SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Fullstendig på blåbærtur, og til og med da tror jeg den fyren der hadde kommet hjem med kurven full av bringebær.

Det blir mest sannsynlig refundert(reroutet) til kontoen din, gjennom kontakt med DNB.

Neonex liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Alle penger som blir refundert til gamle Amex-kort blir lagt ut på DNBs facebook-side.

«Vi har fått inn 351 745 rubler, rettmessig eier kan få de tilbake ved å møte opp på hittegodskontoret i Bjørvika og oppgi avsender»

Baldrick, wilco, drsyk and 8 others like this.
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk flyttet pengene mine helt kostnadsfritt over på en brukskonto etter en kort telefonsamtale. Ordet gebyr ble aldri nevnt.

4. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg avbestilte en bonustur med SAS som jeg belastet SAS Amex Platinum. Kortet er jo klippet i to, så jeg lurer på hvordan jeg får tilbake refunderte avgifter. Det er litt mer enn 1000 kr tror jeg. Er det bare å ringe DNB ?

5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Har du andre kontoer hos DnB? Jeg fikk innbetalt refusjonen til brukskontoen tilknyttet mitt Hvite kort automatisk.

6. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en brukskonto hos DNB. Jeg ringte derfor DNB nå, men de sa at kontoen er slettet og pengene blir returnert til SAS. Jeg får prøve SAS da. Litt usikker på om det hjelper...

7. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har tips for å "bruke opp" all kreditten på kortet for å maksimere antall Eurobonus poeng? Med "bruke opp", men jeg å benytte kreditten maksimalt, men ikke øke forbruket.

Familien har nå skaffet både Amex og MasterCard og har på 3 måneder klart å få Gold i SAS Eurobonus - bare ved å dekke daglige kostnader og ferie.
    Men, vi klarer ikke å "bruke opp" all kreditten på kortene, slik at vi ikke får en omsetning på 150 000 i år ( som er kravet for companion Ticket).

Mao. er det varer/tjenester som kan kjøpes og kan selges videre, slik at kredittrammen maksimeres, men uten at man "bruker opp" pengene?

Kanskje litt klønete formulert, men håper dere forstår hva jeg mener.

Er det forøvrig en øvre grense for hvor mange Eurobonus-poeng som kan bli tildelt per kort per måned?

NB. Jeg kjenner til fordelene med Payr og Vipps ( som stanses 1.August).

8. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Du spør om noe som ikke har med dette avsluttede kredittkortet å gjøre. Innlegget ditt passer kanskje bedre her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-mastercard-premium-samletråd.8073/

tobbens liker dette
  9. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tingte SAS. De dementerte opplysningene jeg fikk fra DNB. Refusjonskontoret hos SAS skal visst ta denne jobben etter 3-10 dager og så finner de en løsning med banken etter å ha innhentet opplysninger fra meg. Mulig jeg ikke forstod dette helt 100% :confused:. Jeg får smøre meg med litt tålmodig; det er jo ferietid:).

10. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ingen problemer med å klare 150.000 opptjening på AmEx og jeg bor (for det meste) alene, så her er det bare å lete etter mulighetene. For eksempel kan jeg betale med am-ex både på Kiwi og på OBS som er min to nærmeste dagligvarebutikker. Ferie og hotell er jo en post som vanligvis drar av gårde med ok omsetning på kortet.

Ellers er du vel inne på det selv? Måten å øke omsetning uten å bruke (egne) penger er å tilby seg å legge ut for familie og venner. Tror det er en hel del her på forumet som tjener mye poeng (og omsetning til CT) på dette.

Det er i seg selv ingen grense for hvor mange Eb poeng du kan få på et kort, men det begrenses jo selvfølgelig av hvor mye omsetning (kredittgrense) du har på kortet.

Del denne siden