Jeg har nylig skaffet meg Amex platinum da jeg behøver en CT i 2019/2020 for en lengre reise. Etter å ha hatt kortet i et par uker merker jeg hvor mange begrensninger kortet har iforhold til Visa/MC. Det er svært mange steder som ikke akseptere Amex og jeg begynner å bli litt lei av all styret rundt betaling.
Er det noen som har noen gode tips til å få opp bruket på Amex så jeg når de 100k raskt? Mine erfaringer så langt:
1. Reise: Her funker kortet stort sett fint. Fikk til å betale for flybillett, hotell, leiebil og taxi. Ikke på nsb, ruter, flybuss.
2. Matvarer: Norgesgruppen i kombinasjon med trumf er gull verdt.
3. Andre butikker: Har fått med meg siden amexvenn og tråden med brukersteder som tar amex. Det er forsåvidt greit å bruke det på de få butikkene som tar amex, men jeg har ikke så stort forbruk at det blir så mye bruk på de få butikkene det gjelder.
Payr og vipps fungerer jo ikke. Paypal fungerer - men kan dette brukes til annet enn betaling til butikker som støtter paypal?
Kjenner noen til flyselskaper/hoteller eller andre som refunderer til bankkonto istedet for tilbakeføring til kortet brukt som betaling? Kanskje litt på grensen, men kan vurderes.
Last edited: 06. mai 2018