SAS Gold- og Business-loungene blir slått sammen til én den 1. oktober 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av interface87, 26. mai 2025.

1. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    På pandion-eventet i Oslo ble det spurt om eget reservert område i loungen for pandion. Det ble besvart med at det er noe de ville se på. Kan jo hende med denne sammenslåingen at det blir lettere å lage et slikt område og kanskje også ha diamantene der.

Eddie47 liker dette
  2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Om det blir, hvem fra andre selskaper kommer inn i tillegg til EBD mon tro. Om SK lager en lounge kun for EBD vil nok ikke det ble sett så bra på fra eierne

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje de kan kalle det «Ørneredet»?

4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke poenget med å ha en spesial lounge for toppstatus akkurat nå, fordi AF/KLM har allerede planlagt å kjøpe opp hele SAS og eie det selskapet sammen med den Danske stat som minoritets-eier. I lys av dette så er det mer realistisk at SAS gjør det de gjør nå frem til "Om/Hvis" AF/KLM slår Eurobonus sammen med Flying Blue at alle dem som har oppnådd liftime gold i SAS blir omgjort til lifetime Platinum, men stopper der slik at jeg ikke sporer av og går mer rett til den røde snoren av tråden.

Jeg tror ikke det blir noe spesial lounge for Diamant, eller Pandion før lojalitetsprogrammene enten er slått sammen, eller lagt om og harmonisert i forhold til hværandre. Derfor vil det ikke mening å gjøre det nå de neste to-tre årene uansett, men på lengre sikt i lys av sammenslåing av programmene og at alle dem som enten er liftime gull eller diamant blir platinum så kan noe ala det dere håper på en realitet, men det er nok en stund nede i gata slik jeg ser det uansett.

elgringo1964 liker dette
  5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke komme på noen andre enn The Loft i BRU som kanskje kan regnes inn under samme kategori.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    EWR hvis jeg ikke husker feil. Men det kan såklart ha forsvunnet da den ble pusset opp

7. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke vært innom EWR siden oppussing ble ferdig men skulle bli som JFK med egen F.

DXB er jo en annet eksempel hvor Senatordelen er såpass laber at LH/LX kjøper F/HON inn på en F-kontraktslounge

8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,030
    Bonuspoeng:
    183
    Både BOS og IAD har egen krok/rom for F, såvidt jeg husker.

K

Nordlands and Wiolenze like this.
  9. SteffBo

SteffBo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    13
    I den nye loungen på Kastrup kommer det egen Diamant/Pandion del. Dette ble femvist under samling i køben.

10. Alby8888

Alby8888 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Men det var ikke noen SAS selv har sagt, de bare svart det er noen de skal vurderer hvordan de skal jobber med de areal de har.

RoadKing liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    På Kastrup burde det jo være enkelt å få til. De kan jo stenge av rommet inn mot hotellene eller rommet ut mot vrimlehallen for EBD/EBP.

12. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Nå føler jeg jo at jeg må laste opp de tre bildene jeg har tatt :D.
    Som du ser "Thai inspirert Kyllinggryte", som sagt med såpass mye kjøtt inni at det absolutt ikke var nødvendig å "fiske" etter det. Ved siden også ris og god utvalg av passende krydder som kunne brukes.
    En salat med Fetaost (når dem skriver feta, så satser jeg på at det faktisk var ekte feta og ikke noe "gresk inspirert kumelkost" - smaken var top i hvert fall)...du ser også kjøttboller ved siden av. Så her var det mer enn nok proteinkilder for min del i hvert fall.
    Som man ser på tallerken min, så hadde dem også humus og stekte poteter. Jeg var virkelig fornøyd (noe som garantert ikke var tilfelle bare noen måneder siden).

Bildene ble tatt i 14-tida.
    IMG_20250522_140405588.jpg

IMG_20250522_143746383.jpg

IMG_20250522_143901020_HDR.jpg

Liza, Teknolai, SAJblue and 17 others like this.
  13. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,807
    Bonuspoeng:
    183
    Synes maten har blitt veldig mye bedre det siste halvåret. Nå pleier jeg ikke ta bilde av alt jeg spiser, men har et par bilder fra de siste månedene med reise:

IMG_9423-1.jpg
    Lunsj-maten på lounge i CPH i begynnelsen av april, når flere fra forumet hadde vår siste USA-tur til LAX og SAN.

IMG_9476 copy.jpg
    Middag på Gullstua en fredag i begynnelsen av mai. Dumplings, med noe kyllingfyll.

Teknolai, SAJblue, Kalsnes and 14 others like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Bra takter dette, er selvsagt enig i det!

Håper det blir konsistent bedre, og særlig når de skal slå sammen gull og vanlig. Da går det jo plutselig med mye mer råvarer av den antatt dyrere maten og vinen som opp til nå har vært forbeholdt gull.

Ingen SAS-bashing dette, bare så det er sagt. Håpløs mat i feks LHR T2 Senator også. Jevnt over det samme dårlige utvalget som ikke-Senator.

Trives i motsetning best i OSLounge Premium selv, og unngår jo SAS når jeg kan (de skal få en ny sjanse etter 1 oktober).

Utvalget nå, akkurat når dette skrives, i OSLounge:

20250529_101541.jpg

20250529_101607.jpg

15. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    KLM Crown Lounge på Schiphol har eit eige, ganske digert glassbur for Ultimate. Stått tomt dei gangane eg har vore innom den ellers overfylte Crown Loungen.

RoadKing liker dette
  16. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    Strategien til SAS er å satse på premium. Nå vil jeg si at gold loungene i utgangspunktet ikke var spesielt premium (mest pga mat og drikkeutvalg), så det er ikke utenkelig at ny, konsolidert lounge blir et bedre tilbud. Det er også gode muligheter for ombygg, slik at det generelt blir bedre plass.

Stemmer det ikke at Plus mister lounge? I så tilfelle kan man løfte kvaliteten.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Plus/Premium i Europa vil fortsette å ha tilgang. Etter 1. Oktober vil jo dette da bare gjelde innenlandsreiser. Noe som gir mening siden det ellers ville blitt god plass i innenlandsloungene

18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,387
    Bonuspoeng:
    183
    Plus Longhaul mister lounge

tobeornot999 liker dette
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med ARN etter sammenslåingen?
    Er det fortsatt tilgang til dusj?
    Det har forsvunnet ut av beskrivelsen av loungen.

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    OSL gullstuen som ikke lenger har gull-porten....

20251002_132056.jpg

Earl and freddyen like this.

Del denne siden