Hei. Sjekket inn i bemannet skranke i dag da jeg skulle fra Stavanger til Bergen. Reiser med C-billett og innehar EBG. Hun i skranken kunne informere meg om det snart ville bli slutt på muligheten å sjekke inn manuelt i skranken, selv for EBG på SAS innland. Noen som vet noe mer om dette?
Det vil uansett være behov for bemannet innsjekk siden automatene fort gir opp når det kommer til sjekking av pass/visum, apis, komplisert bagasje routing, overvekt betaling, osv, osv. Men det er jo endel flyplasser rundt i verden som har en øy midt i havet av automater hvor det står et menneske foran en skjerm og fikser slike ting. Ofte ukoordinert stresskø i vifteformasjon inn mot stakkaren. Etterpå må man selv schleppe kofferten på automatlevering hvor den blir scannet og målt. Kanskje det også kommer hit til steinrøysa etterhvert?
I Kristiansand er det slik. Det er aldri betjente skranker lenger. Litt upraktisk om man skal langt og vil slå sammen to bookinger, da må man leite etter noen som kan gjøre slikt.
Enig... men har flere ganger bare forlangt at de ordner det manuelt. Spes når jeg står det med 2 unger, 1 kone og masse bagasje...- Har ordnet seg hver gang.
Joda, bare man får tak i noen så er det jo greit. Men er ikke alltid noen å se, selv i serviceskranken. Og noen blir litt muggne når man spør om noe.. (Dog ikke alle)
Av en eller annen grunn synes jeg det er blitt litt (men bare litt) bedre på KRS etter at de ble Widerøe Handling.
Mulig, reiser 95% med bare håndbagasje så har ikke tenkt mye over det. Kun par ganger i året med familie, bilstoler og et lass med kofferter..
Slapp av. Om noen år sitter det roboter bak skranken. De husker alltid å takke for lojaliteten din og vet - før du spør - om det er muligheter for en oppgradering.
Kan se ut som de også har fjernet gratis booking av bonusreise via telefon. I appen står det til og med at dette er gratis for sølv. Noen som vet hva det koster i gebyr hvis man ikke er diamant?
Gebyret for booking er 150kr per billett.. Ringer man på kvelden etter den normale svenske telefonen er stengt er det mye mindre sannsynlig at man må betale gebyr etter min erfaring...
Tænk en forskel : Jeg checker altid in på automaterne i GVA og ZRH til LX flights (når man er gammel vil man jo gerne holde sin hjerne i gang ha, ha). Jeg er EBD, d.v.s. Star Gold - når jeg så afleverer min bag ved BIZ skranken hos Swissport, forklarer de næsten altid, at jeg ikke selv behøver checke in. De er der for at gøre arbejdet for mig. Der er vel nok mentalitets/procedure forskel.
Gratis for EBD og kr 150 for EBG altså; med mindre man er heldig? Står vitterlig at det er gratis for EBG i opptjenings-oversikten på sas.no: Litt surt da jeg ønsker å kansellere en eksisterende booking og la madamen booke på nytt med sine poeng men hun er dessverre bare EBG foreløpig...
En ny "forbedring" fra SAS: Når man bestilte bonusbilletter med barn reiser alene - Slapp man før 1.juli i år - å betale "barn reiser alene gebyret" - Slik man ellers må når man kjøper vanlig billett. Denne fordelen er nå altså forbedret bort (Uansett hvordan farge man har på EB kortet sitt)
Har jeg ikke sett her inne et sted, et annet nr til EBG-support enn det femsifrede? Noen som kan dele (evt på pm om man helst vil det)?
Aight, så bare utenlandsversjonen altså? Mon tro om Telenor har sperret det innenlands... Man takker!