Hei! Jeg flyr TRD-OSL med Norwegian førstkommende fredag kveld, og har en veldig tidlig bonusreise videre med SAS (og deretter Virgin) tidlig morgenen etter. Hadde vært greit å kunne kvitte seg med bagasjen allerede fredag kveld, og slippe å ta den med på hotellet og så styre med den igjen lørdag morgen. Noen som vet om det er mulig? Har forsøkt å google, men finner en del motstridende info (og folk som blander innsjekk og bag drop). Takknemlig for svar
Jeg prøvde å gjøre dette med AF/KL også (på OSL) for første fly påfølgende morgen, men jeg kom i det de hadde stengt innsjekk for siste flight den kvelden. De mente de ikke kunne åpne opp systemet igjen, og dermed fikk jeg ikke sjekket inn. Det virket dog som det var mulig å gjøre dette om jeg hadde kommet 15 minutter tidligere.
En smule OT, men Avinor OSL kunne gjerne tatt stilling til problemstillingen like tydelig som Avinor BGO: Innsjekking, bagasje, frakt - Bergen lufthavn - Avinor
Innsjekk for siste KLM/AF flyvning - du forsøkte ikke bagdrop I take it? Hvor sent kom du, og hvor tidlig var flyavgangen om jeg tør spørre?
Ankom typ klokken 21 eller der omkring, med fly 06:20 neste morgen. Skulle fly til ABJ, så fikk ikke sjekke inn på automat pga DOCS.
Da må jeg korrigere meg selv. Forsøkte å sjekke inn barnevogn og bilstoler i kveld slik at vi slipper det kl 0430 i morgen tidlig. «Beklager, vi tar ikke imot spesialbagasje kvelden før. Det må vente til i morgen». En halvtime av livet og 45 parkeringskroner fattigere for å sjekke inn én bag. Vel, fikk skrevet ut bagasjelappene og boardingkort, så sparer de minuttene i morgen tidlig i det minste. Jeg skulle til å skrive en syrlig kommentar om at de gjerne kunne oppdatert nettsiden med dette, men nå når jeg dobbeltsjekker så står det faktisk det spesialbagasje ikke kan leveres før to timer før avreise. Så da har de jo sitt på sitt rene likevel. Jaja, får ta det på reiseerfaringskvoten min.
Leit at det ble bomtur for din del Jeg husker dessverre ikke nå nøyaktig hvor mange timer før flyvningen de sa at det var mulig å sende bagasje, men vi landet fredag rundt kl 17:00, og fikk da sjekket inn og levert bagasje ifm avreisen med SAS kl 06:00 morgenen etter.
Relatert spm; har en kompis som lander tidlig om morgenen på OSL (fra TRD) på separat billett, også reiser vi 9 timer senere i retning CDG og videre til HND. Kan han droppe bagasjen sin på egen hånd da, også dropper jeg min da vi sammen reiser ut til OSL litt senere på dagen, eller er det noen rare dokumenter som trengs som gjør at vi må sjekke inn samtidig eller noe? Første leg med SAS, neste med AF.
Har vært et eller annet angående lang layover der man måtte hente ut bagasjen, men vet ikke om det er sånn fortsatt.
Har fått til dette tidliger), så lenge begge selskapene har interline avtale. Dette var med United og SAS fra USA til Norge før sas gikk ut av *A. (spart meg masse styr på EWR) Innsjekk personalet måtte ha hjelp av "back office" men fikk det til