SAS Biz med infant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 14. april 2017.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Øverstkommanderende fikk det for seg at hun ville på uketur til New York neste måned, og regnet med at jeg er både velvilligheten og fleksibiliteten selv, særlig ettersom jeg har pappaperm. Joda, jeg kan være både velvillig og fleksibel, men litt av poenget med denne permisjonen er å slippe å reise og særlig å fly, fremfor alt med SAS. Men øverstkommanderende har overført trumfen sin til EB og mente at det nå var mer enn nok poeng til bonusbilletter til EWR for henne, meg og vår 10 mnd gamle baby...

    Joda, hun hadde fått nok poeng ut av overføringen - til en t/r i Minus. Jeg satte meg fullstendig på bakbeina, og etter at støvet hadde lagt seg, møblene var ryddet på plass igjen og de mest traumatiserte av naboene hentet av ambulanse, var vi blitt enige om at jeg sponset poengmellomlegget til business - jeg naturligvis vel vitende om at to bizbilletter til EWR på en drøy måneds varsel aldri i verden ville være å oppdrive.

    Jeg tok feil. Så nå sitter vi med booking i Biz for fem dager i New York, med 1 x infant. Jaja.

    Ettersom den logistiske planleggingen nødvendigvis legges på mitt bord, er spørsmålet til de ærede forumister: Hvilke seter i C-kabinen egner seg best til å reise med infant - både av hensyn til nevnte infant, foreldrene og sågar øvrige passasjerer? Jeg har aldri ofret problemstillingen én tanke på mine tidligere turer i C, men heller nødvendigvis umiddelbart i retning av D+F. Allikevel kom jeg ikke til å lure på om kanskje 1A+1D kan være vel så greit (forutsatt at folk har vett til å holde seg unna 1F), ettersom disse setene er nokså nær hverandre, men allikevel med litt lufterom for babyen. Eller er midtsetene å foretrekke? Jeg regner derutover med at de ikke har bassinet i C (jeg har i alle fall aldri sett det)?
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor ikke bassinet i C? Vi har hatt det en rekke ganger, også med SK (men det var SVG-IAH).
     
  3. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    1H mener jeg har dette, om jeg ikke husker helt feil etter forrige tur.
     
    Scandipendler liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Setet lengst fremme til høyre (1H?) er det eneste som har bassinet i nye SAS C. Jeg ville ha valgt det om babyen er under grensen for bassinet og enten setetrett bak eller det på skrå bak til venstre.
     
    Scandipendler liker dette
  5. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har gode erfaringer fra rad en ... Og like gode erfaringer fra første rad i plus :)
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    1H ikke ledig på noen av flightene, ser jeg. Hva gjør man da? Ringer SAS og får dem til å flytte på vedkommende som har valgt det setet?
     
  7. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    1H er alltid blokkert (før innsjekk åpner) slik at sånne som deg kan ringe inn og få tildelt setet.

    Dersom det kommer noen med infant på innsjekk og noen uten infant har valgt 1H vil vedkommende som satt der fra før bli flyttet til annet sete.
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville sjekket vekt grensen på bassinet, ikke sikkert ungen er innefor. Husker ikke grensen, men mener den er ganske lav.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mener den er ni kilo med SAS.
     
  10. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Opp til 10 mnd menerjeg grensen er. Vi var over på retur med noen dager for et par år siden, men ingen spm til det. Det kjipe var jo at seatbelt var tent 85% av turen pga turbulens.
     
  11. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Grensen er 1 år, men vi har hatt eldre barn i kurven da de har sagt at vekten er viktigst (når vi først er om bord i flyet).
     
    Scandipendler liker dette
  12. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    SAS biz med kranglefant.

    Hvordan minimere kontakten med kranglefanten under flyvningen uten at sistnevnte aner ugler i mosen? A+D på partallsrader?
     
    October, Travellingalf and anders82 like this.
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme problemstilling snart selv. Fint om du skriver litt om dine erfaringer med Infant i sk biz her i tråden. Gjerne med noen bilder
     
  14. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    • If your child is under 9 months, you can book a cradle onboard if you are flying to Asia or the US.
      [​IMG]Read more here
      The baby cannot weigh more than 11 kg/24 lbs. The cradle is 72 cm/28” long and will be placed on the cabin divider in front of your seat. The cradle is provided free of charge, but please book it as soon as possible since there are only a number of cradles available on each aircraft. Call your local SAS Customer Contact Center to book and have your booking reference ready.
     
    PVflyer and Scandipendler like this.
  15. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Er det absolutt å anbefale med bassinet på biztur, ca 8 mnd gamle? Har hørt blandede erfaringer med dette, dog i eco.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du får han/hun til å sove i bassineten så er det en stor fordel etter min mening, i alle fall i business. Men jeg ser utfordringene med bassinet i økonomi om det er trangt om plassen.
     
    Lykketroll and oddmartinsn like this.
  17. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har testet litt forskjellig, både i Business, Plus og Go... Første gang i Business (gammel kabin), halvt år, da sov hun ikke i det hele tatt i kurven. På returen sov hun, våknet og smilte til flyvertinnene og sovnet igjen. Siste gang i ny kabin. Men da var det så mange ledige seter, at kurv var ikke morsomt nok. Så da ville hun helst klatre litt rundt på nabosetet og sove der. Men sov også litt i kurven. Så øvelse gjør mester.

    Vi har også hatt i plus. Det var i ny kabin. Da var det både lekeplass og sengeplass om hverandre. Helt ok. Siste gang i pluss var hun faktisk 1 år og 6 måneder. Vertinnen spurte således om hvor gammel og hvor tung barnet var, og ga oss en kurv fordi barnet var under 10 kg. Helt supert spør du meg.

    En gang har vi hatt bake i go, men husker rett og slett ikke så mye... (kanskje fordi jeg sover selv like godt bak i bussen som på de større setene... Stakker mor...)

    Vår viktigste erfaring er at det er småslitsomt å ha et barn på fanget/armen i 5-10 timer i et strekk... Mor og far sover bedre med barnet trygt plassert i kurven.

    TIPS:
    Jeg har alltid med litt (svart) elektrikertape på tur. Den kommer godt med når man f.eks. må tape noe papir over en forstyrrende reklameskjerm som ikke vil skru seg av...
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med SAS i dag. Spesifikasjonene/kravene for bassinet er som nevnt i posten over, med det unntak at lengden er 75 cm og ikke 72. Det lite serviceinnstilte mennesket jeg snakket med først, mente 9-månedersgrensen er absolutt, men jeg prøvde agentruletten for å få et litt mer fornuftig svar, og fikk da også vite at det først og fremst er vekten det kommer an på - som altså er 11 kg. Så vet godtfolket det.

    Vi får se om det blir bruk for bassinetet; øverstkommanderende og mor er mest innstilt på å sove med arvingen i den kisten av et flatt sete som SAS tilbyr, og jeg har lykkeønsket henne og sagt at det i aller beste fall kommer til å bli uutholdelig varmt. De sparer ikke akkurat på varmen der fremme.
     
    chrt liker dette
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
  20. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    I værste kan I bruge bassinet til alt baby happengutten. :p
     
    Scandipendler liker dette

Del denne siden