SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jævlig irriterende når det ser ut som at nettstedet ikke tar AmEx card.
    Men se hva som skjer her:

http://bit.ly/29Hr1GY

kosvines, Edin, AndersWE and 2 others like this.
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er interessant! Noen anelse om hvilke betalingsløsninger dette funker på, vet ikke hvor mange leverandører det er på disse?

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Den var ny! Takk for tips!

4. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Verden er nesten aldri slik som den ser ut..... :D

Travellingalf liker dette
  5. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!
    Jeg har to spørsmål. Etter har brukt 100 000 kroner i et år får jeg en Companion ticket. Det kan jeg bruke på meg selv å betale 50% eurobonus poeng eller ta noen med meg gratis.
    Spørsmål 1: Kan jeg gi min Companion ticket til noen annen f eks. familie medlem slik at de kan reise alene 50% uten meg med min Eurobonus poeng?
    2. Samme spørsmål men med sin Eurobonus poeng?

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    1. Ja
    2. Nei

7. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Tester ut concierge service for første gang. Gitt samme oppdrag til Sas amex platinum og Danske bank: Skaffe meg to billetter til Harry potter teater, del 1 og 2, 7. januar i London (utsolgt for lenge siden). Håpet på en fin konkurranse dem i mellom med meg (forbrukeren) som vinner. Dessverre kom Danske bank seg ikke ut av startblokka, da de hadde fått beskjed fra sin "ticket-fikser" i London om at de ikke anbefalte 2.håndsbilletter, pga sjekk av ID ved inngangen hvor id måtte stemme overens med navn på billett... Gjenstår å se om Amex kommer frem til det samme, eller om de finner meg noen billetter (flere som reselger på stubhub).

8. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    SAS AmEx Platinum og Danske Bank bruker samme concierge service (Affinion International). Det betyr at du bør få samme svar, men hold oss gjerne oppdatert på svaret du får.

Ringte du begge gangene eller sendte du mail?

9. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Aha... Jeg ringte begge, så da var det nok bare at den ene jeg traff hadde litt bedre kjennskap enn den andre. Fikk akkurat svar på epost fra SAS AmEx Plat, og det var som du antok tilnærmet det samme som Danske Bank gav per telefon; billettene er utsolgt, de fraråder 2.hånds billetter og kan derfor ikke hjelpe.

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde Concierge var til for å klare å skaffe billetter til utsolgte arrangementer, om enn riktignok uten forventning om at de kan trylle men med forventning om at man må betale for det.

SAS Amex Concierge klarte å skaffe meg billett til en utsolgt Toto-konsert i februar (ja, jeg vet...), men da en eller annen relativt dyr greie som inkluderte et tullete opplegg på forhånd med lydprøver, bilde med bandet, etc, som bare var jævla kleint.

11. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Det jeg også trodde.. hadde ikke giddet ringe dem om det ikke var utsolgt og jeg kunne fikset billetter selv.

12. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
  13. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Så dette bildet i SAS inflight magasin idag.

Ny versjon av Amex-kortet på vei? Ser ut som om det støtter kontaktløs betaling

Attached Files:

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Ligner på det nye svenske kortet hvor man har tatt bort statusnivå (sikkert for å spare penger på kortutsendelser).

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,768
    Bonuspoeng:
    293
  16. Fomp

Fomp FNG

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tenkte å bestille SAS Amex, og ser på vilkårene om jobb og brutto årsinntekt. Som nyutdannet så har jeg jo ikke noe særlig til årsinntekt til de siste årene å skryte av. Noen som kjenner til om de tar utgangspunkt i tidligere lønn, eller hva som er den nåværende?

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs hvilket kort du er ute etter og hvor flink du er til å prate for deg;)
    Antakeligvis må du begynne på Premium og oppgradere til platinum etterhvert.
    Jeg brukte 2-3mnd på å overbevise de.. ville ikke gått over 100k i omsetning før i desember om de nektet oppgradering.

18. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Har også mye å si hva du er nyutdannet i... Har du fått en fast stilling med god årslønn i en trygg bransje er du langt på vei vil jeg tro! Jeg fikk innvilget Amex Platinum på siste semester på studiet med Lånekassen som eneste faste inntekt, og da hadde jeg kun hatt sommerjobber siste årene, men fått tilbud om jobb :)

19. Fomp

Fomp FNG

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg søkte på Premium, så får jeg se hvor fort jeg får muligheten til å oppgradere. Snakketøyet er i orden, så vi får se... :)

20. Fomp

Fomp FNG

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Statsansatt, så sånn sett så er jo jobbsituasjonen utrolig stabil. Grunnlønnen derimot er noe dårlig, men bruttolønna blir jo til slutt nok til Platinum med alt av tillegg, så vi får se hva de sier etterhvert.

Del denne siden