SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Lærte en ny ting i går.
    Standard hos AmEx er at du har maks 20 transaksjoner pr. dag.
    Kjekt å vite når man er ute og reiser.
    Jeg var heldigvis hjemme og bestilte en haug med hotellrom.
     
    Last edited: 02. febr 2018
    Malmo liker dette
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel kredittkortselskapet (DnB) som krev inn og belastar årsavgifta, ikkje SAS? Så delar dei kanskje byttet etterpå?

    Når eg ringde inn for refusjon av årets avgift fekk eg tilbud med ein trivelig og hjelpsom kar på kundeservice om at han kunne legge inn neste års refusjon for meg no, slik at eg slepp å ringe opp igjen i 2019. Så det virkar ikkje som om dette er noko dei har planlagt å fikse med det fyrste. (For all del, det hadde nok ikkje eg gjort heller om eg feilaktig kunne fakturere x antal tusen personar for 1700 kr og sleppe unna med det.

    Her er vel ein masse folk på forumet som jobbar både med statistikk og psykologi. Kor stor prosentdel trur de er klar over/gidd bry seg med å klage på årsavgifta? 95%? 99%

    Eg tippar mindre enn 50%. :))
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tipper at 50% (Kanskje mer) aldri merker at de blir trukket i årsavgift. Og av de resterende 50% så klager kanskje 75%.

    (Vill gjetting fra min side, statistikk er ikke min sterkeste side)
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Og jeg glemte å legge inn de 50 % som ikke vet at man får gratis med EBD. Så nå er vi vel oppe i 175% eller noe? :rolleyes:
     
    SAJblue, indahla and veeegard like this.
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk faktisk noen poeng som plaster på såret for 1 år siden. Er trukket årsavgift alle årene siden EBD ble innført, uten at de klarer å fange det opp. Må ringe inn hvert år når det kommer faktura med feil på.
     
  6. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei folkens!

    Jeg har fått innvilget søknad om nytt SAS amex platinum kort (noe jeg syns var rart da jeg er ca. 70 000 kr under inntektskravet (600 000kr) ).

    Jeg har to spørsmål:

    - er concierge tjeneste fortsatt mulig med kortet? Jeg finner ingen informasjon om dette på nettsiden til American express (https://www.americanexpress.no/vaar...sas-eurobonus-platinum-american-express-card/)

    - hvis jeg ønsker å kontakte kundeservice direkte pr e-post, hva skal jeg bruke da? Finnes det en direkte e.post til kundeservice?

    Takk!
     
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    For å kontakte Concierge Service, ringer du de på 800 68 000 eller sender de en mail på [email protected]

    De er åpne mandag til fredag 09 - 21 og lørdag 09 - 17. Søndag er de stengt.

    For å kontakte kundeservice pr. mail, sender du en mail til [email protected]
     
  8. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar!

    - Tar Rema 1000 American Express?
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men Norgesgruppen gjør.
     
  10. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen Rema-butikker tar AmEx, men dette er butikker som i stor grad ligger i turistområder. Områder hvor det er mange utenlandske turister, så det er som KristianSK skriver, at du kan regne med at Rema-butikkene ikke aksepterer American Express.

    Om mange nok kontakter Rema sentralt for å få de til å akseptere AmEx, kan vi jo håpe at de lytter til oss.
     
  11. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, så alternativet er å brukes Norgesgruppen med et trumf kort for å få mest mulig av EB poeng?
     
    Travellingalf liker dette
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er etter hva jeg forstår, er det opp til den enkelte kjøpmann hos Rema om de vil akseptere AmEx eller ikke. Om du henvender deg til din lokale Rema-butikk, kan det jo være at vedkommende som driver den åpner for betaling med American Express.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kravet er ikke lenger 600, så det er ikke så rart.
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Det som er enda mer irriterende er at Narvesen og 7-Eleven (Reitan gruppen) heller ikke tar Amex. Man skulle forvente at en kiosk på Oslo S tok Amex.
     
  15. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hva er kravet da?
     
  16. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg trenger litt rådgivning:

    jeg mottar mitt nye SAS amex platinum kortet snart, og planene var å betale varekjøp med kortet, for eks dagligvare butikker i Norgesgruppen med trumf kortet.

    Men er jo en kjent sant at brukersteder som tar imot amex er begrenset, så lurer på om det er smart hvis jeg skaffer meg Shell Mastercard? Det kortet kan jeg for eks bruke hvis jeg vil betale e-fakturaene mine ( felleskostnadene, mobil, strøm etc) og tjene trumfpoeng..

    Er det noe god ide? Funker det i praksis?
     
  17. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Go for it. Hvis du ikke har SAS MC Premium som backupkort så søk på et Shell MC og ha det som tilleggskort.
     
  18. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, og takk for svar.

    Nei jeg har ikke SAS MC premium. Siden jeg får nå SAS amex platinum kortet med årsavgift på 1700 kr så syns jeg det blir mye med premium i tillegg som koster 1495 kr i året.
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Grei regel:
    Bruk SAS Amex Plat der det er mulig til du har passert 100.000,- i omsetning (for å få CT).
    Bruk enten SEB (SAS) MC eller Shell MC der Amex ikke kan brukes (Payr, Vipps, Rema, etc.).
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes amex fungerer veldig mange steder nå for tiden.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden