Hverken renteinntekt eller rentekostnad rapportert inn via min årsoppgave, så det gjelder tydeligvis ikke alle. Jeg ble imidlertid trukket korrekt årspris på 850 kr i 2018, og hadde ingen andre korrigeringer av gebyr fra DNB, så det er sikkert årsaken. For dem som har fått renteinntekter innrapportert feilaktig, så er det imidlertid ikke verre enn å korrigere det fra skattemeldingen når det åpnes for innsending, men DNB bør informere dem det gjelder dersom de ikke sender inn korrigeringsoppgave til Skatteetaten for berørte.
Har dere hørt noe vedrørende årsgebyret for 2018? Jeg ble belastet årsgebyr på 1700,- i november, så bør vel få kreditert ca 1400,- av disse. Må jeg ta kontakt for å få tilbakeført? Ingen kreditering på fakturaen for februar ihvertfall.
Jeg tok kontakt med amex på vegne av kona og fikk dette beløpet refundert og trukket av siste faktura. Hadde også en positiv saldo på min konto. Fikk dette overført, men jammen kom det ikke en ny faktura? Med gebyr for transaksjonen...
Det krevde veldig lite krangling for å få godskrevet gebyr for uttak av tilgodehavende på SAS Amex-kortet da jeg gjorde dette i desember. Jeg fikk forklart at dette selvsagt var feil og gebyret ble tilbakeført uten diskusjon. Som nevnt bakover i tråden la kundebehandleren som ordnet dette for meg beløpet inn som «godskriving av renteutgifter», så beløpet ble oppført som inntekt på årsoppgaven fra DNB. Til dere som skal be om å få gebyret tilbakeført kan jeg anbefale å be kundebehandleren om å dobbeltsjekke transaksjonskoden. For de som enda ikke har bedt om å få tilgodehavende utbetalt og planlegger å ta en telefon ville jeg forsøkt å minne dem på om at det ikke skal trekkes noe gebyr, da kontoen avsluttes osv.
Kostnader som dette er fradragberettighet . Kredittkostnader ; 3.2.2 Faktiske kostnader I denne posten skal du føre fradrag for utgifter du har hatt knyttet til arbeid og liknende, hvis de er større enn minstefradraget. Eksempel på slike kostnader kan være: utgifter til arbeidsklær, faglitteratur, hjemmekontor, flyttekostnader på grunn av ny stilling, verktøyhold med mer.
Skulle ikke dette kortet avsluttes automatisk 31. januar? Jeg hadde glemt å fjerne det fra et fast trekk, og det gikk igjennom med transaksjonsdato 8/2. Ikke store pengene, men irriterende for det. Bør jeg manuelt sørge for å si opp kortet?
Flere som nylig har snakket med dnb angående fremtidige refusjoner? Jeg booket nemlig noen attraktive flypremiumbilletter (Bla til tokyo i biz i høstferien) som jeg ikke vet om blir kansellert enda. Han på chatten sa da at de pengene ville gå tapt, hvis jeg ikke fikk til at kjøpssted reroutet transaksjonen en annen plass. Eller er det bare han fyren som er på bærtur?
Dette høres vilt og ikke innafor ut. Er jo mange med disse kortene som har booket fleksible reiser i jobb og privat. Her mener jeg han er på bærtur. Type skikkelig