SAS fjerner 24 timers gratis avbestilling for reiser utenom USA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 27. juni 2025.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.sassalesinfo.com/refund/refund-policy/24h-hours-refunds

    Ofte booket bonus billetter når de har dukket opp for deretter avklare innen 24 timer om det passer for reisefølge, jobb osv.. dette blir vanskeligere nå
     
    Last edited: 27. juni 2025
    EndreD and Texan like this.
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,752
    Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Hva F…:eek:
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    6,009
    Likes mottatt:
    8,718
    Bonuspoeng:
    293
  4. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde ikke gjort så mye, bare de hadde tillatt gratis endringer x dager før avreise.. Dette var veldig synd...
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg kan se er dette i tråd med policy hos Air France/KLM. På sett og vis forventet at betingelsene samordnes etterhvert som samarbeidet blir tettere.
     
    Wiolenze liker dette
  6. biaop

    biaop EBG

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Dette kom vel også i dag.
     

    Attached Files:

  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Ja pro/Flex billetter skal bli "ikke refunderbare" etter avgang/no show, men ser ut som de har måtte gå tilbake på det.

    Sikkert fått klager fra endel EBP? Ikke ofte jeg ser de går tilbake på en avgjørelse så fort

    Screenshot_2025-06-27-18-36-02-37.jpg
     
    Kristian liker dette
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Dette matcher også med billettregler hos AF/KLM.
    Screenshot_20250627-185058.png
    Code:
    TICKET IS NON REFUNDABLE WHEN PASSENGER CANCELS
              AFTER DEPARTURE OF THE ORIGINALLY SCHEDULED FLIGHT
     
  9. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    406
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er å kaste kunder i fanget på Norwegian som fortsatt har 24 timers gratis kansellering
     
    Teknolai, EndreD, sutenai and 2 others like this.
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs om ikke denne forsvinner kort tid etter at nye regler er implementert hos SAS.
     
    sutenai and Storbaba like this.
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
  12. strikerbird

    strikerbird Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Her må jeg si at KLM/Air France egentlig har en bedre 24-timers avbestillingsregel enn den dagsbaserte regelen hos SAS.
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Er det SAS gjør her lovlig, eller prøver de seg nå med å gå over streken og se hva om de slipper unna med det? Eller så ser de ann hvor lenge de slipper unna med det før myndighetene tar fingeren ut og handler i forhold til det de gjør?
     
    Last edited: 27. juni 2025
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det snakk om 24 timers angrefrist ved bestilling av reise, noe KLM/AF kun tilbyr der det er lovpålagt.
     
    sutenai and The_Dude like this.
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    4,188
    Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
    Men LH-gruppen har fremdeles 24-timer for alle reiser
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    6,009
    Likes mottatt:
    8,718
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel en av de ytterst få eksemplene der USA har regulering som er mer forbrukervennlig enn EU
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,564
    Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Bra, da blir det lettere for oss andre å få tak i bonusbilletter etter at vi har avklart? :D

    Det har jo vært et problem at folk hamstrer bonusbilletter for å så kansellere de nærmere avgang. En av grunnene til at de begynte å ta betalt.
     
    Nickybutt, NoLimit and biaop like this.
  18. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    618
    Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Ble det flere tilgjengelige bonusbilletter etterpå?
     
    EndreD, tobeornot999 and Jeanette like this.
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183

    Tja vil vel ikke si jeg hamstret, men har kanskje ett par ganger booket guttetur før billettene forsvant for å så spørre gutta om det passet.

    Om det ikke passer ble billettene avbestillt innen 24 timer etter bestilling for og unngå gebyr og kommet ut som ledige billetter igjen akkurat dette tror jeg ikke har vært noe stort problem for tilgjengeligheten..
     
    EndreD, tobeornot999 and eventyrer like this.
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    5,871
    Bonuspoeng:
    183
    Nå må SAS ta seg sammen. Blir flere og flere restriksjoner, dårligere kundeservice, vanskelig å finne bonusbilletter, slutt på lounge med sas plus, leverer ikke på lovnader om å tilby premium eco, feeder eller å bruke mer enn 1 ct pr booking osv. Nå tar jeg snart en @Kaffen og sier at dette gidder jeg ikke mer. Får være grenser på ensidighet
     
    Teknolai, epletyv, Mysterio and 15 others like this.

Del denne siden