Sas har endret fly til LA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 16. jan 2018.

  1. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal lage en ny tråd i morgen hvor jeg legger ut bilder av de forskjellige cabinene, så har vi en up to date for alle som lurer og som evt måtte få dette flyet ved en senere anledning.
     
    Mbj, Kvalvaag, SAJblue and 4 others like this.
  2. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Glemte å lage tråden når jeg landet. Men her har dere noen bilder!
    Satt på rad 10A et sete som levde sitt eget liv hele veien. Ikke ble det helt flatt heller. Så våknet underveis med to «sovende» bein.

    De 4 sidene på H siden var tildekket av et teppe(samme som mellom biz/plus/økonomi da dette var hvile plassene til cabin personalet. Så det var veldig mørkt under hele flyvningen kontra resten av flyet.
    Kanskje både negativt og positivt etter hva man ønsker. Jeg liker å holde meg våken. Kun et par timer med søvn når jeg flyr denne rettingen så jeg var ikke helt happy. De hadde heller ikke noen snacks bar fremme på denne flyvningen.

    På biz hadde vi «fungerende» TV skjerm i setet foran. Man måtte da ha med seg egen flyovergang til headsett. Dette hadde jeg selvsagt ikke med så jeg måtte låne Sas sine. Noe som resulterte i maks lyd for å overdøve resten av den bakdelen av biz som var magda og damgjengen på tur (det var ikke mulig å flytte seg i følge besetningen)
    Det var også mye skurring og ulyder gjennom underholdningssystemet.

    Men innholdet var det ikke mye å skryte av da det var mye mindre der enn det er på Sas sine andre flyvninger(som allerede er tynn suppe) plus fikk iPad da det fortsatt ikke er TV i stolene. Denne iPaden hadde enda mindre innhold enn hva vi hadde på biz. Vanlig økonomi fikk ingenting som jeg kunne se!
     

    Attached Files:

    Mbj, PVflyer, DanH and 1 other person like this.
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppdaterte bilder fra LN-RKP.

    Ser de har trukket om de gamle Plus-setene, og også byttet ut tepper, etc. i kabinen slik at det bedre matcher den nye kabinen. er man i Plus eller Go er faktisk ikke LN-RKP en så stor nedgradering.

    Vi må uansett leve med maskinen et års tid til. Neste vinter (når det er dags for D-sjekk) går LN-RKP fra å være en reservemaskin til å bli en reservedelemaskin. Hovedgrunnen til at SAS valgte å kjøpe LN-RKP er at flere viktige deler er ganske nye. Har blitt fortalt at det er den A340-maskinen med de nyeste motorene blant annet.
     
    Shyneno, RoadKing and Xflipper like this.
  4. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Satt i biz på LAX-ARN på lørdag/søndag, og trengte ikke noen overgang på 1B i alle fall. Satte bare pluggen rett i øverste hull av de to utgangene i setet.

    Er ganske standard at SAS bruker RKP mye på vinteren, da de som andre har nevnt over her har fly på vedlikehold i lavsesong. I dette tilfellet har de ifølge purser hele to stk på vedlikehold.
     
  5. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43

    Har visst samme flyet hjem idag‍♀️ Så skal prøve det da, men fikk en fornemmelse om at vi ville få dette flyet på vei hjem også… så tok turen innom en Bose butikk og kjøpte en overgang for sikkerhetens skyld
     
    Last edited: 12. mars 2018
    EgilSk and kaijoar like this.
  6. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93

    Hva er seteradnummeret på første rad i SAS plus på denne maskinen?
     
  7. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Fløy Go på rad40, LN-RKP
    Gleden over konstant bæsjelukt, dokø, ikke fungerende skjermer, og høyt støynivå var til å ta og føle på. tror bare 2 skjermer på hele raden fungerte.

    Problemer med motor etter pushback også, men førte ikke til mere enn 45-60 min forsinkelse.

    Ankom med knust bagasje uten hjul, sånn for sikkerhetsskyld, flere i reisefølget ble plukket ut til utvidet kontroll, så jeg hadde gode 1,5 timer å få klaget på skader iaf ;)

    Sitter i loungen nå på vei hjem, A330-300 og plus, tenker det blir litt triveligere.
     
    Islending, NoLimit, Henrik and 4 others like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Saker og ting ein ikkje kan skulde RKP for (?):
    • Bæsjelukt, må vel heller diskuterast med catering (ev syndaren sin kostholdsrådgjevar).
    • Dokø, om mannfolk ikkje absolutt må hyle nedpå med øl heile tida så klarar dei kanskje å sitje i setet ein time eller to utan å tisse på do-ring, -lokk og -golv. Dessutan er det ikkje flyet sin feil om det er fullt av middelaldrande fruer over 40.
    • Motorproblem, det er ikkje flyet sitt ansvar å peile olje. Snakk med maintenance.
    • Manglande hjul på bagasje, slutt å dra kofferten på grusa gangvei. Om det ikkje hjelper så snakk med stuerforeninga.
    • Bli plukka ut til utvida kontroll? Det er berre å melde seg ut av Rødt og inn i Norske Republikaneres Landsforbund (tax exemption og 25% Trump på medlemskontigenten (x 13,89 Yurupbonuspoints/Trump)).
    • To fungerande skjermar burde vere greit, vil ein sjå noko spesielt på fjernsyn kan ein halde seg heime.
    Til slutt vil redaksjonen be om at det (i alle trådar) blir slutt på sleivspark og skeive ord retta mot LN-RKP. Takk!

    IMAG1945.jpg
     
    Last edited: 25. jan 2018
  9. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Noen enkel måte å se om LN-RKP er satt opp på en flight når en gjør en bestilling?
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Sjekk om det er 1-2-1 eller 2-2-2 i business
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Den blir ikke satt opp før par dager før så man vet ikke..
     
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Man vet ALDRI når den kommer. RKP dukket plutselig opp på IAD-CPH. Dagen før når vi skulle velge sete så var alt tatt. Skjønte at det var noe galt. Ble dermed nedgradert fra plus til go. Er til og med diamant....
     
  13. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43

    Hva slags kompensasjon fikk du for dette?
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var 2 personer. Fikk 400 euro pr person!
     
  15. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Har man plass i plus og man skal sove vil jeg påstå at RKP er en oppgradering. Underholdning har jeg på ipad og den nye plusstandarden hos alle unntatt sq uten legrest gjør at søvnen blir like dårlig som i økonomi.
     
    lMartin and watchaddicted like this.
  16. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at IFE i setet i RKP er ikke eksisterende ? Eller får man utdelt ipad (tablet)?
     
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Amen!! :confused:o_O
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, jeg hadde ikke RKP på min HKG på 24 timer i januar og jeg sov da godt noen timer begge veier jeg.
     
  19. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje et litt utradisjonelt standpunkt, men for soving kan jeg vanskelig se for meg at noen overgår Norwegian Premium med både benstøtte, fotstøtte og godt med beinplass. Men det er litt dyrt til Premium Økonomi å være.
    [​IMG]
     
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som det er CPH-ORD-CPH (SK943/944) nå om dagen....hele forrige uke og utover denne uken etter at en tur til Shanghai er unnagjort ?
     

Del denne siden