SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har erfaring med Sas Amex Platinum, som har prøvd ut concierge service?
    Koster det å benytte denne tjenesten? Og Hvilke begrensninger er det mtp. hva de kan gjøre?

2. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste som har prøvd den mener den ikke er verdt mye, men det kommer vel an på hvor dyktig man er selv til å lete og finne, og ikke minst dersom man skal ha hjelpe i ukjent territorie.
    Se f.eks. innlegg her.

3. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei. Takk

4. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil gå såpass langt som å si at den er totalt ubrukelig, hvertfall om man skal ha hjelp utenlands. Jeg har ikke forsøkt, men vil tro de klarer å reservere bord på Egon Lillehammer, men gi de et par dager..

Men det er gratis...

5. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde denne tjenesten da vi ønsket konsertbilletter i London til Robbie Williams,
    Den eneste som tjente på dette var Telenor som tele-operatør. Etter 1/2 time "please-hold"++, og en fet utenlandssamtale fikk jeg melding om at dette ikkel lot seg gjøre..
    :(:(

6. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei. skjønner... det var jo synd.. For det høre jo veldig flott ut! :p men men...får vel teste en gang...

7. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg må si meg totalt uenig i dette. Jeg har brukt Concierge Servicen (som AmEx Gold Card-medlem) mange ganger og jeg har vært meget fornøyd hver gang. Det er samme Concierge Servicen som SAS AmEx Platinum.

De har skaffet meg billetter til fotballkamper, konserter, bordreservadjoner på restauranter som har vært helt fulle når jeg ringte selv, oppgradering fra økonomiklasse til business class, klokker i London som var nesten umulig å skaffe og som måtte kunne hentes i en butikk som var åpne på søndager. Var kun i London noen timer på en søndag.

Dette var bare noen eksempler hva de har hjulpet meg med.

Har byttet til AmEx Platinum (Centurion Line) og denne Concierge Servicen er faktisk enda bedre.

KAAars and Jørgen like this.
  8. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har brukt de til å bestille bord i byer hvor jeg ikke kan det lokale språket. Har alltid fått kjempebord og god service.

9. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg trodde det var ett helt annet selskap som hadde servicen til SAS Amex i Norge?

Det er ihvertfall ikke samme selskapet som har Plat her i USA

Det er stort sett dårlig feedback på SAS Amex i Norge, mens "skikkelig" Amex Plat er det mange som er fornøyd med.

10. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du utbrodere?

11. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Affinion tar seg av DNB Amex Gold og SAS Amex Platinum i Norge, samt DNB Saga, Eurocard... (det som kan krype å gå av "premiumkort"). DNB Amex Platinum håndteres av Quintessentially. Ideelt sett burde jo DNB Amex Platinum benyttet seg av Amex Platinum Concierge i UK (eller har Amex Sverige egen concierge?), menmen..

12. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kontaktet de i forkant av en flyvning med Icelandair mellom Oslo og Boston via Reykjavik og hørte om de kunne hjelpe meg med en oppgardering fra økonomiklasse til businessklasse. Da jeg sjekket inn på OSL var dette i orden og jeg fløy Saga Class hele veien til Boston.

Php7980 liker dette
  13. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Som du betalte ___ for?

14. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Nei. Betalte kun for økonomiklassebilletten og ble gratis oppgradert til Saga Class. Dette var det Concierge Servicen som ordnet for meg.

agrims liker dette
  15. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    AmEx Platinum (ekte, ikke SAS) i Sverige har egen Concierge Service (bruker ikke den UK-baserte). De har helt sikkert outsourcet denne på samme måte som AmEx Platinum (ekte, ikke SAS) i Norge (DNB) har gjort med sitt kort til Quintessentially. I Norge settes man over til Quintessentially i London utenom ordinære åpningstider for Quintessentially i Norge. Dermed har Quintessentially i Norge mulighet til å benytte seg av London-kontoret (og helt sikkert alle andre kontorer også) når de trenger dette for å løse ulike utfordringer.

KristianSk liker dette
  16. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har faktisk opplevd dette på andre flyselskaper også, bl.a. med KLM via Amsterdam til USA. Dette også med hjelp fra Concierge Service.

agrims liker dette
  17. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har jeg aldri hørt om før, og det har aldri falt meg inn å bruke Concierge Service til det. Hva i all verden er det de sier til Flyselskapet for å få til noe slikt?

Roberto and PettR like this.
  18. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å bruke conciergen til sas amex i sommer da jeg var i nyc til å komme på liste på noen utesteder. Eneste problemet er at de ikke har 24 timer åpent så jeg måtte fikse alt sammen på morningen, og da det ble litt frem og tilbake så fikk jeg ikke svar før dagen etter og det var forsent. Fikk ordnet det gjennom conciergen på hotellet istedet.

19. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Det er fordelen med Concierge Servicen til AmEx Platinum (ekte). Den er 24/7/365

20. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har heller aldri hørt om noen som har gjort dette så jeg ringte Amex plat concierge her i USA på morran og de ba meg ta kontakt med flyselskapet. Dersom jeg hadde kjøpt billetten via Amex kunne de ordne betalt oppgradering.

Så ymmv

PettR liker dette

Del denne siden