Hei folkens, Har noen liknende erfaring med følgende?: Vi booket OSL-LAX (via CPH) med utreise 25. desember 2021 (betalte fullpris i Biz med poeng) og CT ticket kun på hjemreisen. SAS har nå flyttet utreisedatoen 24 timer frem, altså til 26 desember. Det er ikke lenger satt på noen flight til LAX den 25. desember. Men man kan fly via Newark og videre til LAX med United den 25. E-post fra SAS om endringen ble dessverre ikke observert før det hadde gått 15 dager som er frist for å ikke akseptere endringen og dermed kunne bli booket om til en annen rute. i dette tilfelle via Newark den 25. SAS nekter nå å booke oss om til den opprinnelige datoen fordi det har gått 18 dager. Problemet ligger i at vi skal videre fra LAX den 25. og vi mister dermed både fly fra LAX og hotell som vi har bestilt ved sluttdestinasjon. Alternativet er å betale 12000 per pers for å fly den 25 via Newark i Biz, eller fly til samme poengpris i SAS GO..... Forsikringsselskapet vil heller ikke dekke kostnadene vi den flighten vi mister fra LAX og hotell etc.. Om noen har tilsvarende erfaring med slikt fra tidligere? Tips og triks for å løse dette tas imot med stor takk!
Men for å svare på spørsmålet, så tror jeg nok du har en dårlig sak, all den tid du ikke svarte innen fristen. Med separate bookinger, så har ikke SAS noe ansvar for videre reise.
Her har SAS holdt sin del av avtalen, altså at du har 15 dager på deg for å godta endringen. Så der er det dessverre ikke noe å hente. Men hotell du har booket, kan det forskyves eller kanselleres kanskje? De fleste hoteller er veldig fleksible om dagen. Kanskje det heller lønner seg å kjøpe ny billett til sluttdestinasjonen istedet? Om ikke den kan endres da…