SAS: Gratis fly og bonuspoeng for å se reklame

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henning, 18. des 2014.

1. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Eivind Roald i SAS mener det kan bli gratis å fly i 2018.
    I tillegg vil SAS gi gratis EuroBonus-poeng mot at passasjerene ser på reklamesnutter ombord.
    Nytt samarbeid med sjåførtjenesten Uber vil bringe deg til og fra flyplassen.

Reklamen skal være målrettet ved hjelp av blant annet geotagging, status og transaksjoner på AmEx-kortet.

SAS vil fikse tidsklemma og gjøre livet enklere.

SAS skal ikke bare levere flyreiser, men også post og dagligvarer.

Les hele saken i dagens VG her.

Hva synes du om disse spenstige forslagene?

2. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har følelsen av at enkelte av uttalelsene er slik at de færreste husker dem i 2018... ;) Men jeg må si jeg har sans for signalet om at de skal slutte å løpe etter Norwegian - å ta igjen rødnesene på pris greier de ikke likevel. Det er suverent, fordi da har vi to reelle alternativer i Norge og ikke to helt like selskaper som bare har forskjellig farge på haleroret.

(Må bare presisere at jeg ser dette ut ifra mitt synspunkt, som innebærer de aller fleste flighter innenriks)

3. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    "SAS vil fikse tidsklemma og gjøre livet enklere."
    "SAS skal ikke bare levere flyreiser, men også post og dagligvarer."

SAS er et flyselskap, og bør oppføre seg som et. Dette ser bare veldig desperat ut spør du meg, men noe må da denne "Wonderboy'en" komme med for å forsvare lønna.

Snacky

wilhelm liker dette
  4. Arcticflyer

Arcticflyer Reis med komfort :)

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Sas prøver alt de kan for å finne sin plass i flyselskaps-hirakiet, ære være for det. Men lurer litt på service nivået i nye økonomi-klasse på langrutene, kun en gratis (alkoholfri) drikke på en tur til asia eller usa? Til forsvar og med bekymring for SAS, Thai og Sas var grunnleggerne bak Star Alliance, Thai har kanskje 1/5 av lønnskostnadene sammenlignet med Sas, vanskelig å være likeverdige allianse partnere/konkurransekraftige i en slik verden.

5. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det vel etter min mening en del høytflyvende idéer. Når det er sagt, jeg ønsker alt som er kult velkommen, men forventninger har jeg sluttet å ha :)

Last edited: 18. des 2014
  6. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syns ikke dette virker veldig forlokkende. Reklamer og dill og dall.. Ville mye heller hatt et skikkelig flyselskap som var fullservice, men realiteten er vel at SAS må gjøre et eller annet for å overleve. Hadde likevel trodd at å se reklamer ombord var mer for LCC enn selskapene for de "høyt utdannede som reiser mye"..

wreilert and wilhelm like this.
  7. VC-10

VC-10 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    I Dagsnytt 18 ble Rolald intervjuet ang. gratisflyvninger reklamefinansiert og mener at dette blir en realitet, mens han i Dagsrevyen ett kvarter seinere sitter og forteller at billettene vil bli dyrere framover. Forvirret? Følg med i neste episode :p

TOS liker dette
  8. wilhelm

wilhelm Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Litt selvmotsigelse at de ikke skal konkurrere mot Norwegian på pris, men samtidig tilby gratis flybillletter mot å se på reklame. Sikkert mange forretningsfolk i målgruppen som er interessert i det :)

Snacky liker dette
  9. Jameson

Jameson Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Så da er ikke målet med å konkurrere med DY men snarere Ryanair? Hva med å bli ett fullserviceselskap igjen?

Snacky, Henning and KristianSk like this.
  10. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror utgangspunktet med å ikke forsøke å konkurrere på pris mot DY er en god ide, for vi vet alle at uansett hva SAS gjør så ligger de en del hestehoder bak i forhold til kostnadsbildet. Da kan aldri klare å bli prisledere for de storemassene , men om de klarer å levere et produkt som forretningskundene ønsker å betale litt ekstra for og de klarer å lokke tilstrekkelig mange av disse til å fly SAS så kan det tenkes at de kan tilby en del billige billetter for å fylle opp flyet.

Problemet er at jeg i liten grad tror at SAS per i dag har et produkt som kan gi de et tilstrekkelig stort fortrinn fremfor andre selskaper, og innenlands så tror jeg ikke noen merker noen særlig forskjell på om man flyr SAS eller DY - og i alle fall ikke nok til at man kan holde en vesentlig høyere pris enn DY.

De snakker om å hjelpe til med tidsklemma, men hvordan hjelper det på denne å se reklame for noen lusne bonuspoeng? Kunne de ikke i det minste gitt litt bonuspoeng for å fly med selskapet, slik at man kunne hatt et ekstra incentiv for å velge SAS kontra DY?

Islending, KristianSk and Jørgen like this.
  11. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    De snakker om å hjelpe til med tidsklemma, hva med å gjøre om loungene til dagis for barn, så parkerer du barna der før man tar dagsturen ut i Europa, og henter dem på veien hjem?

Kjakan liker dette
  12. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    SAS kan vel også begynne å selge skrapelodd ombord hvor premiene er bonuspoeng... Det blir kanon.

wilhelm and anders82 like this.
  13. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Eller hva med å gjemme poser med bonuspoeng under enkelte seter? Tror nok Roald angrer litt på enkelte utsagn han kom med i går. Litt uheldig ordvalg og selektiv sitering, og vips så fremstår SAS som litt uspiselig for mange :)

Jørgen and VC-10 like this.

Del denne siden