Sas har endret fly til LA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 16. jan 2018.

  1. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43

    Alle mine kompiser skal sitte på plus. Er det ikke bedre beinplass og komfort der? Hva er annerledes?
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Maskinen som står i Hong Kong (LN-RKH) er inne til en ganske vanlig C-sjekk som gjøres ca. hvert andre år og tar rundt 2 uker.

    Plus-setene i LN-RKP er de samme som i den gamle SAS-kabinen, ergo ganske like hva du finner i en moderne Plus-kabin.

    I Plus vil jeg si at tilbudet i LN-RKP er ganske identisk med en A340 med oppgradert kabin.
     
    lMartin liker dette
  3. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Var igrunnen veldig enkelt, skrev en e-post til diament mailen, sa at det var ikke dette jeg ville bruke poengene mine på, at jeg forventet den nye kabinen etc. Fikk da hele summen tilbake noen dager senere.
     
  4. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fløg fra CPH til SFO 15/12 og hadde fått oppgradering fra pluss til Biz, flyet var bytt til LN-RPK uten og gi beskjed om dette. Her måtte jeg dele en to seter med en annen. Sende klage om dette til SAS gold og fikk refundert alle mine 35 000 poeng, det tok 3 uker innen svaren kom, send med reservasjonskoden så går det fortare.
     
    PVflyer liker dette
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Som flere har skrevet er dette et reservefly de kjøpte for en tid tilbake.
    Det står en A330 i Hong Kong til storsjekk og en annen 330 er på vei dit nå for å bytte med den. Derfor er det manko på 330’r, så da blir denne satt inn. Det er heller ikke fungerende skjermer i nakkestøttene i plus. (Om det ikke er fiksa nå da)
     
  6. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en bonusreise for to personer booket med CT i business til USA. Har brukt 100.000 poeng på det. Hvis jeg da får LN-RKP, er det mulig å få noen eurobonuspoeng tilbake ? Med tanke på at booking av Plus t/r ville kostet 80.000 poeng er det kanskje ikke veldig sannsynlig ?
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det skader jo ikke å prøve om det skulle skje? Du har jo ikke fått produktet du bestilte og da burde ikke prisen du har betalt spille noen rolle.
     
    Gnilre liker dette
  8. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    men.. SATAN flyr til LA på lørdag, booka og betalt ekstra beinplass for alle osv, bare for å innse at vi har ikke ekstra beinplass... ?! både @olechr og jeg har gull... montro hvor langt jeg kommer, har bud inne på biz, men vi får se.. som nevnt her er jo ikke biz biz, men jeg er såpass høy at LA flight uten ekstra beinplass utgår ekstremt sterkt. Jeg hadde også Biz billetter liggende her i morgen, men måtte ta lørdags flighten, og hadde da bare go... Prøvd booke om selv via sas.no nå, og kontaktet gullmailen :/

    Jeg skal ned igjen til LA på business class booking i midten av feb, enn så lenge står den oppført med A330-300, dvs "riktige nye"?

    Takk til trådstarter som gjorde meg obs og gjorde at jeg sjekket bookingen, er ikke lenge siden jeg var inne og så over, da var alt najs :eek:

    Hvordan kan man få med seg slike relativt store endringer? sas pusher dette jo ikke aktivt akkuratt...
     
    Last edited: 17. jan 2018
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Expertflyer abonnent med flight change slett ;)
     
  10. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43

    jeg oppdaget det som en tilfeldighet, sjekket ved 22 tiden også gikk jeg inn morgenen etter for å da oppdage at det var stinn brakke og kun 4 rader med plus på flighten
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Litt usikker på hva du mener her, men benplassen i Plus på LN-RKP er vel mer eller mindre den samme som i nye Plus. Og benplassen i Business på samme fly er MYE bedre enn i nye Business. Men det er vel stort sett positive også.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Hva sutrer man for dag? Crew og servering er vel også det samme? IFE? Det er oppskrytt uansett, ta med en par bøker :)
     
    Kristian, Eddie47 and Travellingalf like this.
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, sant nok. Den største mangelen er vel at det ikke er lie-flat, mye mindre "privatliv" og at man alltid har ett sete ved siden av slik at man risikerer å måtte "tråkke over" noen om man sitter innerst. Men igjen, med den benplassen som man har tilgjengelig (i alle fall i Business) så burde ikke det heller være noe stort problem. Men, skjønner likevel om man blir skuffet viss man får dette flyet når man skal fly langt og forventer ny kabin.
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  14. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy ARN-LAX sist fredag og LAX-ARN i går. Begge med A330, som alltid.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke sjelden 939/940 går med A340.
     
  16. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
  17. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 100% lie-flat seter i biz på LN-RKP
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Den er utdatert. SAS har satt inn fire rader med Plus-seter fra den "gamle kabinen", layout er den samme som på de nye maskinene 2-3-2.
     
  19. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    På flighten de hadde endret for meg, satt vi i GO, alle 5 med utvidet beinplass.
    Etter flyendring, satt 3 av 5 med utvidet beinplass, begge med gull var flyttet noen rader bak, og påfølgende ekstra beinplass, was no more. Muligens nytt upgrade system?! ;)

    Husker Avis i sveits prøvde gi oss en Chrysler Sebringer som en upgrade, på Audi A8 vi hadde bestilt, er litt samme feeling ;)

    Reisefølget ville ikke betale for plus.
     
    Last edited: 17. jan 2018
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected.
     

Del denne siden