SAS fortsetter å miste nesten en tidel av sine passasjerer!

Tråd i 'Nyheter' startet av Kjakan, 05. juni 2015.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Bare for å understreke alvoret SAS er i om dagen:

    Det er et ganske stort frafall av antall passasjerer og kapasitet. I andre tråder har vi diskusjoner om belegg og tilbud, og dette understreker vel det vi ser bl.a. på belegget på "oljeruta". Neida, det er selvfølgelig ikke bare å se på én måned og trekke konklusjoner om at det går nedover med SAS, men det viser en dårlig trend i alle fall. Spesielt når april også viste en nedgang på hele 11,7%.

    Jeg mener dette er ganske alvorlig for SAS og de må gjøre noe drastisk for å stoppe denne utviklingen dersom de ikke skal få store problemer innen kort tid.

    Les ellers hele pressemeldingen hos SAS: http://www.sasgroup.net/en/sas-traffic-figures-may-2015/
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    airberlin kom også ut med tall i dag:

     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har vel streiken hatt sitt å si her? Likeledes trussel om streik og usikkerhet rundt streik.

    Dessuten ser det vel ut som om passasjerene har betalt noe mer for billettene.

    Men nå har ikke jeg fulgt med på hvordan andre gjør det, og jeg er OVERHODET IKKE noen luftfartsanalytiker.
     
    Last edited: 05. juni 2015
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Streiken kansellerte en rekke intercont avganger som garantert har innvirkning

    Jeg har ikke satt meg inn i dette overhodet, så kan ikke uttale meg særlig mer enn at det ser ut til at Air Berlin har bra kabinfylling
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke enig at dette er så alvorlig for SAS. Som Tommy også nevner så har nok streiken hatt en innvirkning.

    Jeg ser også at trådstarter har unnlatt å nevne noe om en av de positive nyhetene i denne rapporten. SAS sine marginer (yield - inntekt per passasjerkilometer) har forbedret seg mye. Inntjeningen målt mot tilgjengelige kapasitet har også bedret seg.

    http://e24.no/boers-og-finans/sas-ab/faerre-passasjerer-og-mindre-fulle-fly-hos-sas/23465146
     
  6. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Reisevirksomheten i Norge har sunket betraktelig. Se bare på hotellene i Stavanger.
     

Del denne siden