SAS gjeninnfører Business på shorthaul

Tråd i 'Nyheter' startet av Kjetil L, 17. sept 2024.

  1. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    831
    Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 17. sept 2024
    FlyerOslo, Calling, milehigh and 14 others like this.
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,340
    Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Betyr "I oktober/november kommer det redan bli blockat säte" at blokkert midtsete innføres allerede i høst, men at forbedret service osv kommer fra neste år?
     
    turaga008, tobeornot999 and Shyneno like this.
  3. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    831
    Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg tolker det også.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,873
    Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    831
    Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer trolig flere detaljer snart. De sa Business class i Europa, så trolig ikke innenriks. Om norden er inkludert er uvisst.
     
    Shyneno liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Virker litt rart om det ikke skulle være intra Skandinavia.
    Av hva jeg har hørt så var en av hovedgrunnene for å endre til Business at man skulle få blokkert midtsedte på connections ifbm long haul C. De fleste som connecter med SAS vil vel hovedsaklig gjøre det intra skandinavia?
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,616
    Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Om de skal gjøre det innenriks også, så må i så tilfelle «pendlerflyene» fra BGO/SVG/TRD-OSL fly med hele kabinen med blokkerte seter… :confused::confused::confused:
     
    Are, Kristian, pepperminte and 5 others like this.
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,573
    Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan jo være at Business også blir betydelig mer kostbar. Kanskje TravelPass blir heller ikke lengre booket i service og booking klasse C, men heller i en ny, fleksibel booking klasse i Go?
    Grunnen til at Plus er så fullsatt er sikkert at Plus er forholdsvis billig (enten ved kjøp av vanlig billett eller TP) og fleksibel. Prisforskjelligen på TRD-OSL er jo sjelden mer enn 1 000 kroner, ofte under 500.

    Her et skjermbilde for en tilfeldig mandag morgen MUC-FRA med LH i november (pris for enveis ved t/r mandag-fredag):

    upload_2024-9-18_0-55-42.png

    Samme dag med SAS:

    upload_2024-9-18_0-56-29.png

    Så jeg tror at det vil ordne seg på en måte, dessverre!

    For dem som utelukkende vil ha god service er det helt sikker gode nyheter. For dem som må se på budsjettet også er det kanskje ikke fullt så bra.
     
    Last edited: 18. sept 2024
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,391
    Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du flyr til OSL så vil du spare over 250 kroner på å booke til LHR i stedet for og hoppe av i OSL, så er det opp til deg om du vil shoppe litt Taxfree på flyplassen før du reiser inn til byen i Oslo :cool: .... Men da bør du droppe å registere kontoen din på den flyvningen der ;)

    Skiplagged.jpg
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,873
    Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Are, magnusant, Earl and 6 others like this.
  11. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    CT fra amex classic blir litt mer verdifull med SAS biz i europa
     
    Storbaba liker dette
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke se bort ifra at de øker poeng prisen samtidig
     
  13. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    kan du forklare hvorfor er du grei
     
  14. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    831
    Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm.. man kan kanskje anta det likevel gjelder på skandinaviske ruter fra CPH, siden det skal være en global hub?
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,569
    Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    LOL ja, absolutt - det ville jo underbygge hvorfor de sier de innfører det.

    Ellers skyter de seg i foten.

    Men det gjør jo SAS hele tiden :p
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,313
    Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis prisene går opp så er det mer verdt å bruke CT i europa. Amex Classic har begrensning til dette markedet, så det har hatt lite verdi egentlig, fordi Plus er så stusslig.
    Men nå, med mulighet til å reise til Gran med garantert ledig midtsete og skikkelig service så stiller det seg anerledes.

    Dog, jeg kan tenke meg at SAS kan finne på å gjøre som de gjør med drikkeserveringen og si at spesielle sydendestinasjoner ikke får skikkelig shorthaul business, ville vært typisk dem.
     
    Are, Frode789, eventyrer and 2 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,873
    Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Håper virkelig det, men svaret fra karen i artikkelen sier jo egentlig noe annet.
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    3,053
    Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Skiplegging er ikke lov:confused:

    IMG_1370.jpeg
     
    Omaniac, milehigh, NoLimit and 4 others like this.
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    4,043
    Bonuspoeng:
    113
    For ikke å glemme FlyPremium, hvor jeg antar vi får business for prisen av go intra-europeisk.
     
    stashorizor and Storbaba like this.
  20. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Spent på om nivået på 50 000 poeng vil gi mulighet til å fly business i Europa. Mistenker det ikke er gitt, selv om det ville være rimelig med dagens regler.
     

Del denne siden