https://www.sassalesinfo.com/refund/refund-policy/24h-hours-refunds Ofte booket bonus billetter når de har dukket opp for deretter avklare innen 24 timer om det passer for reisefølge, jobb osv.. dette blir vanskeligere nå
Hadde ikke gjort så mye, bare de hadde tillatt gratis endringer x dager før avreise.. Dette var veldig synd...
Såvidt jeg kan se er dette i tråd med policy hos Air France/KLM. På sett og vis forventet at betingelsene samordnes etterhvert som samarbeidet blir tettere.
Ja pro/Flex billetter skal bli "ikke refunderbare" etter avgang/no show, men ser ut som de har måtte gå tilbake på det. Sikkert fått klager fra endel EBP? Ikke ofte jeg ser de går tilbake på en avgjørelse så fort
Dette matcher også med billettregler hos AF/KLM. Code: TICKET IS NON REFUNDABLE WHEN PASSENGER CANCELS AFTER DEPARTURE OF THE ORIGINALLY SCHEDULED FLIGHT
Her må jeg si at KLM/Air France egentlig har en bedre 24-timers avbestillingsregel enn den dagsbaserte regelen hos SAS.
Er det SAS gjør her lovlig, eller prøver de seg nå med å gå over streken og se hva om de slipper unna med det? Eller så ser de ann hvor lenge de slipper unna med det før myndighetene tar fingeren ut og handler i forhold til det de gjør?
Her er det snakk om 24 timers angrefrist ved bestilling av reise, noe KLM/AF kun tilbyr der det er lovpålagt.
Dette er vel en av de ytterst få eksemplene der USA har regulering som er mer forbrukervennlig enn EU
Bra, da blir det lettere for oss andre å få tak i bonusbilletter etter at vi har avklart? Det har jo vært et problem at folk hamstrer bonusbilletter for å så kansellere de nærmere avgang. En av grunnene til at de begynte å ta betalt.
Tja vil vel ikke si jeg hamstret, men har kanskje ett par ganger booket guttetur før billettene forsvant for å så spørre gutta om det passet. Om det ikke passer ble billettene avbestillt innen 24 timer etter bestilling for og unngå gebyr og kommet ut som ledige billetter igjen akkurat dette tror jeg ikke har vært noe stort problem for tilgjengeligheten..
Nå må SAS ta seg sammen. Blir flere og flere restriksjoner, dårligere kundeservice, vanskelig å finne bonusbilletter, slutt på lounge med sas plus, leverer ikke på lovnader om å tilby premium eco, feeder eller å bruke mer enn 1 ct pr booking osv. Nå tar jeg snart en @Kaffen og sier at dette gidder jeg ikke mer. Får være grenser på ensidighet