SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Amex har bekreftet til meg at de ikke har Chat lengre. Jeg lurte på om det da ikke var lurt å fjerne teksten. Det var de enige i og skulle gi beskjed videre. Dette var 2 måneder siden...
     
  2. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Ja fikk svar fra dem

    "Chat-funksjonen på Americanexpress.no er dessverre ikke lengre i bruk."

    TTT!
     
  3. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Noen av dere som har opplevd bensinstasjoner gjør reservasjon på beløp? Jeg leide en bil, og betalte bensin med AMEX. Jeg kontakter AMEX support og de sier at "det er blant annet en reservasjon på Statoil/ Circle K på 1500 kr. Det er ofte vanlig at bensinstasjoner reserverer større beløp enn hva som blir bokført.

    Really? Er dette vanlig? Jeg har aldri hørt eller opplevd dette før.. jeg betalte 150 kr i bensin på automat, men så reserverer de et beløp på hele 1500 kr i tillegg?
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel det meste du kan fylle for så før du begynner å fylle sjekker de at du kan betale opptil 1500,- (tipper jeg).
     
  5. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Har det alltid vært slik? Jeg har betalt med MC tidligere og aldri opplevd lignende..
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke... Jeg bare tenkte det var en fornuftig forklaring =)
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,187
    Likes mottatt:
    3,121
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett det før og da på stasjon eller stasjon der personale feks ikke er på jobb på natta eller de vill ha garanti om at du ikke fyller for så og kjøre mens personalet står igjen inne og ikkr kan gjøre noe.. reserverer de beløp før du fyller så stikker du ikke av fra regninga ;)
     
  8. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Interessant :) Jeg tenkte kanskje at man måtte ha mitt samtykke eller at det varsles om det før de i det hele tatt reservere et beløp.. tenker på situasjoner der man trenger kreditt men får et smell når man ser at de har reservert et beløp.. men takk for svar folkens :)
     
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    1,596
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å ha hørt at på selvbetjente automater reserveres et beløp i det du taster koden. Så blir det i etterkant avregnet mot det du faktisk har brukt. Omtrent som at et beløp blir reservert på en leiebil.
     
  10. brwinds

    brwinds Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Angående den forsikringen mot egenandel på skade ved billeie betalt med kortet; det betyr at man kan si nei til alle forsikringer utleier (sixt) kommer med. Den er vel forsikret uansett men da med høyere egenandel om man sier nei? Og da tar amex den?
     
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp.
     
  12. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om det er blitt endret på priority pass-reglene for PP medlemskap man får med sas amex plat? Jeg har hatt en del besøk på deres lounger i år, men sluppet å betale hittil. Gjelder bla. 2× CZM, UIO, CRK og DOH om jeg ikke husker helt feil.

    Slik jeg husker det skulle kun 1 opphold være inkludert? Har brukt "kort" I appen.
     
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du nok hatt flaks. Vær obs på at de ikke tar betalt der og da men trekker summen direkte fra Amex-kortet ditt.
     
  14. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Samme her nå. Fylte torsdag, fremdeles 1500 reservert nå idag, lørdag. Fylte klokka 15 på en døgnåpen stasjon. Apekatter...
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    De som stikker fra betalingen (og årsaken til reservasjonen) er apekatter...
     
    Krjemb liker dette
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,700
    Likes mottatt:
    6,703
    Bonuspoeng:
    183
    Vær obs på at det er en øvre grense (30000?) for hvor stor egenandel forsikringen dekker. I noen land er man ansvarlig for opp til verdien av bilen hvis man takker nei til alt av forsikringer.
     
  17. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Er vel litt vanskelig stikke fra regninga når kortet er godkjent i automaten og man kan begynne å fylle. Eller er det kanskje en måte gjøre det på?
    Skulle jeg stikke fra regninga hadde jeg ikke brukt kort. Da hadde det vært enklere fylle uten kort, smile til kamera, sette seg i bilen kjøre.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Si at du kun har 500,- på kortet også fyller du for 750,-
    Da «stikker du av» fra en regning på 250,-
    Jeg tipper max en kan fylle for er 1500,- og derfor blir dette reservert.
     
  19. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Joda, er den eneste fornuftige forklaringen, som du nevnte for noen dager siden. Men tipper selskaper får pengene samme hva når Amex har godtatt kjøpet/bruk. De kunne vel bare sjekka at det er 1500.- på kortet under godkjenningen. Mulig systemet til C,K ikke klarer noe sånt. Andre brukersteder ser jo på flekken om det er nok på kortet, på krona, når de vet hva som skal belastes. Sikkert verre legge inn sjekk av et fast beløp. Overlever den, bare greit vite det. Moro prøvd betale inne en gang, sett hva de gjør da.
     
  20. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Egentlig useless tjeneste. Forsøkte å booke bord på 3 ulike restauranter i London på egen hånd, de var fulle. Ringte AmEx concierge tjenesten, etter mye venting kom jeg gjennom. Hun var grei hun og tok affære; hun ringte de samme restauranter og fikk samme svar. Fullt...
    Billettter til fotball kamp var også umulig å skaffe...
    Så jeg ringer ikke dit lengre...
     

Del denne siden