SAS er kjappe med poengene :)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 01. sept 2024.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy OSL-BGO idag og landet for 2 minutter siden. Hadde «glemt» å sette telefonen i flight mode. I det øyeblikket vi hadde touch down kom dette varselet på telefonen. Det er kjapt!

    IMG_8140.jpeg
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som forresten vet hvorfor det er forskjell på Bonus- og Level-points? De har jo delt ut likt antall tidligere ..

    IMG_8142.jpeg
     
    Skarven, Sunnfjordingen and NoLimit like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,240
    Likes mottatt:
    5,773
    Bonuspoeng:
    183
    Knall :cool:... Håper det blir en trend det der :D
     
    eventyrer liker dette
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,816
    Likes mottatt:
    8,241
    Bonuspoeng:
    183
    Det er endring fra 1. September.
    Du får nå ikke lenger ekstra opptjening av Level points(tidligere grunnpoeng for flyvninger)
    Istedet får du ekstra opptjening av "Bonus points"(tidligere ekstrapoeng)


    https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/
    Avhengig av medlemskapsnivået ditt, kan du tjene 25 % (Sølv), 50 % (Gull) eller 75 % (Diamant) flere Bonuspoeng på flygninger og oppgraderinger.


    Gjør det litt vanskeligere og oppretholde status, men du får flere bonuspoeng enn tidligere.
     
    eventyrer, NoLimit and The_Dude like this.
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,427
    Likes mottatt:
    3,848
    Bonuspoeng:
    113
    Levelpoints som bygger status gir ikke lengre EBG/EBD bonus. Men bonuspoeng som kan brukes for å kjøpe award gir 50% gullbonus. Det ble annonsert en stund siden.
     
    NoLimit liker dette
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
  7. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Kanskje litt på siden dette, men sender de ut poengene etter fullført tur/retur eller når man har startet reisen? Ser ut som jeg kan bli gull med poengene kun fra utreise, men får vel sikkert ikke nytte av det før etter jeg har kommet hjem igjen? Hadde vært fint å være gull for bl.a. lounge på returen 3 uker senere.
     
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    854
    Likes mottatt:
    2,685
    Bonuspoeng:
    93
    Poeng gis etter hvert leg som er gjennomført, det spiller ingen rolle om de er del av en lengre reise. Det kan imidlertid ta noen dager før de kommer inn, men de blir uansett ført på dato flyet gikk.
     
    kjellv liker dette
  9. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Det er jo gull! :cool:

    Takker!
     
  10. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig du bør kontakte kundeservice og få de til å oppdatere statusnivå på bookingen før hjemreisen. Bookinger som ble gjort før man blir gull har erfaringsmessig en tendens til å henge igjen med sølvstatus.
     
    kjellv liker dette
  11. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Oppfølgingsspørsmål til dette, i tilfelle du (eller andre) har peiling.

    Da jeg booket billettene hadde jeg gull-status. Vil jeg da ha gull-fordelene ved opptjening av poeng for reisen, selv om jeg på reisetidspunktet er sølv, eller er det status på reisetidspunkt som gjelder?

    Og er det nye poengregler som gjelder (ingen ekstra nivåpoeng, kun bonuspoeng) for reiser som gjennomføres fra og med 1. september, eller er det regler ved bestillingstidspunktet som gjelder?
     
  12. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Det er status på reisetidspunktet som er gjeldande. Nye poengreglar inntraff 01.09 for reiser foretatt etter den datoen uavhengig av bestillingstidspunkt.
     
    kjellv liker dette
  13. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Regnet med det var slik ja. Synd man ikke får den poengsummen som ble vist da man bestilte, men men.

    Takker :)
     
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    854
    Likes mottatt:
    2,685
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror @cothom sikter til service og ikke opptjening. Når jeg ble EBD hadde de f.eks. aldri oversikt på flyet at jeg var det for gratis drikke i Go på flighter bestilt før jeg ble EBD. På samme vis vil det muligens ikke fungere automatisk å bare skanne boardingkort for å komme inn i gullstuen om reisen ble bestilt før noen ble EBG.
     
    cothom liker dette

Del denne siden