Sendte mail til [email protected] i går ang manglende poeng for de 2 siste mnd. Fikk svar relativt raskt: "Hei! Jeg ser at de manglende poengende gjelder vervebonus som du fikk registret 20.02. Vi har dessverre hatt noen tekniske problemer som har gjort at disse poengen ikke har blitt overført enda. Dette er feilmeldt og vil bli oversendt så fort vi har fått løst utfordringen. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen" Det er ikke bare vervepoeng jeg mangler, men poeng for bruk av kortet også. Jeg svarte med at jeg vurderer å si opp avtalen med dem om de ikke løser dette problemet raskt, med bakgrunn i at jeg ikke får bestilt bonusreiser når det mangler poeng. Jeg sa også at jeg da vil kreve refusjon av de 1700,- for årsavgiften når de ikke gir meg det jeg betaler for og at jeg vil vurdere et bytte av kredittkortleverandør. Så får vi se hva jeg får som svar. Vi må jo sette noen krav til Amex her... Jeg liker ikke å bli dilla med og bli lovt noe jeg ikke får.
Hold oss oppdatert om eventuelt svar! Har samme problemer ovenfor Amex selv, hadde vært digg med et lite refusjonsplaster på bonussåret.
Min søster ville verve sin ektefelle til Amex og fikk beskjed om at man ikke fikk vervepremie lenger. Stemmer det?
Stemmer. Vervepremie er det dessverre slutt på. Man får standard 12.000 poeng om man er ny kunde om jeg ikke husker feil. Jeg rakk heldigvis å verve 4 stk før vervepremie ble stoppet.
Ja, vervekampanjen ble avsluttet for et par måneder siden. Her er årsaken: Finans Norge og Finansieringsselskapenes Forening har blitt enige om en bransjenorm for markedsføring av kreditt Et av prinsippene for bransjenormen gjør at vi ikke lengre kan kjøre American Express verveprogram og har derfor nå lukket programmet. Vervekampanjer Det skal ikke benyttes vervekampanjer, dvs. tiltak som innebærer at noen forbrukere gis særskilte fordeler på betingelse av at de bidrar til å skaffe foretaket nye kunder eller til å øke dets utlånsvolum, i markedsføring av kredittkort eller forbrukslån. Mvh American Express
Basert på denne, og centurion line platinum tråd, virker det jo bare som kredittkort-goder blir bare stussligere og stussligere i Norge? Om bonuspoeng uteblir, og man som regel heller shopper enn å sitte i lounge, høres det jo nesten ut som man heller kan gå for Entercard Black osv, som AMEX.
Slik er nå dette forbudslandet vi lever i, alt skal detaljreguleres og ingen skal ta personlig ansvar for sine egne valg og handlinger. Finansbransjen har ikke vedtatt noe som helst rundt fjerning av bonusopptjening selv om det finnes mennesker som på død og liv vil ha bort det også. Tror nok ikke det forsvinner med det første.
Mulig det er nevnt her men fant ikke i farten, så i annen tråd at en hadde premium, men ikke fikk platinum, hva er egentlig kravet? Jeg fikk innvilget uten videre, og uten noen spørsmål, (kan være fordi jeg er dnb saga?), men tenkte å få mine foreldre også over på det da de reiser relativt mye
Regner med det er kjent for de fleste, men halv årspris første år, for de som søker om SAS AMEX innen utgangen av april (2017).
Fikk svar fra Amex nå nettopp: " Hei! Takk for din henvendelse. Dette er meget beklagelig. Det jobbes fortsatt med å løse det tekniske problemet som har stoppet overførselen. Du vil få alle poeng du har rett på når dette er løst. Vi har dessverre ingen mulighet til å kompensere deg for forsinkelsen. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen" Så da skal jeg gå i tenkeboksen og se hva jeg gjør. Etter snart 4 mnd med Amex Platinum er jeg ikke videre imponert...
De er vel fullt ut klar over at de ikke har noen konkurranse i forhold til CT i Norge. Og det er vel derfor de fleste gidder å ha et kort som koster såpass, med dårlig nettside, kundeservice og få brukersteder kontra Visa/MC.
Nåja... Da jeg skrev klage til Lufthansa om at jeg syns det var uappetitlig med alle bananfluene i Senator loungen på Heathrow så gikk det en måned før jeg fikk svar. Da ble jeg faktisk kontaktet, fra Filippinene, jeg husket jo ikke greia lenger og i disse tider med all slags scam så tok jeg naturlig ikke samtalen da det lange telefonnummeret med et for meg på det tidspunktet ukjent retningsnummer kom opp. På svareren, dårlig lyd og ditto engelsk fikk jeg forklaringen på hvem som hadde ringt. Syns ikke det var så knall da, men nå er jeg SAS Diamant (Gold) og ikke Lufthansa Senator da, så det kan jo være årsaken til den lange tiden og oppringing fra andre siden av kloden...