SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. elpedro666

elpedro666 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Beklager om dette er et tidligere besvart spørsmål, men er det noen mulighet for å få dette kortet med gratis årsavgift? På SAS-appen står det at EBG inkluderer fri årsavgift på valgfritt EB kredittkort. Finner imidlertid ikke dette igjen på nettsidene til EB...

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Master card er gratis for gull. Mens amex-kortet for diamant

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke mc gratis for både ebg og ebd?

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel det. Ordla meg litt feil der

RoadKing liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg vært på chat med Amex for å få refundert årsavgiften. Han mente at de ikke var oppdaterte fordi de måtte få bekreftelse fra SAS på at EBD var gyldig også i neste periode(?!?). Står det i vilkårene at man også må være EBD også i neste periode for å få gratis årsagvift?

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Bare tull og tøys.

holmen liker dette
  7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Har du rekvalifisert til EBD da? Den tre mnd grace-perioden før nedgradering til gull teller ikke til gratis EBD.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, i august, så EBD-perioden min varer til august 2018 pluss grace-perioden.

9. thetime

thetime Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tipset! Gjorde det samme, og får refundert. :)

10. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Selgerne på OSL, altså. Ble fortalt at det var fint mulig å ha flere SAS Amex-kort. Han kunne selge meg som allerede har et kort ett til på stedet, med velkomstpoeng ved første bruk og egen CT - no prob. Kontaktet Amex på chat: "Du har dessverre blitt feilinformert". Skulle gjerne unngått masinga deres når jeg går forbi!

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Ignorer dem, ikke høflig, men det er ikke masinga deres heller.

samirunway liker dette
  12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,200
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg fått faktura fra Amex og det gir poeng ved "vennebetaling" over PayPal men som du sier det er et lite gebyr til PayPal. Men greit viss man mangler litt på en CT.

13. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    De har vel mast så mye at Ola og Kari begynner å få pent med ekstrapoeng etterhvert.

RoadKing liker dette
  14. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    PhD er vel egentlig mer eller mindre redusert til det som var det gamle hovedfaget, og i Norge har vel en doktorgrad uansett ikke noen spesiell verdi eller kapital - uansett sammenheng. Det er først når man kommer sør for Skagerrak at det begynner å ligne noe (I Danmark får man for eksempel normalt et kronetillegg på lønnen utover lønnstabellen for doktorgraden/PhDen).

I AMEX-sammenheng tror jeg ikke det betyr så veldig mye med hensyn til oppgradering, med mindre man kan dra frem de 'triksene' de fleste andre må ty til: forbruk og betalingspålitelighet over tid. Selv fikk jeg etter litt om og men Platinum på årsinntekt, men først etter at kålhodene hos DNB - hvor ingen skal være smartere enn Rune Bjerke - hadde skjønt at jeg A) Lønnes i danske kroner, som ikke står i et 1:1-forhold til norske og B) at leieinntekter også er inntekt.

nonstop liker dette
  15. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du tar PHD for å tjene mer, kan du likesågodt la være. PHD bør kun tas om du er interessert i forskning.

nonstop and ArthurDent like this.
  16. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man søke om dette kortet hvis man er bosatt i utlandet?
    Eller må man ha folkeregistrert adresse og inntekt i Norge?
    Opptjeningen er mye bedre på det norske SAS Amex Platinum enn Amex Platinum i Dubai....

17. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Bladde gjennom SAS-blekka på flyet idag og da sto det mye om 25års-jubileet til EB, og det sto at Amex-kjøp skulle gi flere poeng i en periode. Dog var denne perioden ikke spesifisert.. Noen andre som har lest noe om dette? Når er det og hvor mye mer poeng vil man få?

18. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har du tilstrekkelig tilknytning til Norge (norsk arbeidsgiver/betaler skatt til Norge) eller har etablert et kundeforhold med kreditt fra før hos DNB er det mulig.

19. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg rykket opp til EBD tidligere her og fikk da tilbake ca 1300 av de 1700 i årsavgift for i år.
    Først sa dnb (på innlogget chat/melding) at de ventet på å få bekreftelse fra SAS på mitt opprykk og at dette gjerne tok noe tid. Det høres rart ut svarte jeg, siden jeg allerede har mottatt nytt kort fra dere med EBD status på. Da ordnet det seg samme dag o_O

Når jeg søkte om Amex Plat hadde jeg ikke kundeforhold i DNB fra før annet enn noen ansatte aksjer i bedriften jeg jobber i og ett cresco kort som ble løst ut og avsluttet tidligere.
    Jeg søkte via vervekampanjen og fikk de 20000 poengene, men når jeg på telefon spurt om ½ årsavg sa de da at siden jeg ble "vervet" kunne jeg ikke få ½ årsavg for mitt daværende EBG nivå. Så dette med årsavgift ser ut til å være en agent rulett. Hadde tydeligvis fått det om jeg ikke hadde vært vervet.

Last edited: 21. april 2017
  20. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Er ikke american.express.platinum + medlemsservice.com aktuelt lengre? Sendte en email dit for ei ukes tid uten å motta svar elle brekreftelse på mottatt mail. Finner ingen kontaktemail på nettsiden?

Del denne siden