Samme problem består med bonusbooking består. Fikk igjennom en booking, fikk den opp under mine bestillinger men ingen e-post og det dukket ingen transaksjon opp i Amex-appen, så jeg ringte inn. Agenten sa at betalingen hadde feilet og mente det ikke var noen problemer med nettsidene! Poeng ikke trukket og avgifter ikke betalt. Han kunne ikke gjøre noe, jeg måtte bare booke på nytt. Etter ørten forsøk med både Firefox og Chrome, +sletting av cookies, gir jeg opp. Prøver igjen i morgen og går det ikke får jeg ringe inn...
For et tulleopplegg. Jeg klarer fremdeles ikke å fri meg fra mistanken om at SAS med vitende og vilje vender et blindt øye til denne feilen, i håp om at kunder vil booke for cash i stedet. For i disse tider er det sikkert litt surt for bolaget at kunder har milliarder av bonuspoeng på bok, uansett hvor mange milliarder bolaget har raket inn på disse gjennom de siste årene. Tilgjengeligheten på bonusbilletter synes riktignok å være grei nok, men hva hjelper det når man faktisk sliter med å booke dem?
Alle som opplever feilen bør sende inn melding til SAS på riktig vis for at det skal få oppmerksomhet, nytter ikke å ta det med x agenter.... Dokumenter feilen med screenshots lagt inn i f.eks. et word-dokument. Her er URL til skjema. Jeg klarte å booke en reise i dag. Deretter var det slutt.... Feilmelding sendt.
Jeg opplevde det samme på nettsidene. Kom helt til betaling men så sa det stopp med "Får ikke hentet EB-informasjon" (eller noe slikt). Forsøkte å finne billettene på nytt men da var de selvfølgelig borte. Tenkte ikke noe mer på det (var ikke så viktig å få booket) men litt senere fikk jeg en mail med beskjed om at noe av reisen var endret. Jeg kjente ikke igjen bookingnummeret og logget derfor inn på sas.no og sjekket under "Mine bestillinger". Og der lå den, med beskjed om at billettene ikke var utstedt. Jeg ringte så inn til kundeservice og fikk hjelpe til å ta både betaling og korrekt poeng ble trykket. Løste seg med andre ord =)