Hei vil dette skje i Norge også? https://finalcall.travel/no/sas-endrer-pa-statusopptjening-for-medlemer-med-utlop-i-mars-og-april/
Denne regelen bærer preg av at SAS driver siste justeringene nå, for å opprettholde ca samme antall status medlemmer som de hadde før corona kom. Er nok også et tegn på at de, som jo er helt naturlig, faller tilbake på vanlige regler for opptjening fra forsommeren 2022.
Og jeg forstår det slik at det kun hjelper dem som har gull/diamant som er i ferd med å utgå, og vil ikke hjelpe dem som er på vei til gull/diamant fra en lavere status. Så om jeg var member tidligere, men nå har sølv, så hjelper den meg ikke til gull.
Jo da. Er du sølv nå,vil du få 5 flights og 10,000 status poeng om et par uker hvist du har periode mars/april. Dette kommer i tillegg til det du har på kontoen din i nå.
Alle jeg kjenner som er litt interessert har allerede Amex Platinum eller lignende + har fly premium på alt av bonusreiser. Så tror ikke det utgjør SÅ mye.
Fantastisk gode nyheter på en grå torsdag. Har utløpsdato 30/4 og 60k statuspoeng så da er Diamant i boks også dette året. Er glad nå for at jeg ikke hev meg på en januar MR i siste liten...
Som @Jorge håper jeg også det. På OSL domestic lounge er det gjerne litt trangt allerede. Men det går jo tross alt greit - og min gjetting er at det er mer plus-billett reisende enn det er statuskortholdere som fyller opp der. Så det at SAS har vært rause med statuskort, endret antagelig ikke mye på gjestetallet i loungen. Men på utland, og særlig etter at SAS igjen splitter gullstuen og vanlig avdeling, så er det nok lenge til det er vanskelig å finne ledig stol/sofa. Dessverre for kundene, i siste omgang, for om ikke folk flyr så setter heller ikke SAS opp flere avganger igjen...
Tror ikke det blir så ille. Er mange som horer seg til gull nå som ikke flyr nevneverdig nok til å opprettholde det og da vil de jo heller ikke oppta mye plass i loungene. Målet til SAS er jo nettopp at det skal være like mange EBG/D som det var før pandemien, og selv om innenriks-loungen var smekk på tordags kveld har det stort sett vært ok kapasitet på utenriks. De har jo også nå utvidet innenriks med nytt sitteområde og åpent kontorlokale så det vil hjelpe litt. Er nok vel så stort problem at halve flyet er pluss på mange strekninger og alle de skal boltre seg i loungen.. Gullstua løser jo det problemet så vi får heller håpe på en gullstue innenriks
Uansett om det blir fler med status framover så tror jeg ikke akkurat denne ordningen er det som får det til å øke betraktelig. Man må jo allerede ha status for å få ekstra statuspoeng. Dette kommer istedenfor forlenging av status for de det gjelder. 4x-kampanjen fører nok derimot til en ekstra diamant eller to.
Takk for info, så da er ein også innafor diamant enda ein periode med denne perioden & poeng? Har egentlig booka reise tidleg i Mars, men den er fleksibel. I såfall er det jo greit å utsette MR til EWR til neste periode
Ser dere skriver at dette til nå kun har vært gjeldende for de med kvalifiseringsperiode som utløper januar/februar, min utløper 28. februar, og ut fra statusmailene så ser det definitivt ut som at antall flyreiser har økt med 10 i oktober, og at poengsaldoen også kan ha økt med 10 000 i oktober, men er det riktig at det ikke står loggført noe sted? Finner det ikke igjen i loggen, har kun flyreiser og div fra DNB/Avis/Scandic der..
Poenga på konto her au Mangla bare 8k men kjekt. Travelt på jobb om dagen så passar greit å utsette turen til NYC til neste periode.