SAS Chat og service

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 08. sept 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vel tidligere gitt uttrykk for at jeg syns det er rart SAS gjemmer bort chatten, den er ikke intuitivt tilgjengelig på siden deres. Men det til side.
    I dag kontaktet jeg dem i anledning at jeg må splitte en booking, og i den sammenheng ville jeg gjerne også vite hva kostnaden ville bli for å endre den ene bookingen. Jeg sa at jeg var inneforstått med at jeg ikke kunne gjøre endringen online, men at det ville være praktisk for meg å få vite kostnaden for å endre utreise på den ene for å bestemme meg for hva jeg gjør.
    Til svar får jeg beskjed om at jeg må ringe 0770-727727...
    Vedkommende konsulent var svensk ja, men det burde ikke være vanskelig for henne å skjønne at jeg var norsk.
    Det til side, det er tross alt en smal sak å finne nummeret, det var imidlertid, for å sitere "Jennie SAS Norge" ( tenk det, Norge...):

    Jag ser att ni har plusbiljetter så det är endast mellanskillnad ni betalar om ni skulle göra ombokning. För att jag ska kunna se exakt summa (i dagsläget, priset kan ändras) så måste jag som sagt splitta bokningen.

    Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at dette skal være så vanskelig, så jeg svarer:

    Du kan se fare code på min bestilling, og du kan se hvilken fare classes som er tilgjengelig på den aktuelle ruten. Kan du fortelle meg differansen?
    altså mellanskillnaden


    Hvorpå jeg får følgende svar:

    För att jag ska kunna kolla vad detta skulle kosta per peson, om ni inte ska resa samma sträcka och samma tid så måste jag splitta och räkna mellanskillnaden manuellt. Skulle ni avboka biljetterna så är det full återbetalning.

    Og så legger hun på...

    Hun VET hvilken fare class jeg har, hun VET hvilken fare class som er på alternativet...

    Det er f... hakke meg så dårlig service at det ligner ikke grisen.
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er meget beklagelig. Customer care/feedback er kanskje stedet for å klage på dårlig kundeservice. Der vil du kunne få et skriftlig svar hva de selv mener om måten dette ble taklet.
     
    RoadKing liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Har logget samtalen. Skal se om jeg gidder å sende en klage.
     
    Sykkelthor and Insomnia4u like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Trist at det skal være så vanskelig..
     
    RoadKing liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Ifb med annen reise er jeg nå på Gardermoen og har vært i serviceskranken til SAS her.
    Der traff jeg en annen svenske (det er jo Svensk Alt Samma ;)) og han var den rake motsetning av sin kollega på chatten.
    Han fant ut av det uten at jeg måtte dra noe kort.
    Meget fornøyd med innsatsen, dessverre ikke fullt så fornøyd med prisen, men det er slik det er.
    Kudos til bolagets servicerepresentant på OSL, han skal få skryt!
     
    wilco, Kristian, DanH and 2 others like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte inn brev til SAS Customerservice hvor jeg klaget på adferden til chat personen og skrøt av personen i skranken på Gardermoen.

    Fikk kjapt svar, og det var hyggelig, også litt til å le av...

    Hej RoadKing,

    Tack för ditt e-mail. Jag ber om ursäkt för mindre trevligt bemötande samtidigt som det är glädjande att få veta att det fanns någon till hands som kunde ställa allt tillrätta.

    Jag skickar dina relevanta synpunkter vidare.

    Stort tack för att du tagit dig tiden att skriva ned dina synpunkter. Passar också på att önska en trevlig helg!
    Med vänlig hälsning


    Med vänliga hälsningar,


    Dette sendte jeg i dag, mandag :), linjen som er uthevet er uthevet av meg.
     

Del denne siden