Jeg også. Og ofte er det enklere å bare prøve kortet, enn å spørre om de tar amex. Har vært borti flere steder hvor de bak kassa ikke vet om de tar Amex. Og da tenker jeg at jeg har sikkert vært steder hvor noen tror de ikke tar Amex, og dermed sier nei.
For meg har det vært litt omvendt. Har spurte om de tar Amex og får til svar "vi tar vel alle kort". Sjelden det fungerer.
Jeg mener jeg har spurt om dette tidligere uten å få det svaret jeg håpet på.. Finnes det en enkel måte å summere sammen verdiene på transaksjoner utført med SAS Amex Plat.? Så vidt jeg vet har de ikke noen «eksport til Excel»-funksjon så den eneste måten jeg har funnet er å kopiere teksten fra nettsiden, lime inn i Excel (via Notepad) og deretter bruke en del «smarte» formler for å få ut tallene. Tungvint...
Hvor fancy er reiseforsikringen her, på dette kortet? Antar det ikke er noe å hente på at man har betalt £140 for det som tydeligvis skulle være ståplass mellom London og Leicester, etter East Midlands policy om antall pax å dømme.
Mener jeg har lest i denne tråden eller i en annen at DnB jobber med å få til en eksport til Excel funksjon i nettbanken sin
Hvis du åpner kontoutskriftene og kopierer teksten inn i excel så fungerer det på alt utenom beløp over 1000,- de punchet jeg manuelt over eksisterende beløp dom tekst.
Dette er noe av det mest irriterende med amex. At de ikke har klart å lage en Excel eksport funksjon er tåpelig. De fleste andre banker og kort klarer dette.
Jeg bestilte SAS amex plat kortet for 2 uker siden, men etter 10 dager fikk jeg ikke noe kort i posten. Tok kontakt med kundeservice og fikk beskjed at saksbehandleren min hadde ikke ferdigstilt søknaden. Greit nok, da måtte jeg vente 12 nye dager. For dette fikk jeg gratis årsavgift for 2018. I dag fikk jeg et brev med pinkoder til kortet, men så fikk jeg et nytt eurobonus kort (vanlig Sas) med helt nytt eurobonus nummer. Er dette normalt? Noen som har opplevd dette?
Da har de mest sannsynlig opprette en ny eb konto. Ring dem og be dem koble kortet opp til riktig kort så ct kommer til rett konto
Har vært rapportert om dette tidligere. Da har de gjort en feil, og ikke koblet det opp mot eksisterende EB konto, men laget en ny konto til deg.. Ring DNB, og så fikser de det nok.. C
Tradisjon dette: 4 året jeg må ringe dem å si at jeg er diamant for å så få tilbakeført årsavgifta...
Har brukt SAS Mastercard premium koblet opp mot mobilpay, når jeg handler på Rema 1000 med rabatt via "Æ". Nu som mobilpay er borte kan en legge kortet inn direkte inn på appen Æ, og det fungerer greit . Prøvde med SAS am. platinum, og sandelig kunne en registrere kortet på appen, MEN når jeg kom til kassa og skulle betale var det stopp!
Hei, ganske ny bruker av SAS Eb Amex Platinum her, kommet opp i en litt merkelig greie jeg lurer på om noen andre kjenner til. Bestilte billetter via Expedia for ca en uke siden. Kjøp gikk OK og fikk utstedt bilettene. Sjekket Amex Nettkonto og har ennå ikke sett at transaksjoner har kommet inn på kortet. Det meste av uken har derimot kredittgrensa sunket tilsvarende beløpet på kjøpet, så regner med at det har ligget reservert i bakgrunnen. I dag derimot så er transaksjoner ennå ikke dukket opp, men kredittgrensa har steget tilbake til normalt slik at det virker som det ikke ligger noe reservert beløp. Mine flybilletter ligger forsatt som gyldig hos flyselskapet. Stengt hos Amex Medlemsservice i helgen så får ikke snakket med dem før mandag. Noen som vet om dette er normalt?
Det er helt vanlig (for alle kort) når transaksjoner går fra "reservert" til "belastet", ingenting å bekymre seg for.
På American Express side står det: "Vi treffes på telefon fra kl 08:00 til kl 22:00 alle dager, unntatt bevegelige helligdager. Du kan også kontakte oss via chat på americanexpress.no." Jeg finner ingen chat, er det noen som har prøvd eller vet om den finnes? Takk!
Chatten var oppe i fjor, men blei avslutta mot slutten av året på grunn av problemer med sikkerheita meiner eg. Så informasjonen er berre ikkje oppdatert. Synes dette er rart, då DNB har ein fungerende chat!