singapore. Ingen av butikkene har fått kortet til å fungere, det fungerer greit i minibank. Da jeg ringte AMEX idag, kunne de fortelle at feilen ligger i ALLE terminaler jeg har besøkt og at brukerstefene må få byttet tetminalene. Feilen skjer vist ofte i Asia.

    Skikkelig dårlig opplegg synes da jeg, all handling må nå foregå med reserveløsningrn min, som ikke gir Eurobonus.

    Er det andre som har erfaringer med AMEX med chip i ASIA?
     
  2. LN-TKP

    LN-TKP Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    For meg funket det i Qatar og Thailand, men det funket IKKE i Singapore, dermed har også jeg gått glipp av verdifulle poeng i sommer. Hørte jeg noen si premiumkort...
     
  3. LN-TKP

    LN-TKP Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Har alle tre, men AX hadde en kampanje i sommer hvor man fikk 30 poeng pr 100 kr ved kjøp i utlandet. Måtte ty til DC i alle tilfellene, så jeg tapte dermed 15 poeng pr 100-lapp som jeg omsatte i Singapore.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om terminalene fysisk må byttes så er vel ikke det noe som kommer til å skje med det første...
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Klarte kunsstykke å miste amexkortet på ferie i usa i sommer, rimelig kjipt da jeg hadde mye i utlegg på hoteller og leiebil, tapte nærmere 8000eb poeng på å måtte bruke SAS-MC istedet for amex med 30 poeng på 100lappen.
     

Del denne siden