Er det bare meg? Tidligere har man kunne kopiere booking ref i sas app ved å holde fingeren på den. (I mine bookinger) Jeg kunne gjøre dette før og det var en genial funksjon. Iphone 5S, IOS 10, nyeste versjon av SAS appen.
Det samme har skjedd her med meg. Oppdaget det for ett par dager siden og det var irriterende. Antar at noe har skjedd underveis med den nyeste oppdateringen av IOS eller SAS appen, men håper de får fikset det raskt i alle fall.
Testet akkurat nå og funket fint på Android 7.0 med siste versjon av SAS appen så gjelder nok dessverre bare IOS utgaven.
Det same er tilfellet i dei to siste Android versjonane. Savnar funksjonen når eg skal sjekke inn på nett 36 t før...
Jeg har versjon 2.14.1 av SAS appen (den finnes i 2.15 i AppStore) og ikke oppdatert til nyeste iOS enda. Copy booking ref funker som bare det hos meg - og jeg har ikke tenkt å oppgradere med det første for å se hva som skjer..
SAS IT er kjent med problemet. Følgende feedback fra SAS er hentet fra et annet forum (post fra 29. september):
Eg har 2.15 no, usikker på kva versjonsnr eg hadde sist, men kopifunksjonen i My Bookings har vore borte vekk for meg dei to siste oppdateringane eg har gjort. (Note to self: kutt ut det oppdateringstullet, både på telefon og PC. Support skal også ha noko å leve av.)
Versjon 2.15, Android 6.01: Copy/paste virker ikke når det står 'Home' øverst. Men på 'neste side' virker den...
Ja, du har heilt rett. Det fungerar Eg må berre "press&hold" i staden for "tap" som tidlegare. Takk skal du ha!
Nå har det kommet en ny oppdatering av SAS-appen hvor du blant annet kan kopiere bookingreferansen eller alle detaljene i en booking. I tillegg kan du by på oppgradering, få notification når boardingen starter og få QR-kode på EB-kortet ditt.
Som @RoadKing sier så får vi håpe at den er ekstremt pålitelig! Skulle hjem fra BOO for noen uker siden og da skulle boarding begynne 17:20 og 17:22 var det alt Gate Closing. Damn den snappsen gikk fort ned!
Hender at det går fra gold to gate til gate closing På avinor sine nettsider får du se statusen, selv om det ikke er push.. Det finnes også en applikasjon for de ansatte på OSL som viser statuser og timestamp når det ble endret.
Sjekket ikke hvordan boarding-melding i app passet med det som kom på skjermene, men melding om boarding startet kom noen minutt før boardingen faktisk startet på mitt fly i går. Det kan være årsaken til avviket var forsinket fly.