Hvordan har erfaringen vært med gratis endring samme dag for diamanter, får man det dersom det er ledig sete, eller betinger det ledig plass i riktig billettkategori? Jeg har en eb billett hvor jeg egentlig kunne tenkt meg avgangen før, men er ikke så gira på å betale for endringen.
Du får bytte om det er mer enn x antall ledige seter (husker ikke helt tallet, men ca 6-8). Du kan selv velge hvilken som helst avgang på samme dag, og det koster ingenting. Dette gjør du selv i SAS-appn, om du vil. Når det åpnes for å endre avgang, kommer dette opp som mulighet i reisen din i appn (som regel 24t før opprinnelig avgang)
Mener det står et eller annet her inne om at det må være X antall billetter ledig y-antall timer før. Det avhenger ikke av bookingklasse. Det åpnes noen flere seter tetter opp til avgang. Tror du kan endre frem til 2 timer før avangen din.
I skranke kan du egentlig få endret frem til gate close så lenge du rekker flyet. Altså ikke skal sjekke inn bagasje feks. Har selv gjort endringer hvor nye flight er under boarding.
Det betinger ikke at det må være ledig i samme kategori. Kun klasse. Du vil aldri måtte betale for endringen. Enten får du eller du får ikke. Valget dukker opp i appen og da vises alternativene du kostnadsfritt kan bytte til (om det er noen)
Følgene skriv ble sirkulert internt i SAS da Change Flights ble lansert i fjor. Tror de følger samme regler enda for ombooking i skranke: