SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,179
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg også. Og ofte er det enklere å bare prøve kortet, enn å spørre om de tar amex. Har vært borti flere steder hvor de bak kassa ikke vet om de tar Amex. Og da tenker jeg at jeg har sikkert vært steder hvor noen tror de ikke tar Amex, og dermed sier nei.
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    For meg har det vært litt omvendt. Har spurte om de tar Amex og får til svar "vi tar vel alle kort".

    Sjelden det fungerer.
     
    swib liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener jeg har spurt om dette tidligere uten å få det svaret jeg håpet på..:)
    Finnes det en enkel måte å summere sammen verdiene på transaksjoner utført med SAS Amex Plat.? Så vidt jeg vet har de ikke noen «eksport til Excel»-funksjon så den eneste måten jeg har funnet er å kopiere teksten fra nettsiden, lime inn i Excel (via Notepad) og deretter bruke en del «smarte» formler for å få ut tallene. Tungvint...
     
  4. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor fancy er reiseforsikringen her, på dette kortet?
    Antar det ikke er noe å hente på at man har betalt £140 for det som tydeligvis skulle være ståplass mellom London og Leicester, etter East Midlands policy om antall pax å dømme.
     
  5. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Mener jeg har lest i denne tråden eller i en annen at DnB jobber med å få til en eksport til Excel funksjon i nettbanken sin :)
     
    indahla liker dette
  6. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du åpner kontoutskriftene og kopierer teksten inn i excel så fungerer det på alt utenom beløp over 1000,- de punchet jeg manuelt over eksisterende beløp dom tekst.
     
  7. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er noe av det mest irriterende med amex. At de ikke har klart å lage en Excel eksport funksjon er tåpelig.
    De fleste andre banker og kort klarer dette.
     
    indahla liker dette
  8. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bestilte SAS amex plat kortet for 2 uker siden, men etter 10 dager fikk jeg ikke noe kort i posten. Tok kontakt med kundeservice og fikk beskjed at saksbehandleren min hadde ikke ferdigstilt søknaden. Greit nok, da måtte jeg vente 12 nye dager. For dette fikk jeg gratis årsavgift for 2018.

    I dag fikk jeg et brev med pinkoder til kortet, men så fikk jeg et nytt eurobonus kort (vanlig Sas) med helt nytt eurobonus nummer. Er dette normalt? Noen som har opplevd dette?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Da har de mest sannsynlig opprette en ny eb konto. Ring dem og be dem koble kortet opp til riktig kort så ct kommer til rett konto :)
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært rapportert om dette tidligere. Da har de gjort en feil, og ikke koblet det opp mot eksisterende EB konto, men laget en ny konto til deg.. Ring DNB, og så fikser de det nok..

    C
     
  11. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
  12. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Tradisjon dette:
    4 året jeg må ringe dem å si at jeg er diamant for å så få tilbakeført årsavgifta...
    5715C452-4A90-4C87-966E-9B320DC8C9CD.jpeg
     
    watchaddicted, SAJblue and indahla like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er status på disse årsavgiftene nå?
    Er det halv pris på MC og gratis på AmEx?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    For EBD ja.
     
    RoadKing liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig, man er da det :)
     
    holmen and Are like this.
  16. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har brukt SAS Mastercard premium koblet opp mot mobilpay, når jeg handler på Rema 1000 med rabatt via "Æ". Nu som mobilpay er borte kan en legge kortet inn direkte inn på appen Æ, og det fungerer greit . Prøvde med SAS am. platinum, og sandelig kunne en registrere kortet på appen, MEN når jeg kom til kassa og skulle betale var det stopp!
     
  17. MrChris

    MrChris Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, ganske ny bruker av SAS Eb Amex Platinum her, kommet opp i en litt merkelig greie jeg lurer på om noen andre kjenner til.

    Bestilte billetter via Expedia for ca en uke siden. Kjøp gikk OK og fikk utstedt bilettene. Sjekket Amex Nettkonto og har ennå ikke sett at transaksjoner har kommet inn på kortet. Det meste av uken har derimot kredittgrensa sunket tilsvarende beløpet på kjøpet, så regner med at det har ligget reservert i bakgrunnen. I dag derimot så er transaksjoner ennå ikke dukket opp, men kredittgrensa har steget tilbake til normalt slik at det virker som det ikke ligger noe reservert beløp. Mine flybilletter ligger forsatt som gyldig hos flyselskapet. Stengt hos Amex Medlemsservice i helgen så får ikke snakket med dem før mandag. Noen som vet om dette er normalt?
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt vanlig (for alle kort) når transaksjoner går fra "reservert" til "belastet", ingenting å bekymre seg for.
     
  19. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    På American Express side står det: "Vi treffes på telefon fra kl 08:00 til kl 22:00 alle dager, unntatt bevegelige helligdager. Du kan også kontakte oss via chat på americanexpress.no."

    Jeg finner ingen chat, er det noen som har prøvd eller vet om den finnes? Takk!
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Chatten var oppe i fjor, men blei avslutta mot slutten av året på grunn av problemer med sikkerheita meiner eg. Så informasjonen er berre ikkje oppdatert. Synes dette er rart, då DNB har ein fungerende chat!
     
    zerocool liker dette

Del denne siden