SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Sendte mail til [email protected] i går ang manglende poeng for de 2 siste mnd. Fikk svar relativt raskt:

    "Hei!



    Jeg ser at de manglende poengende gjelder vervebonus som du fikk registret 20.02. Vi har dessverre hatt noen tekniske problemer som har gjort at disse poengen ikke har blitt overført enda. Dette er feilmeldt og vil bli oversendt så fort vi har fått løst utfordringen.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen"

    Det er ikke bare vervepoeng jeg mangler, men poeng for bruk av kortet også.

    Jeg svarte med at jeg vurderer å si opp avtalen med dem om de ikke løser dette problemet raskt, med bakgrunn i at jeg ikke får bestilt bonusreiser når det mangler poeng. Jeg sa også at jeg da vil kreve refusjon av de 1700,- for årsavgiften når de ikke gir meg det jeg betaler for og at jeg vil vurdere et bytte av kredittkortleverandør. Så får vi se hva jeg får som svar.

    Vi må jo sette noen krav til Amex her... Jeg liker ikke å bli dilla med og bli lovt noe jeg ikke får.
     
    DanH, FastLane and Scandipendler like this.
  2. Chornelius

    Chornelius Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Hold oss oppdatert om eventuelt svar! Har samme problemer ovenfor Amex selv, hadde vært digg med et lite refusjonsplaster på bonussåret.
     
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    I fjor skyldte de på SAS, mens de i år svarte at det var en svakhet de ikke hadde løsning på...
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Min søster ville verve sin ektefelle til Amex og fikk beskjed om at man ikke fikk vervepremie lenger. Stemmer det?
     
  5. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer. Vervepremie er det dessverre slutt på. Man får standard 12.000 poeng om man er ny kunde om jeg ikke husker feil.
    Jeg rakk heldigvis å verve 4 stk før vervepremie ble stoppet.
     
    RoadKing liker dette
  6. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, vervekampanjen ble avsluttet for et par måneder siden. Her er årsaken:

    Finans Norge og Finansieringsselskapenes Forening har blitt enige om en bransjenorm for markedsføring av kreditt

    Et av prinsippene for bransjenormen gjør at vi ikke lengre kan kjøre American Express verveprogram og har derfor nå lukket programmet.

    Vervekampanjer
    Det skal ikke benyttes vervekampanjer, dvs. tiltak som innebærer at noen forbrukere gis særskilte fordeler på betingelse av at de bidrar til å skaffe foretaket nye kunder eller til å øke dets utlånsvolum, i markedsføring av kredittkort eller forbrukslån.


    Mvh

    American Express
     
    RoadKing liker dette
  7. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Basert på denne, og centurion line platinum tråd, virker det jo bare som kredittkort-goder blir bare stussligere og stussligere i Norge?

    Om bonuspoeng uteblir, og man som regel heller shopper enn å sitte i lounge, høres det jo nesten ut som man heller kan gå for Entercard Black osv, som AMEX.
     
  8. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Slik er nå dette forbudslandet vi lever i, alt skal detaljreguleres og ingen skal ta personlig ansvar for sine egne valg og handlinger. Finansbransjen har ikke vedtatt noe som helst rundt fjerning av bonusopptjening selv om det finnes mennesker som på død og liv vil ha bort det også. Tror nok ikke det forsvinner med det første.
     
  9. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig det er nevnt her men fant ikke i farten, så i annen tråd at en hadde premium, men ikke fikk platinum, hva er egentlig kravet? Jeg fikk innvilget uten videre, og uten noen spørsmål, (kan være fordi jeg er dnb saga?), men tenkte å få mine foreldre også over på det da de reiser relativt mye
     
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med det er kjent for de fleste, men halv årspris første år, for de som søker om SAS AMEX innen utgangen av april (2017).
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at EBD har gratis.
     
  12. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk svar fra Amex nå nettopp:
    " Hei!

    Takk for din henvendelse.

    Dette er meget beklagelig. Det jobbes fortsatt med å løse det tekniske problemet som har stoppet overførselen. Du vil få alle poeng du har rett på når dette er løst.

    Vi har dessverre ingen mulighet til å kompensere deg for forsinkelsen.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen"

    Så da skal jeg gå i tenkeboksen og se hva jeg gjør. Etter snart 4 mnd med Amex Platinum er jeg ikke videre imponert...
     
    Chornelius liker dette
  13. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Kundeservicen her til lands i et nøtteskall...
     
  14. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    De er vel fullt ut klar over at de ikke har noen konkurranse i forhold til CT i Norge. Og det er vel derfor de fleste gidder å ha et kort som koster såpass, med dårlig nettside, kundeservice og få brukersteder kontra Visa/MC.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De sitter nok og ler av oss, mens de ruger på poengene vi aldri får.
     
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Really???
    #MedForbeholdOmAtJegIkkeTokSarkasmen
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig bare tull :)
     
    Origo liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nåja... Da jeg skrev klage til Lufthansa om at jeg syns det var uappetitlig med alle bananfluene i Senator loungen på Heathrow så gikk det en måned før jeg fikk svar. Da ble jeg faktisk kontaktet, fra Filippinene, jeg husket jo ikke greia lenger og i disse tider med all slags scam så tok jeg naturlig ikke samtalen da det lange telefonnummeret med et for meg på det tidspunktet ukjent retningsnummer kom opp.
    På svareren, dårlig lyd og ditto engelsk fikk jeg forklaringen på hvem som hadde ringt.
    Syns ikke det var så knall da, men nå er jeg SAS Diamant (Gold) og ikke Lufthansa Senator da, så det kan jo være årsaken til den lange tiden og oppringing fra andre siden av kloden...
     
  19. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Eksklusiv forpakning, gitt. Sa ikke noen denne kom med Silver EB?
    20170503_182511.jpg
     
    NoLimit liker dette
  20. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Gjør nok ikke det. Du får en kortmappe i skinn, etterhvert.
     

Del denne siden