SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hm, har dere vurdert å satse i Hellas?

Asbjorto and Satyv like this.
  2. panopaul

panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk akkurat brev fra AmEx om at jeg selv må be om fornyelse av Priority Pass om jeg vil beholde medlemskapet etter at dato for fornyelse passeres. Litt merkelig praksis i og med at det alltid vært inkludert med AmEx-kortet, og alltid tidligere fornyes automatisk. Nå må jeg altså selv ta kontakt med medlemsservice for å beholde medlemsskapet. Ikke at jeg bruker tjenesten så mye, fordi jeg som oftest flyr med SAS eller andre Star Alliance-partnere og uansett har loungetingang, men greit å ha et alternativ om man en sjelden gang flyr med andre selskaper.

3. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Slik sparer de penger på at noen ikke velger å be om fornyelse...

4. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen andre som sliter med å logge seg på Amex sine nettsider? Jeg har prøvd på forskjellige pc-er siste dagene, samt forskjellige nettlesere. Får feilmelding gang etter gang. Feilmeldingen kommer først når jeg velger "Logg inn til private kort" på denne siden: https://www.americanexpress.com/norway/homepage.shtml?location=globalsplash

Explorer:
    "This page can’t be displayed
    Turn on TLS 1.0, TLS 1.1, and TLS 1.2 in Advanced settings and try connecting to https://www.americanexpressonline.no again. If this error persists, contact your site administrator." Jeg har sjekket, og TLS 1.0, TLS 1.1 og TLS 1.2 er alle på.

Firefox:
    "Sikker tilkobling mislyktes

Tilkoblingen til www.americanexpressonline.no ble brutt mens siden lastet inn.
    Siden du forsøker åpne kan ikke vises fordi det ikke kunne bekreftes at overført data er autentisk.
    Kontakt nettstedseieren og informer om problemet."

Andre som sliter med dette?

5. earw

earw Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Fungerer fint fra alle nettlesere hos meg. Får du den samme feilen hvis du tester fra et annet nett (mobilnettet f.eks)?

6. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Fungerer ikke for meg heller.

EDIT:
    Tok kontakt med DNB sin kundeservice på chat og de har ikke fått inn noen andre klager på at den siden fungerer.
    Han nevnet at hvis man satt på arbeidsplass/offentlig så kunne siden ikke fungere.
    Jeg kom inn på siden via Safari på iPhone.

Last edited: 06. juli 2015
  7. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her, ikke i Chrome/Safari

8. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

Tar endelig steget fra å være en som stort sett bare har lurka her på forumet til å faktisk skrive noe her.
    I løpet av de siste årene har antall flyreiser både privat og gjennom jobb økt og jeg har derfor blitt mer oppmerksom på bonusprogrammer og lurer nå på om jeg skal skaffe meg Amex som jeg skal benytte meg av der jeg kan og sanke poeng på den måten (bruker idag vanlig SAS EB MC+overfører trumf poeng). Skal reise en del i utlandet nå i Juli og August og lurer på om det vil være lurt av meg å gå til anskaffelse av et slikt kort nå, eller bør jeg avvente? Av en eller annen grunn fikk jeg for meg at det kunne være lurt å vente til slutten av året, men nå klør jeg meg litt i hodet og lurer på hvorfor jeg egentlig har fått for meg dette.

Det hele koker vel ned til følgende spørsmål:
    Er det noe tidspunkt på året som er mer gunstig enn annet når det gjelder førstegangsanskaffelse/bestilling av amex platinum?

9. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Iforhold til å opptjene CT er det jo alltids mest gunstig å starte i begynnelsen av kalenderåret, da vil ha 12 måneder på å ha 100 000 kr i omsetning istedenfor drøye 6 måneder som du vil ha om du ordner deg kort nå. Men det er en vurderingssak. Hvis du uansett vil bruke 100 000 kr i løpet av året er omme er det jo ingenting å lure på.

10. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, da var jeg inne på noe likevel :) Så da er det å slenge inn bestillinga 1/1 som gjelder? Eller kanskje bør det skje før dette? (med tanke på at det kan være lang behandlingstid, kanskje? Beklager at jeg flisespikker litt her).

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,644
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tipse på to ting:
    1: Følg med på om de har kampanje for nye medlemmer. Registrerte fruen i april da de hadde en kampanje på 12000 poeng for nyregistrering og halv årspris.
    2: Vet du at du skal ut med en større sum og kan betale med AmEx, er det jo bare å begynne å høste med en gang. Bruker du 10 laken (som du fort gjør på en utenlandsreise så har du 2k med poeng med en gang.

12. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nei nei nei!!! Har du ikke lest vår artikkel om kortbruk? Ligger på forsiden under "Populære"..

Uansett om du går for amex eller ei: Få kasta det EB MC kortet ditt ASAP! Det er det dårligste av dem alle!

Dagdrømmer liker dette
  13. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Desember eller januar er jo egentlig likegyldig. Spørs når de vil betale årsprisen ;) Det med halvpris første året og velkomstbonus som RoadKing nevner er jo noe som har vært helt fra begynnelsen hvis jeg ikke husker feil så det er ikke noen spesiel kampanje.

14. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Oi, mulig jeg er et kjøtthue nå, men hvilken artikkel er det du sikter til?
    Kan ikke se at Eurobonus-mastercardet blir dømt nord og ned noe sted... Grunnen til at jeg tegna det var vel bare fordi inngangen virka så lav der og da, men det er altså ikke noe tess altså? :)

15. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    kalleballer and Brunello like this.
  16. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Takk :) Da var både Trumf Visa og Shell Mastercard bestilt :)

17. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg liker virkelig denne oppriktige fortvilelsen på vegne av vår venn her, Jørgen! Du er et sant medmenneske ;)

Kjakan, bern747, Joachim and 4 others like this.
  18. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på en ting vedrørende AmEx kortene. På hjemmesidene til AmEx står det følgende:

SAS Eurobonus Classic American Express Card
    • 10 EuroBonuspoeng per kr 100 brukt med kortet
    • Companion Ticket
    • Reiseforsikring
    • Prisbeskyttelse
    • Nettbank
    • StopService+ kr 250,- per år
    SAS Eurobonus Premium American Express Card
    • 6000 EuroBonus Ekstrapoeng i velkomsgave
    • 15 EuroBonuspoeng per kr 100 belastet på kortet
    • Companion Ticket
    • Reise- og kjøpsforsikringer
    • Månedlige medlemstilbud
    • StopService+ kr 250,- per år
    SAS Eurobonus Platinum American Express Card
    • 12 000 EuroBonus Ekstrapoeng i velkomstgave
    • 20 EuroBonus-poeng per kr 100 belastet på kortet
    • Concierge Service
    • Priority Pass - hvert besøk belastes med et gebyr på 24 Euro per besøkende.
    Er kun på Classic at det står nettbank, snakker vi da 'vanlig' nettbank som en kan betale regninger fra?
    Kan en det på Premium eller Platinum?

I tilfelle vil det jo ikke være noe stort problem å generere en god det trafikk på kortet ved å betale alle sine regninger med kortet, for så å betale kortregningen med vanlig nettbank fra konto.

Hadde et Cresco MC kort tidligere og dette hadde nettbankfunksjon, men det fant jeg ikke i SAS EB MC...

19. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke nettbank funksjon med platinum hvor man kan betale regninger med ihvertfall, det gis heller ikke poeng ved kontantuttak.

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    I tillegg har amex ganske mye høyere gebyrer på kontantuttak i forhold til f.eks MC. Så lurt å shoppe med Amex, cashuttak med MC.

Del denne siden