Hehe prøvde å få dem til å ordne meg billetter til en utsolgt konsert på Rockefeller. Tok vel et par dager + en helg før jeg fikk mail om at det dessverre var utsolgt. Hvis denne conciergetjenesten begrenser seg til å sjekke billettservice.no så er det ikke verdt mange penger.
Jeg er ikke imponert selv av denne tjenesten, ser ikke ut som de har noen kanaler som er "hemmelige" eller noe sånn. Er det ikke billetter/bord til salgs gjennom åpne kanaler så får de ikke gjort noe. Hadde en venn som feiret bursdagen i Italia sammen med noen venner der de hadde leid et stort hus, han sendte forespørsel til concierge servicen til amex et par uker før de reiste om de kunne skaffe en kokk som kunne komme å lage mat til dem på bursdagen hans. Dette klarte de altså ikke, ikke all verdens til tjeneste med andre ord, virker som de ikke er interessert i å gå den ekstra milen for å ordne opp for kundene.
Jeg kjenner meg ikke igjen i denne framstillingen av Concierge Servicen til AmEx. Jeg hadde AmEx Gold Card i mange år og brukte Concierge Servicen hyppig og ofte med meget spesielle forespørsler som jeg ikke kunne fikse selv eller måtte brukt veldig lang tid på. De ordnet stort sett alltid opp og innen rimelig tid. Dette er den samme Concierge Servicen som SAS AmEx Platinum bruker. Har byttet fra AmEx Gold Card til AmEx Platinum Card (ikke SAS AmEx Platinum) og denne Concierge Servicen er enda bedre og i tillegg 24/7 (noe jeg savnet på den forrige).
Out of curiosity @HenrikE-G; hvilke "meget spesielle forespørsler" har du erfaring med at Amex concierge i Norge leverer bra på? Noterer meg at alle dine poster i dette forumet er om Amex, og kun pro-Amex, så tenkte du hadde noen fine eksempler. Disclosure: Jeg synes samtlige conciergetjenester med Nordisk kundesenter er daffe, med lite pondus (les: ubrukelige).
Klokker i London og New York, hotelrom på ønsket hotell i New Dehli som var fullbooket, konsertbilletter på utsolgt konsert i Cape Town, oppgradert fra økonomiklasse til bussines class uten å ha statuskort hos flyselskapet, bord på stjernerestaurant i Berlin som var fullbooket når jeg ringte selv, tilsvarende i Athen, bord på Teatercaféen på dagen rett før jul, Champions League-billetter på Old Trafford i Manchester uten å måtte betale overpris. Dette er bare noen av få henvendelser til Concierge Service og hvor de har levert gang på gang. Jeg har ingen fordel av å skryte av AmEx, men jeg er veldig fornøyd. Har vært medlem i drøye 15 år og har brukt kortet for store beløp, men har ingen tanker om at dette gir meg noe ekstra hos dem. Mange som bruker kortet for mye mer enn det jeg gjør.
Nå kan det vinnes poeng https://www.americanexpress.no/sase...ranse-eurobonus/bruk-kortet-vinn-60000-poeng/ Bruk kortet - vinn 60 000 Ekstrapoeng Bruker du SAS EuroBonus American Express Card minimum en gang pr måned i perioden 01.06.2015 - 31.08.2015, er du automatisk med i trekningen av hele 60 000 Ekstrapoeng. Med 60 000 EuroBonus Ekstrapoeng på ditt SAS EuroBonus American Express Card kan du reise til USA og oppleve alt det magiske landet har å by på. For å delta i konkurransen må du bruke kortet minimum en gang pr måned i perioden 01.06.2015 - 31. august 2015.Du må være over 20 år for å delta i konkurransen.
Lurt litt på hvor stort valutapåslaget er på SAS-amex. Flere nettsteder oppgir SAS-amex til 1,75% påslag (eks: http://www.kredittkortinfo.no/kort/sas-american-express/) Sjekket en transaksjon i EUR for noen dager siden. Optiontown: €45 ble NOK486,38= 9,007... Noterte ikke nøyaktig kurs denne dagen, men legger vi til grunn valutakurser.no som kilde (ca 8,71): (9,007...-8,71)/8,71*100= ca 3,4% Hva er galt med regnestykket?
Står det at det er AmEx som har gjort konverteringen, eller er det Optiontown som har vært sleipe og trukket i NOK, siden det er Norsk kort, med sin egen vekslingskurs? Man ser jo ofte utenlandske butikker prøver på dette.
Ahh, det kunne vært en logisk forklaring ja. Glemte også at transaksjonen er via PayPal. Mulig de legger på noe, eller regner om til dollar. Det ser ut som det er trukket i EUR: Skal sjekke flere transaksjoner fra andre når jeg gidder...
Mener det står noe i Amex-avtalen om at kjøp i andre valuta enn NOK og USD veksles via USD. Kan det være at man får dobbelt valutapåslag når det blir EUR-USD-NOK?
Muligheter for 50% bedre inntjening i sommer! Reiser du til utlandet kan du tjene 50% flere EB-poeng når du bruker SAS AmEx i utlandet: Ikke bare kan du vinne 60.000 poeng, men også få enda flere poeng på kontoen din. Så slipp kona og ungene løs i butikken og sank poeng!
Quintessentially Scandinavia - kontorene i København, Oslo og Stockholm (og snart Helsinki) mottok 1.781 requests fra medlemmer og kunder i juni 2015. (en økning på 186% fra juni 2014) Av dette ble 97,5% løst med første ønske til kunden/medlemmet, inkluderer vi second option så er det >99%. Vi mottok 5 klager (bl.a den som er kommentert her på forumet) - eller 0,28% av antall requests. Vår globale SLA sier <1% - så dette lever vi med. Quintessentially samarbeider globalt med flere kortutstedere og de krever at hvert enkelt kontor og systemene Quintessentially benytter er sertifisert iht PCI standard (Payment Card Industry) - andre Concierge tjenester kan være det, men mest sannsynlig er de ikke. PCI er for at Quintessentially skal kunne håndtere ditt kredittkort på en sikker måte og bl.a kunne yde en raskere og bedre service. PCI sertifikatet gjør også at Q er pre kvalifisert som samarbeidspartner for alle kortselskap og banker. Det kan medføre at noen mail blir stoppet/makulert av systemet - med beskjed til avsender. Sånn må det være og hvis noen opplever at det å beskytte ditt kredittkort og annen sensitiv informasjon, som dårlig service - så må vi dessverre leve med det. Quintessentially har 67 kontorer rundt på kloden med 24/24/365 betjening. Vi svarer på 36 forskjellige språk. Selskapet er den eneste globale Concierge og Lifestyle service i verden.
På generelt grunnlag så kan det nevnes at Quintessentially opererer med et CRM system som alle kontorer benytter. Det er laget slik at vi kan sette over medlemmers request til alle kontorer til en person som er på vakt (systemet gir hvem som er på vakt) og få lokal hjelp. Dette er den "gamle" Concierges rolle fra 5* hoteller - ha relasjon til noen hundre personer lokalt, som man bytter tjenester med. Conciergen leverer gode kunder han kjenner til sin venn - eieren av restauranten, som prioriterer å gi disse kundene et godt bord den dagen. Det Quintessentially har lagt til disse lokale Conciergene (kontorene) er moderne teknologi, som CRM og telefoni systemer for ID av kunder ved inn-ringing, og database oppbygging.
Uansett; kanskje det er forventningsavklaring for slike tjenester som må til. Selv forventet jeg noe mere ann at damen på Concierge tjensten kun ringte restauranten å spurte om det var fullt. I allefall når jeg selv ringer etterpå og legger frem saken og får slippe inn... Mulig jeg har for høye forventninger.. Men I dag kan vel alle selv sakffe seg nummeret til den aktuelle restaurant og ringe selv, trenger jo ikke å ringe en Concierge tjeneste om det er enda funksjon..??..?