Jeg satt nettopp og skulle booke en simpel t/r OSL-CPH og kom til skade for å velge feil dato på returreisen, slik at den ble på samme dato som utreise. Til min overraskelse spratt det opp en feilmelding med beskjed om at "Tid mellom utreisen og hjemreisen må være minst en time. Vennligst velg en annen flygning". Med andre ord: Det var ikke mulig å booke retur innen én time fra ankomst. Jeg bestemte meg derfor for å gjøre noen tilfeldige søk av type MR, og får samme feilmelding på flightvalg både t/r OSL- BLL, CPH og ARN. Hvis jeg søker OSL-TXL og OSL-GDN, får jeg ikke mulighet til å velge retur med samme fly som innkommende flight. Har SAS laget en sperre for MR?
Dette har vært en god stund. Ofte er det jo samme maskin i retur på en MR, og så lenge du når det må de finne erstatning om tilslutningsfly går før du kommer frem siden du alltid da vil nå "utreisen" din på separat retur. Fordrer selvsagt samme maskin i retur. Skjedd meg en gang til GDN.
Da forstår jeg. Har aldri vært på MR, så har ikke vært helt up to date på hvordan disse tingene fungerer.
CPH har MCT på 40-45 minutter på SK/SK I/I. PS. Den ovenstående setning er en test for å se om bonusfeberen er moderat eller høyere. Forstår man uten å tenke seg om er det et urovekkende tegn.
Takk. trodde i farta det stod for bookingklasse I(men ser jo det ikke gir mening og skjønner ikke hvorfor jeg gidder og skrive dette innlegget )
Nei, standarden er matrise mellom internasjonal og nasjonal flight. Men det er en rekke flights som er unntatt 45 minutter standarden, med kun 40 minutter, så kan være det ligger en snarvei mot schengen der.
Da er det jo kjedelig hvis de har løst problemet med forsinkelse, ved å sette inn en annen maskin. Da er det kun ditt eget ansvar, og du må plutselig kjøpe deg enn billett til for å komme hjem?
Det er veldig sjeldent SAS sender av gårde en tom maskin for å hente forsinkede passasjerer i europa.
Sorry, leste litt for kjapt sånn litt over midnatt Tenkte det var snakk om at den skulle være forsinket til cph, ser etterpå det var snakk om f.eks Berlin. Nevermind og god helg