SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke jeg heller :(

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått, så er nok like rundt hjørnet.

3. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det ha noe med når en har forfall? Jeg har forfall 15. hver mnd, men har ikke fått poengene mine enda.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også forfall den 15. men har fått poengene for februar.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,676
    Bonuspoeng:
    293
    Oxo forfall 15. Men jeg pleier ikke å få før rundt 5-6 i måneden. Så slik sett er det innenfor normalen.

6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Har søkt og fått SAS AmEx platinum. Satte helt bevisst kredittgrensen ganske lavt. (50k). Hvis jeg skal bruke kortet til store transaksjoner kan jeg overføre tilstrekkelig på forhånd. Ser ingen grunn til å blø kredittrenter.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Du betaler jo ikke renter selv om du har høy kredittgrense. Men ser poenget ditt om du aldri bruker over 50k i mnd

8. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, men det forutsetter jo at en til enhver tid har kontroll på utestående, og sørger for at saldo er tilnærmet null innen dato for rentebelastning. Siden jeg allerede har 2 debetkort ( hovedbank og bank hvor jeg har et beskjedent boliglån), Ett kredittkort fra hovedbank (som jeg tilnærmet aldri bruker), Ett "Corporate" Mastercard kort som betjenes av Danske Bank (som alltid brukes i forb. med jobbreiser), ditto 365- kredittkort ( som jeg i grunnen aldri bruker) er jeg slik skrudd sammen at jeg vet jeg risikerer å glemme overføringene. Legg til at AmEx ikke har noen brukbar App ( om noen i det hele tatt) som kunne gitt rask oversikt, har jeg altså landet på denne løsningen. Regner med å terminere 365-kortet. Det trenger jeg ikke.

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Savner en amex app ja :(

ArthurDent liker dette
  10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Det de faktisk burde hatt, var en app som viser brukersteder. Gull verdt for alle som vil passere 100k grensen men ikke har "vanlige" utgifter som dekker dette.

Tenk alle cafeene som ville tjent ekstra på slikt :)

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det slik at alle kredittkort-selskap er pålagt å sende deg faktura på hele utestående beløp. Dette er en nylig endring. Så du trenger ikke ha kontroll lengre, er bare å trykke godkjenn i nettbanken. Jeg pleier å sjekke fakturadetaljer da ;)

12. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg søkte også om lav kredittgrense, da jeg har to andre kredittkort fra andre banker. Søkte om 20.000 i kreditt, men når jeg fikk kortet og logget meg inn på amex sine sider så jeg at jeg hadde fått 30.000 i kreditt. Dog har jeg ikke giddet å kontakte de for å redusere den.

13. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,180
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dessverre ikke like rett frem, ennå. Selskapene er kun sterkt oppfordret, via retningslinjer, om dette. Det kreves en forskrift for å piske inn de siste etternølerne (hei, Bank Norwegian).
    Så følg med litt på e-fakturaen fremdeles, enkelte verstinger spekulerer fremdeles i at folk bare klikker "Betal", uten å endre beløpet...

14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, skjønner. Amex, Shell MC og TrumfVisa sender iallefall nå fullt beløp.

15. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt over betaler du jo ikke renter på det du ikke bruker.

Uansett, det som kanskje er den beste grunnen til å ikke ha "unødvendig" høy kreditt, er hvis du skal søke om kreditt i en annen anledning - annet kredittkort, billån, osv... De ser gjerne på total kreditt du har, og det kan da slå negativt inn.

16. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, jeg vet selvfølgelig at jeg ikke betaler renter av en kredittgrense ;) Jeg har valgt dette rett og slett for a) ikke bli fristet over evne, b) fordi jeg har såpass mange konti med såpass mange transaksjoner at (ikke minst i lys av AmEx / DNB's litt tungvinte nettbankløsning) jeg er redd for at brukt kreditt skal bli stående lenge nok til å virkelig dra på seg renter.

17. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,180
    Bonuspoeng:
    183
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    De har jo forsåvidt et godt poeng med at de vil at kundene skal sjekke faktura og at om man har brukt kr 10 000,- forstår man at regningen ikke er kr 300,-.

For min del velkommer jeg at faktura står med fullt beløp, jeg sjekker uansett hver enkelt transaksjon for å avdekke eventuelle problemer.

19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,200
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan funker det med PayPal og AMEX? Hvis en "venn" ber om penger eller sender meg faktura. Får man da poeng og CT opptjening for dette?

20. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Skal ikke kunne se noe annet. Men her er gebyret 3,5% eller lignende, så ikke akkurat lønnsomt om det er snakk om vennebetaling.

Del denne siden