SAS go light. Størrelse på bagasje

Tråd i 'Off-topic' startet av Neguah, 20. sept 2023.

1. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har alltid reist med en relativt liten trillekoffert når jeg reisee uten å sjekke inn. Jeg putter den alltid under setet, uten unntak, og den har alltid fått plass.

Her om dagen reiste jeg Go Light. Hadde med meg kofferten, og ante fred og ingen fare. Så blir jeg gjort oppmerksom på at bagasjen jeg har er for stor. Jeg argumenterer med at den er ikke for stor. Den får plass under setet, og det kan jeg garantere. Jeg ba han bli med meg, så han fikk se. Han trodde meg, og lot meg gå om bord.

Vel hjemme måler jeg den til litt for stor. Men den får alltid plass. Hva skjer om jeg faktisk blir nektet å ta den med? Hvor mye må jeg betale ekstra? Differansen mellom Light og Smart?

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,523
    Bonuspoeng:
    113
    Du finner gebyrene her:
    https://www.sas.no/juridisk-info/optional-services-fees/#tnc-optional-services-fees-baggage
    Prisen er høyest på flyplassen, rett før avgang.

Merk at vesken både må få plass under setet OG være innenfor størrelsesbegrensningen på 40x30x15 cm.
    Selv "bagger med hjul" blir for store.

Ren spekulasjon fra min side, men jeg regner med at flyselskapene ikke ønsker bagger som "står i spenn" under setet, med tanke på evakuering med redningsvest ol.

Kjøp og betal for den billetten du trenger eller bruk en annen reiseveske, så slipper du å bekymre deg på reisen.

holmen liker dette
  3. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Nå bestilte jeg ikke Light for å lure flyselskapet med en større bag. Jeg tenkte rett og slett ikke over at størrelsen på bagen måtte være mindre. Det eneste jeg tenkte på var at den måtte få plass under setet, og det gjør den. Med god margin. Er ikke engang i spenn eller i veien ved en evt. evakuering eller vesten under setet.

Heretter blir naturligvis å kjøpe billetten jeg trenger, evt ta med mindre bag.

Takk for svar!

freddyen liker dette
  4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ikke Eurobonus Gull eller høyere status? Da er vanlig håndbagasje inkludert i Go Light.

Del denne siden