SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, ja. Oppe i forhold til Sydney :) Men fremdeles down under ...
     
  2. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk nytt 'gammelt' kort i går. Funka bra nå med PIN. Endelig...
     
  3. Kabazzi

    Kabazzi Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Positivt er litt lavere årspris.

    Endringene vil nok lede til at jeg sier opp. Men, hva skjer da med årets CT?
    Si jeg sier opp fom 1 januar 2019. Kan jeg da fremdeles bruke CT (opptjent i 2018) i for eksempel juni 2019?
     
  4. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har opptjent CT med Dnb-Amex i år, så kan du bruke den i 2019 uten at du lenger har det kortet. CT'en vil ligge inne på SAS-profilen din som en voucher (du ser det når du søker på bonusbilletter)
     
    Kabazzi liker dette
  5. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det med refusjon av betalt årsavgift for DnB-Amex-kortet? Jeg betalte 1700 kr i mai. Dette gjelder vel for 12 mnd framover. Nå som kortet blir avsluttet i desember, vil jeg kunne få januar-april 2019 refundert?
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper at du får det refundert i "sluttoppgjøret" som kommer i ca. tidlig feb. Men det gjelder å følge litt nøye med.
     
    Ursa and Sonictravel like this.
  7. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Vil bestilling av CT fortsatt skje hos tallin etter at Amex tar over?

    Hva skjer i så fall med årets hvis ikke?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen grunn til at det skal endre seg.
    De booker jo også for Sverige og de har hatt "ekte" amex en stund..
     
    AndreAa liker dette
  9. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Har forsøkt å søke litt, men ikke klart å finne svaret (og heller ikke tatt meg tid til å lese alle 52 sidene i denne tråden).

    Når blir CT utstedt etter at man har passert omsetningskravet på 100K? Følger den fakturasyklusen eller settes den prosessen i gang i det man har passert 100K? Og hvordan/hvor ser man denne CT'en? Er den synlig når man logger seg på sas.no? Får man brev i posten?
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det utstedes sammen med faktura, den dukker opp på SAS.no et par dager før du får den i posten.
     
    jcnorway liker dette
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Eller veker som det var i mitt tilfelle. Uansett lettast å sjå når du søker etter awardsbilletter via sas sin søkemotor!
     
  12. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Har folk fått "DNB SAS Amex"-fakturaen for november? Ser i fakturaoversikten på nett at den pleier å bli generert rundt 3-5. hver måned, men det er foreløpig ingen faktura generert nå i begynnelsen av desember for november.

    Passerte 100K i november så venter på CT... Slik jeg forstod det i svaret et par hakk over så kommer CT'en sammen med fakturaen i tillegg til at den blir synlig på SAS.no. Foreløpig er det ingen CT å se på SAS.no, kun FlyPremium med SAS MC. Poengene opptjent fra Amex for november ble godskrevet EB-kontoen den 4. desember.
     
    Last edited: 07. des 2018
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har heller ikke fått faktura.
     
  14. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte DNB Amex kundeservice nå og fikk beskjed om at faktura ble generert opp for 2 dager siden. Han skulle sende den til meg elektronisk (i tillegg til at den har gått i posten) via DNB nettbank.

    Spurte også om dette med CT. I følge han jeg snakket med så blir CT meldt inn samtidig som fakturaen (hvor man passerer grensen) blir generert. Så mente han at det ville ta "minimum 1 måned" før man fikk brev med CT'en o_O Så i mitt tilfelle (som passerte grensen på november-fakturaen) så mente han jeg ville få brevet med CT en gang i januar... Noen over her som skrev at den kom omtrent samtidig som fakturaen... Hva er riktig egentlig?
     
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk CT-brev utenom faktura sist (forrige måned), men det som normalt skjer/har skjedd er at man har fått den sammen med den neste fakturaen.
     
  16. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Takk! Da stemmer vel det han sa til meg - at det tar ca 1 måned til CT kommer - dvs. i mitt tilfelle så vil den komme i januar sammen med/rundt desember-fakturaen.
     
  17. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    3. er riktig.

    Kontaktet DnB Kundeservice som sa at de har opprettet en løsning som gjør at kontoen for kortet gjenåpnes dersom det kommer krediteringer på kortet etter at det er avsluttet. I praksis så får man en faktura (kreditnota) med melding om at et beløp er kreditert og må kontakte dem for å få effekter tilbakebetaling.

    Noen som vet hvordan EB-poeng da vil håndteres? De kan vel ikke trekke poengene som er overført til SAS-kontoen for lenge siden? Antar at man beholder poengene og får pengene tilbake.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdaget plutselig dette..

    upload_2019-1-30_17-7-44.png

    Jeg har altså fått innrapportert 1700 kr i renteinnteker på Amex-kortet mitt..

    Det må jo være en korrigering av årsavgiften ved fornyelsen som er gjort feil. Har sendt det over til amex support, så får vi se hva som kommer ut av det..
    Greit å være obs på dette.
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Tilsvarende her. Riktignok bare 62 kr, noe som samsvarer med et gebyr som ble trukket feilaktig og senere tilbakeført da jeg ba om å få utbetalt et beløp jeg hadde tilgode på kontoen.
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette på selvangivelsen?
     

Del denne siden