Alle mine kompiser skal sitte på plus. Er det ikke bedre beinplass og komfort der? Hva er annerledes?
Maskinen som står i Hong Kong (LN-RKH) er inne til en ganske vanlig C-sjekk som gjøres ca. hvert andre år og tar rundt 2 uker. Plus-setene i LN-RKP er de samme som i den gamle SAS-kabinen, ergo ganske like hva du finner i en moderne Plus-kabin. I Plus vil jeg si at tilbudet i LN-RKP er ganske identisk med en A340 med oppgradert kabin.
Var igrunnen veldig enkelt, skrev en e-post til diament mailen, sa at det var ikke dette jeg ville bruke poengene mine på, at jeg forventet den nye kabinen etc. Fikk da hele summen tilbake noen dager senere.
Jeg fløg fra CPH til SFO 15/12 og hadde fått oppgradering fra pluss til Biz, flyet var bytt til LN-RPK uten og gi beskjed om dette. Her måtte jeg dele en to seter med en annen. Sende klage om dette til SAS gold og fikk refundert alle mine 35 000 poeng, det tok 3 uker innen svaren kom, send med reservasjonskoden så går det fortare.
Som flere har skrevet er dette et reservefly de kjøpte for en tid tilbake. Det står en A330 i Hong Kong til storsjekk og en annen 330 er på vei dit nå for å bytte med den. Derfor er det manko på 330’r, så da blir denne satt inn. Det er heller ikke fungerende skjermer i nakkestøttene i plus. (Om det ikke er fiksa nå da)
Jeg har en bonusreise for to personer booket med CT i business til USA. Har brukt 100.000 poeng på det. Hvis jeg da får LN-RKP, er det mulig å få noen eurobonuspoeng tilbake ? Med tanke på at booking av Plus t/r ville kostet 80.000 poeng er det kanskje ikke veldig sannsynlig ?
Det skader jo ikke å prøve om det skulle skje? Du har jo ikke fått produktet du bestilte og da burde ikke prisen du har betalt spille noen rolle.
men.. SATAN flyr til LA på lørdag, booka og betalt ekstra beinplass for alle osv, bare for å innse at vi har ikke ekstra beinplass... ?! både @olechr og jeg har gull... montro hvor langt jeg kommer, har bud inne på biz, men vi får se.. som nevnt her er jo ikke biz biz, men jeg er såpass høy at LA flight uten ekstra beinplass utgår ekstremt sterkt. Jeg hadde også Biz billetter liggende her i morgen, men måtte ta lørdags flighten, og hadde da bare go... Prøvd booke om selv via sas.no nå, og kontaktet gullmailen :/ Jeg skal ned igjen til LA på business class booking i midten av feb, enn så lenge står den oppført med A330-300, dvs "riktige nye"? Takk til trådstarter som gjorde meg obs og gjorde at jeg sjekket bookingen, er ikke lenge siden jeg var inne og så over, da var alt najs Hvordan kan man få med seg slike relativt store endringer? sas pusher dette jo ikke aktivt akkuratt...
jeg oppdaget det som en tilfeldighet, sjekket ved 22 tiden også gikk jeg inn morgenen etter for å da oppdage at det var stinn brakke og kun 4 rader med plus på flighten
Litt usikker på hva du mener her, men benplassen i Plus på LN-RKP er vel mer eller mindre den samme som i nye Plus. Og benplassen i Business på samme fly er MYE bedre enn i nye Business. Men det er vel stort sett positive også.
Hva sutrer man for dag? Crew og servering er vel også det samme? IFE? Det er oppskrytt uansett, ta med en par bøker
he-he, sant nok. Den største mangelen er vel at det ikke er lie-flat, mye mindre "privatliv" og at man alltid har ett sete ved siden av slik at man risikerer å måtte "tråkke over" noen om man sitter innerst. Men igjen, med den benplassen som man har tilgjengelig (i alle fall i Business) så burde ikke det heller være noe stort problem. Men, skjønner likevel om man blir skuffet viss man får dette flyet når man skal fly langt og forventer ny kabin.
Plus på LN-RKP har i følge denne artikkelen fra 2014, 36" pitch kontra 38" i ny kabin. Vet ikke om de har utbedret siden den gang. http://www.businessclass.no/en-test-av-sas-nye-airbus-a340-med-fully-flat-seter-business-class/ Benplassen i business er dog helt konge. Minuset er sidemann på alle seter. Det er også nytt setetrekk i biz tilsvarende nye sas biz produktet så det ser litt freshere ut enn bildene i artikkelen
Den er utdatert. SAS har satt inn fire rader med Plus-seter fra den "gamle kabinen", layout er den samme som på de nye maskinene 2-3-2.
På flighten de hadde endret for meg, satt vi i GO, alle 5 med utvidet beinplass. Etter flyendring, satt 3 av 5 med utvidet beinplass, begge med gull var flyttet noen rader bak, og påfølgende ekstra beinplass, was no more. Muligens nytt upgrade system?! Husker Avis i sveits prøvde gi oss en Chrysler Sebringer som en upgrade, på Audi A8 vi hadde bestilt, er litt samme feeling Reisefølget ville ikke betale for plus.