SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Mon tro om jeg kan få noe av årsavgiften refundert nå som er er blitt diamant?

    Eller må en ha statusen ved utstedelse av årsavgiften?
     
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,283
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal få refundert årsavgiften når du blir diamant:)
     
    mathiasfe and KRS like this.
  3. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Har falt litt av. Er det slik at man skulle få en kortholder for dette kortet etter hvert, eller blander jeg med vanlig Platinum nå?
     
  4. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Dette stemmer ikke. Vedkommende hos SAS må ha forvekslet dette med SAS MC Premium eller noe. Det er DNB/Amex som velger å tilby kortet uten gebyr til EBD, ikke noe SAS dekker. DNB/Amex bekrefter dette og at det ikke foreligger noen plan om å fjerne fordelen med fri årspris på SAS Amex Platinum for EBD.
     
    Chrisljo and DanH like this.
  5. Lassen

    Lassen EBG

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde i går, ble nylig diamant og tok det bare med chatten på amex og fikk årsavgiften refundert på 2 min :) Årsavgiften ble forresten belastet i oktober, så går vel innenfor ett år slik jeg tolker det da.
     
  6. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det om man f.eks får refundert en reise på ca 30 000kr. Blir disse tilbake ført i slutten av måneden, eller ligger de bare som tilgode, eventuelt kan man be om å få disse tilbakeført til sin bankkonto.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De kommer som et innskudd på konto.
    Jeg fikk noen refusjoner på mitt gamle SAS MC kort og spurte om jeg kunne få dette utbetalt.
    Det var ikke noe problem sa de og vips så var det overført til mitt nye kort som en saldo. Her må man da passe på så man ikke ryker på en smell poengmessig..
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt Amex så, SAS overfører tilbake pengene på dette kortet. Men måtte du be dem overføre det til bankkontoen, eller skjer det automatisk?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ops.. Dette var i amex tråden og ikke sas mc.. :)

    Har også fått refundert penger til amex. Da går det uansett bare som et innskudd.
    Ser for meg at du må ut med et gebyr for å ta ut beløpet om kortet ikke avsluttes..
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Pengen får vel bein å gå på, men hadde ikke gjort noe om jeg fikk de på konto heller :)
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.
    Men jeg ser på det mest som et likviditetsspørsmål.
    Hyggelig nok når disse DUS-FLR billettene kom i retur og jeg ikke fikk regning fra amex på to måneder..

    Selv om det var litt ekkelt og se at min poengsaldo knapt økte i den samme perioden... Men nå kommer det jo snart en booster med SAS MC Premium, så det blir fint.. :)
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ikke gebyr så lenge jeg kun overførte det jeg hadde tilgode i følge Amex.
     
    Are liker dette
  14. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ingen måte å følge med på Nettkonto e.l. hvor mye man har omsatt for på kortet sitt?

    Sånn for status mot CT etc...
    Finner nada.
     
  15. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    jo, man finner det på fakturaen, er et eget felt for "omsetning hittil i år", men er ikke "live oppdatert"
     
  16. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Ja var problemet det. Slik vi holder på her inne, er jo tall fra 2. juni utdaterte så det holder. ;)
    Så siden jeg har hatt det bare siden begynnelsen av mai, og fått en faktura, ble det superenkel forskning (hun på telefonen bekreftet nemlig at faktura er eneste opplysningen om det):
    Disponibelt minus eneste innbetaling, trukket fra kredittgrense.

    Konklusjon:
    worst case 13k fra CT
    best case rundet CT med Montenegro-bestillingen i natt og i dag
    (disse vises ikke i transaksjonslisten, så usikker på om de er regnet inn i disponibelt, men antar egentlig det, så 13k gjenstående sier vi)
     
  17. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Montenegro er så langt lite AmEx-vennlig. Litt overrasket.
     
  18. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Reise BOO - RET ( Røst) på fredag, og retur samme kveld. Ett fly om kvelden går fra RET, så isteden for og være hjemme 19.00, var jeg hjemme 03.30 neste dag med ferga. Eu kompensasjon slå inn med 2500.- kroner osv. På SAS Am. platinum reiseforsikring står det " Dersom reisearrangørens transportmiddel er forsinket mer enn 6 timer ved ankomst til destinasjon ved utreise og ved hjemreise til det sted hvor sikrede tiltrådte reisen, erstatter forsikringsgiver inntil kr 1 500 pr. skade- tilfelle.

    Forsinkelsen beregnes overensstemmende med reise- arrangørens til enhver tid gjeldende ordinære ruteplan med de endringer som måtte være meddelt før reisens begynnelse. Det er en betingelse for selskapets erstatningsplikt at forsinkelsen skyldes værforhold/teknisk feil med det transportmiddelet du skal reise med, og er dokumentert av reisearrangør"

    Forstår jeg det riktig at jeg kan også sende et krav til DNB på kroner 1500.-?
    Teknisk feil var årsaken til at Widerøe ikke kunne dra.
     
  19. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    I dag ble jeg (selvfølgelig) stoppet av amexselger på gardermoen. Standard spørsmål om jeg hadde saskort og det der, så ser han diamat bag tagen. "Oi den er det ikke mange som har! Reiser du mye?"
    Jeg klarte ikke annet enn å svare "Ja jeg reiser en del"
     
    DanH and Xflipper like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,529
    Bonuspoeng:
    293
    Er det flere som mangler poeng for juni? Har ikke fått noe ennå, og de pleier å komme helt i slutten av hver måned.
     

Del denne siden