Nok en imponerende seier for Norge! Nå er det Brasil som står for tur. Klarer vi den utfordringen også, blir det kvartfinale i Miami Det som kanskje overrasker mest, er hvor mange amerikanere som heier på Norge. Overalt møter vi folk som ønsker oss lykke til og følger med på laget. For en herlig stemning å oppleve under VM. Seieren måtte selvfølgelig feires, så vi tok turen til Tree Boneyard på Hunting Island. Et helt spesielt sted hvor de værbitte trærne ligger spredt langs stranden og skaper et nesten surrealistisk landskap. For en avslutning på en fantastisk dag. VM-eventyret lever videre
Heia Norge! Da jeg endelig var kommet inn i døgnrytmen, så måtte den "ødelegges" igjen for å se Norge kampen. Absolutt så verdt det, ikke den beste kampen, men stor nerve og deilig resultat! Ble ikke så mye søvn, fin utsikt på vei til å kjøpe kaffe og frokost. Ellers så kommer konemor til Korea idag, så det blir nok en liten velkomstkomite på ICN Terminal 2. Noen andre matbilder, merker meg at jeg har vært dårlig til å ta bilder så langt. Kalbitang (갈바탕), en suppe laget på oksekraft med glassnudler, sopp og masse okseribber med kjøtt så mørt at det faller av benet. Anbefales! Bbq er jo klassisk koreansk Eikenøttsalat, veldig godt!
God morgon frå austkanten av hovudstaden! Det er godt å ha dette forumet slik at ein kan få eit meir nyansert bilete av denne flybestillinga som SAS presenterte i går! Elles er det ingen reiseplanar med fly før oktober, noko som gjer bonusnissen i meg såpass utilpass at eg plutseleg kan gå på ei vådebestilling for ein tøysetur heilt plutseleg...! Måtte alle medforumistar få ein fin-fin onsdag!
God formiddag fra Porsgrunn. Ble en finfin bytur i går, med middag og fotball. Var passe forsynt etter kampen, og sovna i skapelig tid- så fin form i dag. Fikk bestilt OSL-CPH-IAD t/r i biz for to pax. Det blir to overnattinger og 51 timer i byen. Akkurat passe for kompis og meg- tredje gangen vi tar den varianten. Det er visstnok kirsebærtreblomstring i DC i april og hotellet ( Viceroy) vi har brukt før skulle ha rolige 10500 kr for to overnattinger.. Da ble det Holiday inn 200m borti gata isteden. Halve prisen. Ha en effektiv dag
Morn fra hjemmekontoret. Kun i dag og i morgen igjen før sommerferien starter. Skal prøve å bruke diamantfordelen å komme oss til Amsterdam via CPH med et tidligere fly. Opprinnelig plan var å jobbe en halv dag, men vi har begge fri hele dagen. Hotell er bestilt på selve Schiphol fordi det er praktisk som koffertoppbevaring og da er vi ikke avhengig av shuttle når vi reiser videre til St. Maarten på søndag. På øya har jeg sjekket litt priser, og når taxi koster 80-90 dollar hver vei fra flyplassen til hotellet, og en leiebil for hele perioden bare litt over 3000 NOK, så frister det litt med leiebil. Må bare finne ut av parkering før valget blir tatt. Ha en fin onsdag!
God føremiddag frå Sunnfjord. Det var stas å slå Filtannstranda i fotball i går. I dag skal litt ymse ordnast. Mellom anna ESTA til Sambandsstatane. På vegen har eg to lange layover i København, so då blir det å smake på litt leskande i ymse sjenkestover på vegen. Jammen skal det bli godt å fly SAS C i A350 igjen! Elles er det kome gode nyhende frå dei nemnde Sambandsstatane.
Sol og sommer Edit: Småtravel kveld i går, så det ble deler av kampen på skjerm, mens en av de inneliggende lånte min telefon og så slutten av kampen på den. Dagen i dag skal bli litt sol litt jobb, besøk hos opphavet og pleie av årets første brenneslesår. Snarvei til bilen og shorts er altså ikke helt ideelt.
Har postet F tilbud med Ethiad tidligere, det dukket opp Paris-Bangkok/Phuket til rundt 3500 euro t/r. https://premium-flights.com/first-class-paris-to-bangkok Sjekket bare kjapt Phuket og der er det 787 fra Paris og en 321 videre etter mellomlanding. Datoer fra høst og helt ut juni 2027. Tipper at uroen rundt Iran gjør at de må ta noen grep for å få fylt opp setene.
God onsdag! Kampen ble sett på en lokal pub og god stemning. Ikke veldig mange røde trøyer, men en får mye "rooo" og "håååland" tilrop Rolig stranddag forøvrig, ha en god en!
Nå pleier jeg ikke å se på fotball, men kampen i går fikk jeg med meg. Imponerende seier er vel å ta i litt? De vant, og spilte bedre, men det var ikke akkurat veldig overbevisende, og det kunne like gjerne vært flere mål fra motstanderne. Synes egentlig det var litt flaks at det ikke ble noen flere mål i mot. Uansett var det en fin kamp å se på, det skjedde jo noe nesten hele tiden, og det var spennende!
God formiddag fra kontoret. Slapp dag i dag, etter sommerfest med jobben i går. Kom "litt" sendt i gang, og her på kontoret er det nesten ingen folk. Ikke så rart, all den tid kantinen er stengt. Så nå må jeg snart ut og fange noe mat i nærheten. Kan hende det blir burger-lunsj.. Det var selvfølgelig noen som ville se kampen i går, som gikk midt i middagen. Men vi fant en helt tom bar i andre enden av lokalet, og brukte opp alle andres bonger mens de så på fotball. Juni er over, og det betyr at ferien starter snart. En uke til CPH-ORD i 1H. Det gledes! Ha en fin en!
God dag frå MUC. Kansellering med LX OSL-ZRH. Like greit. Var grytidleg avg. 05:35. Ombooka til LH OSL-MUC-OTP. 5t med lounging. Her frå SEN non-Schengen H.
God dag fra en noe spesiell kirke i Sundbyberg. Må jo finne på noe fram til flyet tilbake til OSL går i kveld og da passer det bra med en tur til Omnipollos Kyrka
God ettermiddag fra Amman. Intense timer med jobbing er unnagjort. Rakk 40 min med lunsj og basseng for hotellet før det blir å komme seg til flyplassen for hjemreise. Heldigvis stiller hotellet med bil; Droppet QR på returned siden jeg sikret 1 år til med BA gull på vei hit, så det blir EK hele veien hjem. Og heldigvis ikke noe flybytte så blir A380 til DXB
Hiv og hoi fra det Sørlandske! Her innfris forventningene og vel så det, 5 dager med 25+ og sol, toppes med å sende speiderene på overnattingstur alene på en øy ikveld. Hashtag mestring og gode minner. Ha en piratfri aften!
Er her fortsatt. Har vært innom Mango Smoothie Soft serve. Nå er jeg på årgangs-barleywine. Begge deler anbefales. Har fått en liten knekk etter System of a Down på mandag og VM igår, så vurderer å overse at jeg er en del av en forhåndsbetalt gruppebestilling med Arlanda Express og dra til flyplassen nå for å komme med et tidligere fly. Hadde same day change fungert i appen så tror jeg at jeg bare hadde gjort det, men siden 17:45 er utsolgt må jeg gamble på at gateagenten sier ja. Kanskje lettere å bare bli sittende her enn så lenge
Basqueland - Craft Brewers, Artisans and Pioneers Ikke så fine å besøke men de har et TAP room. Men produktene får du rundt i Baskerland, og San Sebastian og det er godt godt godt.....
Innsjekk, immigrasjon og lounge gikk som planlagt. Men så starter jo problemene! For det trente øyet; Riktig, ingen ombordstigning på øvre dekk og det måtte trappegåing til;