Mellomlanding CPH eller KEF? Heller CPH.. Saga er vel heller ikke mye å rope hurra for? GIG og videre til EZE som "alle andre" hei hadde vært utmerket! Da snakker vi FlyPremium verd å satse på
Eg hadde vald SAS og Kastrup any day over til SEA, men så spørs det kva folk som ikkje brukar (altfor) mykje tid på IF tenkjer... Når det er sagt hadde Sør-Amerika vore meir spennande som ny destinasjon
Er det ikke naturlig å tro at a350 blir satt inn på de etablerte rutene? Øke kapasiteten der de allerede tjener penger. Samtidig de lengste rutene. Vil vel kanskje gå noen «uoffisielle» flyvninger i begynnelsen? Er vel ganske normal praksis for å teste ut nye fly og få erfaring å bruke dem på kortere ruter noen fligher i begynnelsen. Så kan en i andre rekke håpe at nye ruter blir åpnet med ledig kapasitet på a330/a340. Tipper derfor på rutene til NRT(HND?),LAX,SFO. Fra CPH. Konkret forslag på første offisielle flyvning: SK983 CPH-NRT 15. November. Gratulasjoner for bra tipping kan sendes om et lite års tid
Eg er med på tippe/håpe leiken, eg håper(vedder vagt)på ORD den 20 november, då eg satser på å bestille seter i dette flyet når det vert lagt ut no snart...
Jeg trenger en direkte flight til San Diego ca 22. November 2019.. Men LAX I samme periode funker også.
Ser det som 100% sikkert at de baserer flyene i CPH. Hvis SAS åpener noen nye ruter så blir nok det i første omgang gjort med ledig A340-kapasitet. Du trenger lange long-haul ruter for at A350 virkelig skal lønne seg. Østkysten av USA (EWR,ORD,BOS,IAD) er nok A330 et mer egnet fly. Det er ikke usannsynlig at flyet kan bli brukt litt mellom hubene i starten for å trene opp crew. Regner vel egentlig med at SAS planlegger å gjøre en "mini-refresh" av deler av kabin/produkt.
For å svare meg selv, så ser jeg at de har en levering av en A330 en stund før første A350 som nok er tenkt til å erstatte RKP.
I følge FinalCall er det LN-RKP som skal ut: "Det har vært skrevet mye om SAS sitt reservefly, LN-RKP, en Airbus A340 som SAS først leide inn, så kjøpte fra LAN Chile. Det meste har vært negativt da det ikke har tilbudt den samme komforten som SAS øvrige fly. Men nå går det mot en ende. SAS vil pensjonere det og erstatte det med et nytt Airbus A330. SAS har nemlig signert en bestilling på en ekstra Airbus A330-300E med levering i løpet av våren 2019. Flyet erstatter en Airbus A340, nemlig LN-RPK som nevn over."
Ja, dette er velkjent og vi har flere innlegg om det her på forumet. RKP har en omfattende D sjekk snart og skal ikke gjennomføre denne, så den flyr ikke lengre enn til det tidspunktet kommer. Uavhengig av om den nye 330’n har kommet eller ikke
Nei, det er ikke satt en endelig dato pr nå. RKP er jo en «reserve maskin» som det ikke alltid er lett å forutse hvor ofte må i lufta. Det var først snakk om at den skulle ut nå i år, men vil tro den henger med til den nye A330E kommer. Nå i vinter skal flere av 330/340 til HKG på service, så da må den erstatte litt i programmet der og.
Den flyr på alle destinasjoner, men oftest ut fra CPH. Hadde den hjem fra IAD idag faktisk. Og nå er den på vei til, nettopp, Miami. Den er ikke så krise altså. Synes det er hausa opp litt. Klart, det mangler mye sammenligna med de andre SAS maskinene, men direkte dårlig, nei det synes jeg ikke.
Selv holder jeg et par fingre krysset for en ny rute til Canada, da helst Toronto. Kanskje litt lite sannsynlig da Air Canada allerede har ei rute til København, men er da lov å drømme.
Til å være ein reserve maskin er den jo veldig mye i luften, til det punktet at den nesten er i full drift. https://flightaware.com/live/flight/LNRKP Noe som nok kan være grunnen til den A330E.
Magisk, men høyst usannsynlig. Det er ingen direkte ruter til HNL fra Europa i dag. Tviler sterkt på at SAS vil gå fremst her. https://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_K._Inouye_International_Airport#Airlines_and_destinations Videre er fly tida CPH-HNL på over 12 timer som vel vil utløse krav om meir 2 piloter i cockpit? http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-hn...&RW=&RS=&DU=nm&DM=&SG=0.85&SU=mach&EV=&EU=kts
....men se for deg den gode reklamen for SAS. Scandinavian Airlines, The only airline that takes you nonstop from Europe to the Hawaiian Islands ☀️☀️ Ååå...bare tanken om Waikiki får meg til å planlegge en ny ferie nå